Byłaby to kwestia odpowiedniego ustalenia budżetu i oczekiwań konsumentów.
Katsuhiro Harada podzielił się swoją szokującą opinią na temat tworzenia Klasyczna kolekcja Tekkena.
W nowym wywiadzie dla The Gamer Harada został zapytany o niedawny sukces firmy Capcom w zakresie zielonego światła dla serii kolekcji gier na potrzeby bijatyk firmy Capcom. Po zwolnieniu Kolekcja Street Fighter z okazji 30. rocznicy w 2018 roku firma Capcom wypuściła serię Kolekcje bijatyk firmy Capcomjeden poświęcony grom, które stworzyli z Marvel Comics.
Chociaż firma Capcom odniosła sukces, przywracając swoją niesamowitą bibliotekę gier walki, nie jest jedynym twórcą gier, który może to zrobić. Harada oczywiście reprezentuje w tym przypadku Namco. Ale SNK, Sega, Arc System Works, a nawet Konami i Tecmo Koei mają kilka franczyz gier bijatyk, które mogliby przywrócić, gdyby chcieli.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
To naturalne, że pytamy producentów gier, dlaczego jeszcze nie przyłączyli się do pędu Capcomu w tworzeniu tych kolekcji gier. Jednakże odpowiedź Harady na to pytanie była zaskakująco surowa dla franczyzy, którą zarządzał przez te wszystkie lata. Harada powiedział tak:
„Jest inaczej [2D] bijatyki, ponieważ gracze w bijatyki 3D zwykle grają w najnowszą odsłonę. Począwszy od samego początku, to wielokątne modele postaci naprawdę popchnęły ówczesną grafikę do przodu. Kiedy więc go później zobaczysz, nie wygląda już tak imponująco jak kiedyś.
„Gry walki 2D, ponieważ były to po prostu duszki i tak dalej, nie wydają się zbytnio starzeć graficznie. I to nie jest główny powód, dla którego ludzie w to grali.”
Michael Murray, który obecnie jest projektantem gier dla serii Tekken, był obecny, aby przetłumaczyć komentarze Harady. Podzielił się swoją opinią na ten temat:
„Jeśli byłaby to drastycznie inna zmiana w rozgrywce, np. Tag 2 w porównaniu z 7 lub 8, być może jest to coś, co prawdopodobnie wybrałbym i pograł przez jakiś czas. A może tryb Tekken Force, Devil Within lub coś w tym stylu.
Ale nawet nie widziałbym siebie, który bierze do ręki Tekkena 3 i gra ze znajomymi przez dłuższy czas. Więc tak, czujemy różnicę pod tym względem pomiędzy myśliwcami 3D i myśliwcami 2D.”
Chociaż jesteśmy pewni, że Harada i Murray przyglądają się wynikom finansowym z przeszłości Tekkena gier, kiedy dokonywali tej oceny, nie wiemy, czy dostrzegają inne aspekty kolekcji bijatyk firmy Capcom. Jeśli Namco ma teraz wątpliwości co do wykonalności tworzenia takich kolekcji gier, Capcom również miał te zmartwienia.
Capcom eksperymentował także z różnymi sposobami ożywienia swoich starych gier, tworząc zarówno: Szafka zręcznościowa Capcom I Stadion Capcom Arcade w ciągu dekady. Jeśli teraz pojawi się impuls do ożywienia starych gier, będzie to dokładnie ten impet, jakiego obecnie doświadcza Capcom. Jeśli będą czekać zbyt długo, nie będą w stanie wykorzystać trendu zapoczątkowanego niedawno przez Capcom i to samo dotyczy firm Sega, SNK (które mają Kolekcja Samurajów Shodown własne), a także inne firmy mające na swoim koncie franczyzy dotyczące dużych gier.
Zgodzilibyśmy się z tym Tekkena I Tekkena 2 w szczególności nie zestarzały się zbyt dobrze, ale te kolekcje są przeznaczone nie tylko dla graczy wyczynowych, którzy chcą grać w te klasyki na turniejach. Szerszy rynek to tak naprawdę starsi gracze, ponieważ te kolekcje odwołują się do ich nostalgii. Chcą zobaczyć zabawny model Kumy w oryginale Tekkena znowu, w całej swojej słabo oddanej chwale.
Obecnie przy remasteringu wielu gier 3D wystąpiłyby wyraźnie poważniejsze problemy techniczne. Wiemy jednak, że Capcom przywraca niektóre tytuły 3D Kolekcja walki Capcom 2. Co więcej, firma Digital Eclipse włożyła dużo pracy w naprawę okrytej złą sławą gry Jaguar Walcz o życiei faktycznie wysłał go jako ukończony tytuł po raz pierwszy w Atari50.
Wiemy więc, że możliwe jest wykonanie Klasyczna kolekcja Tekkena byłoby to wykonalne zarówno pod względem technicznym, jak i finansowym. Sukces takiego przedsięwzięcia polegałby na ustaleniu rozsądnego budżetu, a także postawieniu rozsądnych oczekiwań wobec konsumentów.
Mamy nadzieję, że Namco Tekkena zespołu, a być może także ich Dusza Kalibur zespół, rozważy jeszcze te inne kwestie, zanim odrzuci ten pomysł. Nie sądzimy, że okno, w którym można było zaspokoić cykl nostalgii, który otworzył Capcom, będzie otwarte na zawsze.