Indy nie będzie grał jak Drake czy Lara.
MachineGames udostępniło nowe szczegóły na temat Indiana Jones i Wielki Krąg w nowym poście na Xbox Wire.
Niektóre z tych informacji zostały już omówione wcześniej, ale na tej platformie MachineGames wykorzystało okazję, aby zebrać je wszystkie w jedną całość. Skupimy się jednak na bardzo interesującym komentarzu Jerka Gustafssona, który jest reżyserem gry:
„Ten mecz jest dla nas trochę inny pod wieloma względami. Jesteśmy przyzwyczajeni do posiadania ciężkiej broni i strzelających z pistoletów – a to jest trochę inna sytuacja. Tworzymy tutaj porządną grę przygodową.”
Dla fanów, którzy nie do końca o tym wiedzieli, założyciele MachineGames wywodzili się z innego doświadczonego studia FPS, Starbreeze. Założona w 2009 roku, była najbardziej znana z ponownego uruchomienia pięciu gier Wolfensteinaa także niedawne Drżeć remastery.
Więc z Indiana Jones i Wielki KrągMachineGames zdecydowanie wychodzi ze swojej strefy komfortu, ale Bethesda włożyła całe wsparcie, aby w jak największym stopniu zagwarantować im sukces.
CZYTAJ TAKŻE LEGO Horizon Adventures zapowiedziane podczas Letniego Festiwalu Gier
Wiemy, że teoria na temat gry nie wyszła od samego MachineGames, ale od szefa Bethesdy, Todda Howarda. Gustaffson wyjaśnia pomysł Howarda, zastosowany teraz w tej grze:
„Historia zaczyna się, gdy z uczelni, w której pracuje Indiana Jones, zostaje skradziony starożytny relikt. Jest zdeterminowany wyśledzić złodzieja i wpada na starożytny spisek obejmujący teorię Wielkiego Kręgu, jak go nazywamy.
Wielki Krąg to dziwny układ starożytnych miejsc na całym świecie, z którym łączy się zestaw tajemniczych artefaktów. Ale Indy nie jest jedyną osobą poszukującą odpowiedzi. Wróg przeszukuje świat w poszukiwaniu tych artefaktów, wierząc, że posiadają one jakąś moc – a aby je powstrzymać, może zrobić tylko jedną rzecz, a mianowicie najpierw znaleźć artefakty.
CZYTAJ TAKŻE Hades 2: Każda nowa postać
Oczywiście sposób odnajdywania artefaktów przez Indy'ego nie wymaga dziesięcioletniej komisji badawczej, zabezpieczonej współpracą samorządów lokalnych i wymagającej lat skrupulatnej dokumentacji. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że Indy ściga nazistów na całym świecie i spieszy się, by złapać artefakty, zanim to zrobią.
Najnowszy zwiastun pokazał nam już, że MachineGames chce, aby gracze wybrali, czy Indy będzie strzelał z broni palnej, OOC, czy będzie się skradał, jak napisał mu Steven Spielberg, czy też wskoczy w bójkę na pięści, jak napisał George Lucas jego. Ale Gustaffson podzielił się większymi spostrzeżeniami na temat tego, jak chcieli scharakteryzować Indy:
„Ma wady, popełnia błędy, potyka się, jego ruchy są ciężkie, a my mamy tę szorstką, papkowatą przewagę w akcji. Ale jednocześnie jest dość wysportowany, jest doskonałym wojownikiem i ma też mnóstwo szczęścia – a przy tym jest najlepszym archeologiem na świecie.
CZYTAJ TAKŻE Festiwal Fortnite wreszcie obsługuje klawiaturę i mysz
Skupiając się więc na tych wszystkich rzeczach, w pewnym sensie sprawiamy, że gra nawiązuje do klasycznych porannych przygodowych gier akcji, które celebrują filmy, co, jak sądzę, uosabia także w pewnym sensie sam Indy”.
Z pewnością brzmi to tak, jakby MachineGames oparło się na swoich materiałach źródłowych, do których dano im szeroki dostęp, zamiast przyglądać się zbyt uważnie temu, jak radzą sobie Drake lub Lara. Z pewnością nie możemy się doczekać, aby wkrótce zagrać w wersję gry wideo filmu Indy.
Indiana Jones i Wielki Krąg ukaże się w 2024 roku na Windows za pośrednictwem Steam i Xbox Series X|S. Będzie to pierwszy dzień w ramach Game Pass, jednak pomimo plotek nie zostało to ogłoszone ani potwierdzone w przypadku PlayStation 5.
Powiązany