Nie wiem, co o tym myśleć.
Take-Two, spółka-matka Rockstar Games, a także GTA 6, jedna z ich kolejnych gier z popularnej serii, opowiadały o tym, jak można wykorzystać sztuczną inteligencję, aby pomóc im w wykonywaniu zadań, które są „czasochłonne” i „kosztowne” ” Według GameSpot dyrektor generalny Take-Two Strauss Zelnick podzielił się swoimi przemyśleniami na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na całą branżę gier wideo.
„Generatywna sztuczna inteligencja pozwoli nam robić wiele rzeczy wydajniej, więc zwrócimy uwagę na inne rzeczy. Te inne rzeczy prawdopodobnie nadal będą kosztowne i czasochłonne” – powiedział. „Ani przez chwilę nie sądzę, że generatywna sztuczna inteligencja spowoduje zmniejszenie zatrudnienia. To szalone. To właściwie szaleństwo. To nie sprawi, że ludzie staną się nieistotni. Zmieni się charakter niektórych form zatrudnienia. I to jest dobre.”
CZYTAJ TAKŻE Xbox Game Pass ogłasza nowe tytuły, które pojawią się pod koniec maja
„Kiedy ostatni raz spotkałeś kogoś, kto powiedział: «To okropne». Nie mogę znaleźć pracy jako rolnik. Próbuję. Jestem bezrobotny. Nie ma dla mnie pracy w rolnictwie” – powiedział.
Istnieją jednak obawy, że więcej osób straci pracę z powodu sztucznej inteligencji, co miało już miejsce w wielu innych częściach świata, a przy tak wielu firmach z branży gier wideo zwalniających pracowników można odnieść wrażenie, że to już się dzieje – czas, w którym roboty przejąć.
„To ludzie kompetentni, z wysokim wykształceniem. Pojawiły się lepsze miejsca pracy, w których prawdopodobnie płacą im więcej. Rozmawiam na czacie WhatsApp z grupą dyrektorów generalnych z Doliny Krzemowej i obiegowa opinia jest taka, że sztuczna inteligencja sprawi, że wszyscy będziemy bezrobotni. To po prostu najgłupsza rzecz, jaką kiedykolwiek słyszałem. Historia narzędzi zwiększających produktywność jest taka, że zwiększają one zatrudnienie. Zwiększa wartość. Zwiększa plony. Pobudza wzrost. To wszystko się wydarzy” – powiedział także.
CZYTAJ TAKŻE God of War Ragnarok to kolejna gra dostępna wyłącznie na PS, która pojawi się na PC
„Te korzyści zostały osiągnięte i pozwoliły nam skierować naszą uwagę na bardziej złożone działania, które nadal angażują i zachwycają konsumentów” – kontynuuje. „To nie pozwoli, żeby ktoś powiedział: «Proszę, opracujcie konkurenta Grand Theft Auto, który będzie lepszy od Grand Theft Auto», a potem po prostu to wyśle i dostarczy cyfrowo i to będzie wszystko. Ludzie będą próbować, ale tak się nie stanie” – powiedział Zelnick.
Powiązany