Miejmy nadzieję, że dzięki temu jeszcze więcej koreańskich studiów gier będzie mogło wejść na rynek globalny.
Koreańskie studio gier Shift Up ogłosiło plany wejścia na giełdę.
Jak donosi „The Korea Economic Daily”, firma ma nadzieję zebrać 313 milionów dolarów, sprzedając 7 250 000 akcji na koreańskiej giełdzie. Jeśli cena akcji w IPO pójdzie w górę, może to podnieść kapitalizację rynkową Shift Up do 2,5 miliarda dolarów. To natychmiast uczyniłoby ją jedną z największych firm zajmujących się grami w rodzimej Korei, ustępując jedynie Kraftonowi, Netmarble i NCSOFT.
Obecnie te trzy firmy są dużymi wydawcami w Korei i na całym świecie, ponieważ każda z nich publikuje PUBG, Król wojowników All StarI Wojny Gildii 2odpowiednio. Jednak Shift Up nie jest zainteresowany byciem wydawcą.
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Concord będzie również wymagał PSN na PC, co spowoduje blokadę regionalną
Zamiast tego Shift Up zainwestuje zyski z IPO z powrotem w tworzenie gier i zamierza tworzyć nowe, oryginalne gry zamiast licencjonować słynne adresy IP.
W ogłoszeniu o IPO firma Shift Up ogłosiła, że jest to gra dostępna wyłącznie na PlayStation 5 Gwiezdne Ostrze sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy. Od premiery zarobił 15,8 miliarda koreańskich wonów, co brzmi imponująco, dopóki nie dowiesz się, że jest to tytuł mobilny Bogini Zwycięstwa: Ukłon w ciągu ostatniego miesiąca zarobił 15,5 miliarda wonów.
Shift Up bez wątpienia skorzystało na współpracy i promocji z Sony Gwiezdne Ostrzeale bardziej prawdopodobne jest, że dostali się do tej oferty publicznej dzięki skumulowanym zyskom Bogini Zwycięstwa: Ukłon i inne ich mobilne tytuły gacha.
CZYTAJ TAKŻE GOG dokonał zaskakującej (i ponurej) zmiany w swojej polityce własności gier
Shift Up wyraził zainteresowanie wprowadzeniem Gwiezdne Ostrze na inne platformy, przynajmniej na PC. Wyrazili także zainteresowanie wykonaniem ok Ostrze Gwiezdne dalszy ciąg. Jednak udana oferta publiczna może postawić ich w sytuacji, w której będą mogli zająć się tworzeniem innych gier, które odniosą sukces poza urządzeniami mobilnymi i PlayStation 5.
Na przykład ich koledzy z Round 8 Studios odnieśli sukces, tworząc własny maso-core Soulslike Kłamstwa P. Shift Up nie wykorzystało swojego doświadczenia przy tworzeniu strzelanki Bogini Zwycięstwa: Ukłon do gry akcji Gwiezdne Ostrze. Ta gra jest już na PC, ale twórcy mogli odnieść sukces, wydając ją na wiele platform na PlayStation, Xbox i Switch.
PRZECZYTAJ TAKŻE Fortnite: Jak rozpylać obrazy z koncertów Metalliki w różnych lokalizacjach
Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, koreańska branża gier pragnie ekspansji na cały świat i z pewnością powinniśmy powitać ich wysiłki. W przeciwieństwie do innych wschodzących rynków gier, Korea sama w sobie jest wielomilionową branżą. Doprowadziło to do powstania wysoko rozwiniętej branży gier wideo, w której działa wiele utalentowanych, wschodzących studiów.
Naprawdę, Korei udało się utrzymać studia takie jak Shift Up i Round 8 dla siebie zbyt długo. Sukcesy Shift Up i Round 8 są dla nich wspaniałe, ale ich przełomowe momenty mogą również otworzyć wrota dla innych koreańskich programistów, którzy mogą w najbliższej przyszłości zaskoczyć nas swoimi talentami.
Powiązany