Ta plotka na pewno nie jest niczymburgerem.
Mamy więcej powodów, aby w to wierzyć Zgoda naprawdę kosztowało 400 milionów dolarów.
Podsumowując, YouTuber Colin Moriarty skontaktował się ze źródłem, które za kulisami podzieliło się informacjami na temat cieszącego się dużym zainteresowaniem tytułu usługi Sony na żywo. Źródło Moriarty'ego twierdziło, że gra kosztowała w sumie 400 milionów dolarów, a w chwili premiery nadal nie była wystarczająco dobra.
Ale Moriarty dał też jasno do zrozumienia, że nie wierzy, że Sony samo wydało te 400 milionów dolarów. Jak wyjaśnił w swoim oryginalnym podcaście, Sony zobaczyło stan gry w pierwszym kwartale 2023 roku, zdecydowało się ją ukończyć i wydało 200 milionów dolarów, aby doprowadzić ją do stanu, w jakim była w dniu premiery kilka miesięcy temu.
W późniejszym odcinku swojego podcastu Moriarty zwrócił uwagę, że zanim Sony kupiło Concord, jego właścicielem był inkubator gier wideo o nazwie PrawdopodobnieMonsters. Organizacja PrawdopodobnieMonsters przeszła do historii, gdy w 2022 r. zebrała 250 milionów dolarów w ramach finansowania z serii A. Była to największa pojedyncza runda finansowania z serii A w historii branży gier wideo.
Teraz Subeg Dhaliwal, pisarz Lords of Gaming, dzieli się nowymi informacjami, które mogą potwierdzić tę tezę. Znaleźli zgłoszenie znaku towarowego Zgoda na stronie internetowej Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.
Wniosek o dotację złożyła firma PeopleKnot, Inc Zgoda znaku towarowego w dniu 26 lutego 2018 r. Zgłoszenie znaku towarowego potwierdza również, że firma Sony sfinalizowała przejęcie Firewalk Studios i ich gry w dniu 24 lipca 2023 r.
Jak można się domyślić, firma PeopleKnot, Inc. zmieniła później nazwę na PrawdopodobnieMonsters. Wiele innych informacji, którymi dzieli się tutaj Subeg Dhaliwal, to informacje, o których już wcześniej informowaliśmy. To te same informacje, które odkrył i udostępnił Colin Moriarty w swoim podcaście oraz Michael Bell z Bellular News.
Subeg Dhaliwal również się tego nauczył ZgodaStrona MobyGames podaje, że nad grą pracowało 1972 osób, czyli znacznie więcej niż liczba zatrudnionych w Firewalk Studios, wynoszących od 150 do 170 pracowników.
Odkrycie Subega Dhaliwala potwierdza dwie rzeczy:
- PrawdopodobnieMonsters zdecydowanie miało kontrolę nad projektem Concord przed Sony, do tego stopnia, że posiadało go jako własność intelektualną
- Źródło Colina Moriarty'ego zostało potwierdzone. Prawie dwa tysiące deweloperów ma swój udział w produkcji Zgodaa może być jeszcze więcej pracowników, którzy z różnych powodów nie ujawnili publicznie swojego zaangażowania.
Subeg Dhaliwal wysuwa podobne teorie, jakie przedstawili Colin Moriarty i Michael Bell, wyjaśniając, w jaki sposób Zgodarozwój postępował. Chociaż znalezione dowody nie są tak rozstrzygające jak dokument zawierający listę budżetu gry, potwierdzają wiele informacji, które dowiedzieliśmy się dotychczas ze źródła Moriarty'ego.
Mamy nadzieję, że inni dziennikarze podzielą się swoimi badaniami i dadzą nam lepszy wgląd w tę sytuację. Chociaż nie jest to niemożliwe, prawie na 99% jest pewne, że Sony nigdy tego nie potwierdzi.