Trzymaj te emocje na wodzy
Muzyka z Bóg wojny Ragnarok jest obchodzony na całym świecie od premiery gry w listopadzie, a kompozytor gry, Bear McCreary, zebrał mnóstwo pochwał, których kulminacją były McCreary i Bóg wojny Ragnarok otrzymał nagrodę za „Najlepszą ścieżkę dźwiękową i muzykę” podczas gali The Game Awards na początku tego miesiąca. Dzisiaj McCreary nieco odsłonił swoją sztukę, dzieląc się spostrzeżeniami na temat tworzenia ikonicznych motywów dla krasnoludzkiego duetu, Broka i Sindriego.
Pisząc na blogu PlayStation, McCreary powiedział:
God of War Ragnarök to opowieść o rozbitych rodzinach, które próbują się zreformować. Aby wesprzeć tę historię, potrzebowałem dwóch dodatkowych motywów reprezentujących rodziny, które Kratos i Atreus napotkają podczas swojej podróży.
Temat: Bracia Huldra
Bracia Huldra, Dwarves Brok i Sindri, byli postaciami drugoplanowymi w ostatniej grze. Zapewnili wsparcie dla broni Kratosa, a także zachwycającą komediową ulgę i ciepłą historię o wyobcowanych braciach, którzy ponownie się jednoczą. Ich rola w God of War Ragnarök została znacznie rozszerzona, a teraz gracze podróżują do swojego królestwa, Svartalfheim. Musiałem stworzyć dla nich własny motyw, który również mógłby nam powiedzieć coś o kulturze krasnoludów.
Theme Brok and Sindri zaczyna się żwawym oom-pah ostinato w wykonaniu na viola da gamba i nyckelharpa.
Jowialny charakter motywu jest zabarwiony charakterystycznym metrum rytmicznym 7/4, które zapewnia asymetryczną nierównowagę. Groove jest sprężyste, ale wraz z ewolucją motywu staje się coraz cięższe.
Prawdziwy urok „Huldra Brothers” tkwi w melodii, w której wyróżnia się solówka liry korbowej. (Jestem uznawany za wykonawcę tego solo, chociaż osobiście lubię myśleć, że słyszymy postać o imieniu Ræb grającą ich temat. Więcej o nim później.) Ich melodia oplata się wokół asymetrycznego metrum z satysfakcjonującymi powtarzającymi się wzorami, zawierającymi „Scotch snap”, częsty rytm występujący w szkockiej muzyce ludowej.
Emocjonalna środkowa część motywu B braci Huldra sugeruje, że w ich historii jest więcej emocji niż zwykła komediowa ulga. I rzeczywiście, ten temat ewoluuje w trakcie historii, być może bardziej niż jakikolwiek inny. Pod koniec utworu po raz ostatni słyszymy motyw przewodni, w mrocznym, melancholijnym solo na wiolonczeli – szokujące odejście od jowialnego tonu na początku. Pod koniec albumu ze ścieżką dźwiękową „Ræb’s Lament” jest zbudowany wokół liry korbowej i orkiestrowych wariacji tej melodii. Nie będę tu psuć narracji, ale wystarczy powiedzieć, że jeśli dobrze wykonam swoją pracę, ta komediowa, żwawa melodia złamie ci serce, zanim ostatnie napisy końcowe pojawią się w God of War Ragnarök.
Jeśli jesteś podobny do mnie, masz teraz w głowie kultową melodię podążającą za McCreary’s lub spieszysz się z subskrypcją Spotify / Apple Music, aby samemu sprawdzić piosenkę.
Źródło