Muzyka z Bóg wojny Ragnarok jest obchodzony na całym świecie od premiery gry w listopadzie, a kompozytor gry, Bear McCreary, zebrał mnóstwo pochwał, których kulminacją były McCreary i Bóg wojny Ragnarok otrzymał nagrodę za „Najlepszą ścieżkę dźwiękową i muzykę” podczas gali The Game Awards na początku tego miesiąca. Dzisiaj McCreary nieco odsłonił swoją grafikę, dzieląc się spostrzeżeniami na temat tworzenia kultowego motywu przewodniego Ragnaroku.
Pisząc na blogu PlayStation, McCreary powiedział:
Temat: Ragnarok
Ostatni główny nowy temat, który skomponowałem dla tej gry, dotyczył innej rodziny, reprezentującej antagonistów z Asgardu, Thora, jego ojca Odyna i zbliżające się przepowiedziane wydarzenie Ragnarök. Stworzenie muzycznej siły, która mogłaby zagrozić Kratosowi, było nie lada wyzwaniem (jego temat zaczyna się od potężnego, niskiego męskiego wokalu, który emanuje groźbą i siłą). Próba napisania nikczemnego motywu, który przyćmiłby Kratosa pod względem siły i surowej mocy, była głupim zadaniem. Zajrzałem więc do scenariusza w poszukiwaniu inspiracji.
Odin, przedstawiony przez Richarda Schiffa w God of War Ragnarök, wymyka się oczekiwaniom publiczności. Eric Williams opisał go jako węża w trawie. Ma drobną sylwetkę, a jego ogromna moc jest najczęściej sugerowana. Nie boi się użyć siły, ale woli użyć środków psychologicznych, aby osiągnąć swoje cele. Co więcej, pomyślałem o złowieszczym losie samego Ragnaröka, który unosi się nad horyzontem opowieści niczym burzowa chmura. Te pomysły zainspirowały mnie do ożywienia motywu Ragnarök za pomocą pełzającego, niebezpiecznego, ale stonowanego ostinato. Chciałem, aby ten układ strun sugerował siłę i zagrożenie z nieustępliwym rytmem triolowym, który przetacza się przez ścieżkę dźwiękową jak odległy grzmot.
To ostinato staje się coraz głośniejsze w miarę rozwoju historii. Ponad nim główna melodia motywu Ragnarök oferuje mroczną szlachetność i złowieszcze przeczucia, często śpiewana przez męskie chóry z tekstem staronordyckim.
Spędziłem około pół roku, szkicując motywy do tej gry, często poprawiając je wraz z moimi kreatywnymi partnerami w Santa Monica Studio. Kilka z nich przyszło łatwo, ale kilka przeszło przez pięć lub sześć szkiców, zanim trafiłem na coś obiecującego. Szczególnie zmagałem się z motywem Atreus, ponieważ początkowo byłem sparaliżowany przez silną presję, aby napisać motyw, który mógłby dorównać moim dwóm najbardziej kultowym melodiom z God of War (2018). Jednak pod koniec byłem przekonany, że moje nowe motywy dla Atreusa, Angrbody, braci Huldra i Ragnaröka dorównają melodiom, które napisałem do ostatniej gry.
Jeśli jesteś podobny do mnie, masz teraz w głowie kultową melodię podążającą za McCreary’s lub spieszysz się z subskrypcją Spotify / Apple Music, aby samemu sprawdzić piosenkę.
Źródło