Musisz pochwalić EA DICE za to, że wytrwało, aby zrobić to dobrze.
W nowym wywiadzie dla GamesRadar starszy producent EA DICE, Ryan McArthur, omówił bolesną drogę Pole bitwy 2042 trod, od nieudanej premiery w 2021 roku, po powolną, ale pewną drogę do odkupienia, która prowadzi nas tam, gdzie gra jest dzisiaj.
Zanim przejdziemy dalej do wywiadu, ważne wydaje się zwrócenie uwagi na to, czego nie poruszył McArthur ani osoba przeprowadzająca wywiad. Krążyły o tym plotki Pole bitwy 2042 miał burzliwy rozwój.
Tom Henderson z Insider Gaming ujawnił w różnych portach, że projekt był źle zarządzany, a pracownicy bali się o swoją pracę. Podzielił się również z wtajemniczonymi, że gra pierwotnie goniła za trendem battle royale i dlatego odeszli od konwencji franczyzy, aby tworzyć specjalistów, a także Hazard Zone.
Wiedząc o tym, nie jest łatwo przeczytać opis McArthura, w jaki sposób zespół przyjął informacje zwrotne. Jak to ujął; „Początkowo było ostro. To, co wracało, było trudne do usłyszenia. Gracze byli niezadowoleni, ale wiedzieliśmy, że rozczarowanie wzięło się z dobrego miejsca – kochają tę markę.
Tak więc wiele z tego procesu mówiło zespołowi: „Przyjmijmy surowe opinie, zobaczmy, gdzie są i naprawdę zrozummy, co przegapiliśmy”.
Jak zauważyliśmy w naszym tytule, McArthur stwierdził, że „gracze oczekiwali od nas świetnej gry, a my początkowo jej nie spełniliśmy… to było męczące, wyczerpujące i bardzo satysfakcjonujące”.
McArthur był gotów rozmawiać o tym, jak odzyskali fanów, i po prostu musieli to znosić sezon po sezonie. Sezon 1 nadal okazał się dość słaby, ale sezon 2 był lepszy. DICE odnotowało napływ nowych graczy przed sezonem 3 i właśnie w ten sposób odzyskali fanów aż do dzisiaj.
DICE wprowadziło również kilka kluczowych zmian, które wydają się być najlepsze. Usunęli tryb Hazard Zone, który według DICE i tak miał słaby odbiór, i skupili się na dopracowaniu innych trybów.
Ich prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjną zmianą był powrót ze specjalistów do systemu opartego na klasach. Jak wyjaśnił McArthur, gracze po prostu nie rozumieli, że Specjaliści mają zastąpić klasy i jaką rolę pełni każdy Specjalista. Podczas gdy Specjaliści mieli osobowości i byli stworzeni do rozpoznawalnych postaci, DICE postanowiło ostatecznie powrócić do tego, co gracze znali.
Widząc reakcję fanów, wydaje się, że tym razem DICE podjęło właściwe decyzje. Może to również sprawi, że fani będą mieli nadzieję na nadejście następnego Pole bitwy.