To miliard z „B”.
Chociaż przejęcia firm nie są niczym nowym, branża gier wideo odnotowała w ostatnim czasie spory udział w wykupach na wysokim poziomie. Oczywiście najbardziej kultowym jest przejęcie przez Microsoft Activision-Blizzard z początku tego roku, który jest najdroższym w branży, a także jednym z najdroższych okresów wykupów firm. Teraz może szykować się kolejna umowa: amerykańska firma AppLovin ma zamiar kupić dobrze znaną Unity i oferuje solidną kwotę 17,5 miliarda dolarów, aby tak się stało.
Ten raport informacyjny pochodzi z Reuters, mówiąc, że AppLovin Corp. stara się „wykorzystać rosnące zapotrzebowanie na trójwymiarowe gry”.
Unity jest najbardziej znany ze swojego Unity Game Engine, zestawu narzędzi używanego przez tysiące programistów z dużych i małych studiów do tworzenia szerokiej gamy tytułów.
Wiadomość o potencjalnym przejęciu pojawia się zaledwie dzień po tym, jak Microsoft i Unity ogłosiły nowe partnerstwo w celu wyposażenia narzędzi programistycznych Unity w technologię chmury Microsoft Azure, aby zapewnić programistom większą elastyczność w ich przepływach pracy.
AppLovin działa również w branży deweloperskiej, skupiając się na udostępnianiu nowym studiom narzędzi i strategii, których potrzebują, aby rozszerzyć zasięg swoich aplikacji.
Według raportu, firma oferuje Unity 58,85 dolarów za akcję, a łączna wartość wynosi 20 miliardów dolarów.
Jeśli umowa dojdzie do skutku, Unity nie zostanie całkowicie pochłonięta. Nadal będzie posiadać nieco ponad połowę „(55%) wyemitowanych akcji spółki”. Według Reutersa, pod względem praw głosu, Unity zachowa 49%.
Unity musi jeszcze formalnie odpowiedzieć na tę ofertę. Ale ta wiadomość powinna nadejść najpóźniej w ciągu najbliższych kilku dni lub tygodni.
Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę opracowywanych gier, nic dziwnego, że AppLovin zainteresował się Unity. W końcu, wracając do wspomnianego nowego partnerstwa między Unity i Microsoft, wraz z nową ofertą AppLovin, wszystko to pokazuje, jak zdrowy jest obecnie biznes dla Unity.
Firma wyraźnie jedzie teraz na bardzo dużej fali, ponieważ stara się dalej rozszerzać swój zasięg w branży. Im więcej wsparcia ma, aby nadal zapewniać wsparcie programistom i nowym narzędziom, powinno to nieuchronnie prowadzić do produkcji jeszcze większej liczby projektów.
Scena tworzenia gier zmieniła się diametralnie w porównaniu z dawną. Narzędzia takie jak Unity Game Engine dopiero w ostatnich latach stały się tak łatwo dostępne. Połącz to z łatwością cyfrowej dystrybucji w witrynach sklepowych, takich jak Steam, Epic Games Store, Nintendo eShop, PlayStation Network i Xbox Live, a otrzymasz przepis na dojrzały rynek dla firmy takiej jak Unity.
[Source: Reuters]