Wyczerpanie zaklęć może być wyrokiem śmierci dla twoich magów w Baldur’s Gate 3, więc lepiej naucz się uzupełniać swoje ładunki.
Spis treści[Hide][Show]
Wrota Baldura 3 jest mocno oparty na piątej edycji Dungeons & Dragons. Można to zobaczyć i poczuć prawie wszędzie, ale najbardziej namacalne jest to w systemie magicznym. W przeciwieństwie do większości gier, Baldur’s Gate 3 nie wykorzystuje standardowego systemu Many. Nie, zamiast tego gra wybiera system ładowania zaklęć, który jest pobierany prosto z blatu stołu.
Z tego powodu każde zaklęcie będzie wykorzystywać ładunek oparty na poziomie, przy czym każde zaklęcie na poziomie jest warte jednego uniwersalnego „ładunku”. Po spaleniu wszystkich zaklęć poziomu 1 nie będziesz mógł rzucić więcej zaklęć z tej części księgi zaklęć. Będziesz jednak mógł rzucać dowolne zaklęcia poziomu 2 i wyższego. To dość interesujące równoważenie, ale nieuchronnie zabraknie. Ten przewodnik pomoże ci uzupełnić zaklęcia, aby twoi magowie pozostali w doskonałej formie.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Długi odpoczynek
Najczęstszym sposobem na uzupełnienie zaklęć jest po prostu długi odpoczynek. W tym celu musisz wrócić do obozu i zużyć 40 Zapasów. Reprezentuje to żywność potrzebną do utrzymania dobrej kondycji i zdrowia imprezy. W przeciwieństwie do każdej innej metody opisanej w tym przewodniku, Długie Odpoczynki zawsze w pełni przywrócą twoją magię i jest to zdecydowanie najskuteczniejszy sposób przygotowania magów do walki.
Będziesz jednak chciał uniknąć nadmiernego korzystania z tego systemu. Zapasy są dość powszechne, ale jeśli rzucasz zaklęcia bez zastanowienia, będziesz zmuszony więcej odpoczywać. Spowoduje to szybkie wyczerpanie zapasów i może pozbawić Cię środków na późniejszą regenerację.
Tajemne odzyskiwanie
Inną metodą, której można użyć, jest Arcane Recovery. Jest to dostępne tylko dla czarodziejów, jednak jest bardzo przydatne w razie potrzeby. Pozwala Czarodziejowi uzupełnić pojedyncze zaklęcie na dowolnym poziomie. To może wydawać się raczej słabe, ponieważ to tylko jedno zaklęcie, ale biorąc pod uwagę, jak potężne są zaklęcia, ta umiejętność może odwrócić losy nadchodzącej bitwy.
Postrzegaliśmy to bardziej jako sposób na opóźnienie długiego odpoczynku, dzięki czemu mogliśmy walczyć dłużej bez spalania cennych zapasów. Bardzo przydatne.
Krótki odpoczynek (warunkowy)
Teraz, zgodnie z ogólną zasadą, zaklęcia nie odnawiają się podczas krótkiego odpoczynku. Są jednak klasy, które śmieją się z tej zasady. Jako pierwsi przychodzą na myśl czarownicy. Na początku kariery nie regenerują się zbytnio, ponieważ liczba zaklęć, które odzyskują, jest równa połowie ich obecnego poziomu. Jednak im silniejsze stają się, tym potężniejsza staje się ta wyjątkowa umiejętność.
Największym minusem tej umiejętności jest to, że możesz to zrobić tylko raz dziennie. Pomyśl o tym jako o mocno osłabionym Długim Odpoczynku, który nie zabiera żadnych zasobów. Sama ta umiejętność sprawia, że Czarodzieje są niezwykle skuteczni w wielu potyczkach lub większych bitwach.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.