Można wyciągnąć Sakaguchiego z Final Fantasy, ale nie uda się wyciągnąć Final Fantasy z Sakaguchiego.
W nowym wywiadzie dla Bloomberga Hironobu Sakaguchi wyjaśnił, w jaki sposób nawiązał ponowny kontakt ze Square Enix, aby firma ta wydała jego najnowszą grę, którą stworzył pod własnym studiem, Neo wymiar fantazji.
Sakaguchi pracował w Square Enix przez dwie dekady, będąc częścią zespołu marzeń, który rozpoczął Final Fantasyi wprowadził ją na kilka generacji konsol. Był obecny przy przełomowym sukcesie gry na Famicom w Japonii, a następnie przy jej wstrząsającym globalnym sukcesie na PlayStation.
Jednak odejście Sakaguchiego było częściowo spowodowane Final Fantasy: Duchy wewnątrzzbyt ambitny animowany film fabularny z 2001 roku, który wyreżyserował. Oczywiście, są fani, którzy będą miło wspominać ten film, a jego przełomowe efekty wizualne CG mają swoje zalety. Jednak jego dochód brutto w kasie wynoszący 85 milionów dolarów, który dorównał 137 milionom dolarów, jakie kosztowała jego produkcja, położył kres ambicjom Square, by natychmiast wkroczyć do Hollywood.
PRZECZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Black Ops 6 – Wyjaśnienie opcji personalizacji HUD
Sakaguchi opuścił Square Enix w 2003 r., głównie z powodu wypalenia. Zmęczyła go rola administracyjna, którą teraz pełnił, ale był też film. Jego porażka tak bardzo zaszkodziła finansom firmy, że opóźniła ostateczną fuzję Square z Enix.
W wywiadzie dla Jasona Schreiera dla Bloomberga Sakaguchi wyjaśnił, że celowo unikał swojej poprzedniej firmy, mówiąc:
„Uznałem, że jeśli utrzymam zbyt bliską relację, może to mieć wpływ na sposób, w jaki Square Enix traktuje Final Fantasy”
Oczywiście, z perspektywy czasu wiemy, że Square Enix będzie kontynuować projekt, odnosząc na swej drodze kolejne sukcesy i porażki, a Sakaguchi odnajdzie swój rytm i stworzy nowe klasyki w serii Mistwalker, takie jak Blue Dragon i The Last Story.
Sakaguchi nadal cieszył się dobrą opinią w swojej poprzedniej firmie, a wielu jego byłych uczniów pełniło teraz funkcje kierownicze. To właśnie Yoshinori Kitase poprosił Sakaguchiego, aby pojawił się na Final Fantasy XIV wydarzenie, a następnie postanowił zagrać w grę, aby się z nią zapoznać. Ponownie, słowami Sakaguchi:
PRZECZYTAJ TAKŻE Luigi's Mansion 2 HD otrzymuje oficjalny zwiastun przeglądowy
„Zaczęło się jako uprzejmość. Teraz prawie żyję w Final Fantasy XIV.”
Zabawnie opowiedział historię o tym, jak pracownicy Mistwalker logowali się do Final Fantasy XIV aby przypomnieć mu o zalogowaniu się na ich spotkania. Powiedział nawet Schreierowi, że gra w grę na kilka minut przed rozpoczęciem ich wywiadu.
Ale to dlatego, że Sakaguchi lubił Final Fantasy XIV tak bardzo, że zaczął rozmawiać z Naoki Yoshidą, jego dyrektorem. I to właśnie Naoki zwrócił się do Square Enix z prośbą o wydanie Fantazja poza Apple, na PC i konsolach.
Sakaguchi powiedział o Yoshi-P:
„To bardzo uczciwy facet, bardzo szczery, ma wielki szacunek dla serii Final Fantasy. Poznanie jego charakteru uspokoiło moje sumienie i pomyślałem, że mogę mu zaufać w tym projekcie”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Modern Warefar 3 i informacje o aktualizacji Warzone
Jak się okazuje, Sakaguchi unikał swojej poprzedniej firmy tak długo, że nie miał pojęcia, jak bardzo ludzie tam nadal się o niego troszczą. Nasz ostatni cytat z tego wywiadu:
„Byłem trochę zaniepokojony tym, jak ludzie będą odbierać współpracę ze mną — być może będą mieli mieszane uczucia. To było naprawdę ciepłe powitanie. Gdy tylko ogłoszono tę wiadomość,
Dostałem tweety od wielu obecnych pracowników Square, którzy pisali: „Witaj z powrotem, Sakaguchi-san”. Niektórych znam, niektórych nie. Wszyscy ciężko pracują nad osiągnięciem wspólnego celu”.
Neo wymiar fantazji Gra ukaże się zimą 2024 roku na konsolach PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Nintendo Switch i komputerach PC za pośrednictwem platformy Steam.
Powiązany