Deweloperzy wyjaśnili zmiany, które wprowadzili w nadchodzącej odsłonie gry.
Kingdom Come: Wyzwolenie był wielkim hitem, gdy został wydany. Warhorse Studios było w stanie dostarczyć ekscytującą średniowieczną grę RPG akcji. Jednak były pewne obszary, które nie zachwyciły graczy. Na przykład niektórzy gracze nie byli zbyt chętni do mechaniki walki. Na szczęście wygląda na to, że studio zdecydowało się na stworzenie Kingdom Come: Wyzwolenie II o wiele bardziej dostępne, gdy gracze ruszają do walki.
WCCFtech niedawno rozmawiałem z ludźmi z Warhorse Studios o ich nadchodzącym Kingdom Come: Wyzwolenie II rata. W pewnym momencie rozmowy pojawił się temat walki. Producent wykonawczy gry, Martin Klima, zdołał poruszyć kwestie, które chcieli uporządkować pod kątem walki. Jednym z obszarów, którymi chcieli się zająć, było wyeliminowanie konfiguracji trzech przycisków do walki. Jeśli pamiętacie, pierwsza gra miała przycisk do dźgania, cięcia i blokowania. Jednak ta nowa konfiguracja walki będzie polegać tylko na dwóch przyciskach. Będą to przyciski do ataków i jeden do blokowania.
Myślę, że to zbieg kilku decyzji, które podjęliśmy. Chcieliśmy usprawnić sposób kontrolowania walki. Wcześniej używaliśmy trzech przycisków: jednego do cięcia, jednego do dźgania i jednego do blokowania. Wydawało się to zbyt uciążliwe, więc usprawniliśmy to i teraz mamy tylko jeden przycisk do ataku i drugi do blokowania.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie opóźnione do 2026 roku, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krążą gorące plotki na temat Grand Theft Auto 6 i wiele osób nie chce, żeby okazały się prawdą.
Przeczytaj więcej
Strefa ataku określa, czy dźgasz, czy tniesz (pod warunkiem, że masz broń zdolną do tego, ponieważ broń tępa nie może tego zrobić). Obecnie mamy cztery strefy ataku. Ponieważ ograniczyliśmy liczbę stref ataku, mogliśmy również ograniczyć liczbę strażników, co doprowadziło do znacznie płynniejszego przejścia między atakami i blokami. Walka wygląda znacznie wyraźniej i bardziej naturalnie niż wcześniej.
Udało nam się również zatrudnić więcej osób, które poprowadziły nas przez prawdziwe średniowieczne techniki szermierki, a także zatrudniliśmy więcej osób do przechwytywania ruchu. Każda broń ma bardziej odrębny styl. Ponadto wrogowie nie będą powtarzać tej samej animacji, jak w zawodach pływania synchronicznego, dzięki czemu walka będzie wyglądać bardziej realistycznie. – Martin Klima
Miejmy nadzieję, że dzięki temu będzie znacznie łatwiejsza w użyciu w trakcie bitew niż jej poprzedniczka. W międzyczasie twórcy dodali do gry również nowe bronie. Wiemy, że broń drzewcowa i palna są implementowane do gry. Martin zauważa, że broń drzewcowa była dostępna w pierwszej grze, ale była zbyt nieporęczna, aby odłożyć ją do systemu ekwipunku.
Później Martin zauważył, że studio postanowiło poprawić także NPC-ów. Ta kolejna gra powinna mieć o wiele bardziej żywy świat do eksploracji dla graczy. Zauważono nawet, że prawie połowa linii dialogowych gry nie jest związana z jej fabułą. Spodziewaj się więc, że będziesz się mieszać z różnymi NPC-ami, których spotkasz w trakcie swojej podróży.
Zawsze chcieliśmy stworzyć żywy świat, w którym NPC-e mają swoje rutyny, a nie tylko stoją i czekają, aż gracz z nimi porozmawia. Myślę, że w Kingdom Come Deliverance 2 bardzo to poprawiliśmy. Udało nam się stworzyć świat, który moim zdaniem zachowuje się bardziej wiarygodnie i reaguje na działania gracza w bardziej niuansowy sposób.
Na przykład nagraliśmy ogromną liczbę linii dialogowych, a prawie połowa z nich nie jest w ogóle związana z fabułą gry. Są to reakcje NPC na działania gracza, takie jak kradzież czegoś, wejście w obszar, w którym nie powinieneś być, znalezienie ciała przez NPC lub otwarcie skrzyni i uświadomienie sobie, że została opróżniona. Jest to bardzo niuansowe; nawet w zależności od tego, co zostało skradzione, możesz uzyskać różne reakcje. – Martin Klima
Ponownie musimy trochę poczekać, zanim będziemy mogli się zanurzyć Kingdom Come: Wyzwolenie IIPremiera gry zaplanowana jest na 11 lutego 2025 r. Kiedy tytuł zostanie wydany, będzie dostępny na platformach PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.