Ci byli deweloperzy zostali stosunkowo niedawno przejęci przez Take-Two Interactive.
Visual Concepts Austin odnotowało nieznaną liczbę zwolnień.
Jak donosi Game Developer, były współpracownik inżyniera oprogramowania w firmie Sydney F podzielił się tą wiadomością na LinkedIn. Oni powiedzieli:
„No cóż, po wspaniałym roku pracy w Visual Concepts Austin ze smutkiem muszę przyznać, że dzisiaj zostałem zwolniony wraz z kilkoma innymi niesamowitymi kolegami. Będzie mi brakować wszystkich, z którymi wspaniale współpracowałem.
Jest to zdecydowanie trudne, ponieważ minęło zaledwie półtora roku, odkąd również zostałem zwolniony. Nawet na tym trudnym rynku znalazłem pracę, kiedy mam nadzieję, że będę mógł ją powtórzyć”.
Historia Visual Concepts sięga 1988 roku i zaczynała od tworzenia różnych gier dla różnych firm, takich jak Miejsce: Fajna przygoda na Game Boyu i Desert Strike: Powrót do Zatoki dla EA na Sega Genesis. Pomogli w tworzeniu niektórych gier sportowych EA, co doprowadziło do częściowej inwestycji w 1995 roku.
CZYTAJ TAKŻE LEGO Fortnite: Jak zdobyć ser
Jednak sytuacja firmy zmieniła się w 1997 r., kiedy Sega nabyła je w celu tworzenia oryginalnych gier sportowych na platformie Dreamcast, mogących konkurować z EA. NBA 2 tys rozpoczyna się w 1999 roku na tej platformie i stawia firmę na drodze do stania się największym konkurentem EA w tym gatunku.
W 2005 roku Take-Two Interactive nabywa Visual Concepts i 2 tys franczyzy, a następnie uruchamia wytwórnię wydawniczą 2K, zajmującą się grami sportowymi i pozasportowymi pod jej szyldem.
Na dzień dzisiejszy Visual Concepts ma pod sobą 9 mniejszych studiów, w tym kilka na całym świecie, jedno dedykowane WWE i Visual Concepts Austin. Ale Visual Concepts Austin tak naprawdę zaczęło od czegoś innego.
CZYTAJ TAKŻE 16 najlepszych gier survivalowych dla wielu graczy na Xbox One
Hookbang to firma zajmująca się oprogramowaniem założona w 2012 roku, która działa między innymi w grach wideo. W marcu 2021 roku Take-Two Interactive kupiło dział gier wideo w Hookbang i zmieniło jego nazwę na Visual Concepts Austin.
Zatem ludzie, którzy zostali dzisiaj zwolnieni, nie pochodzą z oryginalnego Visual Concepts, ale z zupełnie innej firmy o nazwie Hookbang. Przed przejęciem programiści Hookbang pomagali firmie Visual Concepts nad platformą NBA 2 tys franczyzowa.
I wygląda na to, że podobnie jak w przypadku wielu zwolnień w ciągu ostatnich dwóch lat, pracownicy Hookbang/Visual Concepts Austin padli ofiarą przejęcia, gdy ich firma-matka miała pieniądze, a następnie pozostawienia na lodzie po zmianie priorytetów rodziców . Szkoda, że ten trend nadal się utrzymuje, ale możemy mieć tylko nadzieję, że wkrótce się skończy.
CZYTAJ TAKŻE Dyrektor generalny Devolver odchodzi ze stanowiska po dokonaniu własnych zwolnień
GameRanx życzy wszystkiego najlepszego byłemu pracownikom Visual Concepts Austin i ma nadzieję, że uda im się ponownie znaleźć zatrudnienie w branży.
Powiązany