Harada jest szczery na temat bliski i bliski jego sercu.
Katsuhiro Harada dzieli się swoimi szczerymi przemyśleniami na temat dzisiejszego stanu bijatyk.
Zapytany z góry o temat w niedawnym wywiadzie, oto co miał do powiedzenia Harada:
„Cóż, to interesujące pytanie, ponieważ bijatyki są chyba najbardziej znane z okresu od połowy lat 80. do końca XX wieku… Niektórzy z młodszych graczy mają teraz wrażenie, choć nieścisłe, że bijatyka publiczność skurczyła się, ponieważ jest mniej tytułów, ale niekoniecznie tak jest. Kiedyś mieliśmy o wiele więcej tytułów średniej wielkości bijatyk, które pojawiły się w tamtym czasie, więc być może nie widzisz już tej konkretnej grupy. Przeszedł głównie do wielu znacznie mniejszych tytułów niezależnych, które robią może gry walki 2D lub coś w tym rodzaju, lub po prostu te ogromne IP, takie jak Tekken i Street Fighter.
Nie jest więc tak, że Tekken, Street Fighter czy którykolwiek z wielkich sprzedawał mniej kopii. Często sprzedają więcej. To tylko wrażenie niektórych fanów, że tak jest. A potem są inne zmiany w gatunku, a także z perspektywy modelu biznesowego. Wiele z tych tytułów pojawiło się na automatach, a potem stopniowo widzieliśmy niektóre tytuły, które nie wyjdą na arkadowe wydania i po prostu trafią prosto na konsole. Nastąpiła więc zmiana sposobu, w jaki przechodzimy od gry zręcznościowej, w której wkładasz sto jenów… do sprzedaży wersji na konsole. To pełny pakiet, który zawiera wszystko, co się z tym wiąże.”
Najwcześniejsze najbardziej godne uwagi gry walki, takie jak Jordan Mechner Karateka zadebiutował w 1984 roku, ale gatunek zmienił się i dramatycznie awansował wraz z wydaniem Street Fighter II w 1991 roku. Gry walki zdominowały salony gier w latach 90., ale tak naprawdę tchnęły nowe życie w tę branżę, ponieważ konsole do gier wchodziły na swoje własne rynki jako jeszcze większe. W 1997 roku na PlayStation pojawiły się obie wersje Tekken 3przełomowa kontynuacja, w której Tekken franczyza na mapie i Final Fantasy VIIjeszcze większa i ważniejsza gra dla Final Fantasyjapońskie gry RPG i ogólnie gry wideo, które zapowiadały czas, kiedy konsole przyniosą wrażenia z gier wideo, z którymi arkady nie będą w stanie dorównać.
Wraz z siódmą generacją konsol, losy gatunku całkowicie się odwróciły. Podczas gdy Tekken w szczególności udało się utrzymać, powstało znacznie mniej gier walki, a co ważniejsze, były one teraz daleko w tyle za swoimi rówieśnikami w latach 90., takimi jak strzelanki FPS i RPG akcji, i pojawiły się nowsze gatunki, takie jak gry z otwartym światem, stanowiło to większy segment gier wideo. uliczny wojownik nie miał nowej gry od dekady, kiedy Capcom wyszedł Street Fighter IV.
Jak zauważył Harada, nie było tak, że poszczególne tytuły gier walki sprzedawały się znacznie mniej w porównaniu z poprzednimi latami. Jednak nie mówił o tym, że gatunek ten kiedyś dominował w branży, a teraz stał się jego własną, dedykowaną niszą. Do czego służy dobra sprzedaż Tekken oraz uliczny wojownik do dziś są przyćmione przez monumentalną sprzedaż i marże współczesnych hitów, takich jak Grand Theft Auto 5, Przejście dla zwierzątoraz Fortnite.
Bez względu na to, jak duże są bijatyki i jak mogłyby być lub mogły być, Tekken 8 pozostaje długo oczekiwaną kontynuacją serii, która przetrwała przez pokolenia konsol. Zawsze będzie Tekken fani nie mogą się doczekać kolejnej kontynuacji na najnowszych dostępnych platformach.
Tekken 8 planowana jest premiera na PlayStation 5, Xbox Series X/S i Windows za pośrednictwem Steam. Możesz przeczytać nasz przeor Tekken 8 zasięg poniżej.
Tekken 8 jest prawdziwy i w końcu pojawi się na PS5
Tekken 8 Creator dzieli nowe funkcje i silnik
Reżyser Tekken 8 mówi, że nikt nie może zastąpić Masahiro Sakuraia w Smash Bros
Producent Tekken 8 uważa, że to niesprawiedliwe Konsole z serii PS5 i Xbox są tak potężne
Źródło: IGN