Możliwe, że Sony nadal rozważało redukcję personelu w Insomniac.
Wygląda na to, że Insomniac padł ofiarą niespodziewanego konkurenta.
Jak podaje PlayStationLifeStyle, Mary Kenney, która jest główną bohaterką Wolverine Marvelawłaśnie ogłosiła, że opuszcza projekt i studio Insomniac, aby podjąć nową pracę w CD Projekt RED.
Kenney zamieściła na swoim LinkedIn następujący wpis:
„Dzisiaj był mój pierwszy dzień jako starszego pisarza w CD Projekt RED. Nie mogę się doczekać, aby opowiedzieć więcej o moim projekcie, jestem podekscytowany, że wracam do RPG-ów”.
Odejście Kenneya następuje po odejściu Aarona Habibipoura z Insomniac Games do CD Projekt RED. Habibipour był dyrektorem artystycznym Wolverine Marvela.
W raporcie PlayStationLifeStyle spekuluje się, że te odejścia nie wskazują na problemy w Insomniac ani na Wolverine Marvela projektu, ale szczerze mówiąc, nie wiemy na ten temat wystarczająco dużo, żeby mieć co do tego pewność.
PRZECZYTAJ TAKŻE Bluepoint Games wciąż pracuje nad swoim oryginalnym tytułem „Everything Takes Time!”
Insomniac był zmuszony to potwierdzić Wolverine Marvela istnieje po tym, jak w zeszłym roku padli ofiarą ataku ransomware. Dane Insomniac zostały tak naruszone, że niektórzy gracze zdołali nawet pobrać grywalną wersję Wolverine Marvela.
Ironią jest, że ci nieuczciwi gracze nie zdawali sobie sprawy, że ta wersja będzie wysyłać dane telemetryczne z powrotem do Insomniac, dzięki czemu studio mogło zidentyfikować, kto majstruje przy ich pracy, i narazić się na odpowiednią karę.
Ale być może historia nie dotyczy gry, ale samego Insomniac. Pomimo bycia najbardziej aktywnym deweloperem oryginalnych, first-party exclusives na PlayStation 5, Sony poszło naprzód i zwolniło znaczną liczbę pracowników Insomniac. To z pewnością odbiło się na problemach finansowych Sony i na tym, jak cenili swoich własnych deweloperów.
PRZECZYTAJ TAKŻE Gears of War: E-Day ma nowy zespół pracujący nad opowiedzeniem starej historii
Atak ransomware ujawnił, że Insomniac planował zwolnienia, o czym byliśmy pewni, że nawet ich szeregowi pracownicy nie wiedzieli, że się dzieje. Na podstawie zebranych danych wydawało się, że tytuły Insomniac, takie jak Spider-Man 2 Marvela znacznie przekroczyło budżet, szczególnie w porównaniu do tego, ile pieniędzy gra faktycznie zarobiła.
Więc to wydaje się być uzasadnieniem zwolnień w studiu Sony, które odniosło największy sukces w tej generacji konsol. I możliwe, że Sony nadal zamierza redukować personel w Insomniac, ale jeśli pracownicy znajdą nowe możliwości pracy i odejdą z własnej woli, może to pozwolić im zachować twarz.
PRZECZYTAJ TAKŻE Todd Howard: Monetyzacja Fallout 76 pozwala im udostępniać każde nowe rozszerzenie za darmo
Oczywiście ta interpretacja może być niepoprawna i może być tak, że CD Projekt RED po prostu kłusuje pracowników Insomniac. Tak czy inaczej, nie będzie zaskoczeniem, jeśli w niedalekiej przyszłości jeszcze więcej pracowników Insomniac odejdzie do CD Projekt RED lub innych studiów.
Powiązany