Korea od lat próbuje tej inwazji miękkiej siły na gry wideo.
Korea ogłosiła nowy pięcioletni plan wspierania lokalnego przemysłu gier wideo.
Jak donosi Korea Times, Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki zamierza do 2028 r. rozszerzyć działalność swojej branży gier na konsole na całym świecie. Będzie współpracować z mniejszymi twórcami i wydawcami gier, aby ich gry zostały ukończone i opublikowane na PlayStation, Xbox, i platformy Nintendo.
Może się to wydawać niepoważnym programem, ale Korea wykazała zdolność do szerzenia swojej miękkiej siły poprzez import kultury. To samo ministerstwo kultury inwestowało w ich przemysł rozrywkowy od lat 90. XX wieku, tworząc warunki, które widzimy dzisiaj, gdzie koreańska muzyka pop, programy telewizyjne i filmy stały się wszechobecne na całym świecie.
Kolejnym ogromnym czynnikiem jest sam koreański przemysł gier wideo. Może się tak wydawać Gwiezdne Ostrze I Kłamstwa P to dopiero nowy import, ale koreańskie firmy produkujące gry od dziesięcioleci próbują przedostać się na Zachód. Około siedem lat temu Nexon próbował Samodzielny kompleks Ghost In The Shell – First Assaulta ponad dekadę wcześniej importowali swoje wielkie koreańskie hity, MapleStory I Lochy i Wojownik.
Koreański przemysł gier jest jednym z największych na świecie, generując 16 miliardów dolarów w samym 2022 roku. Jednak większość branży tworzy gry niemal wyłącznie dla Korei, głównie na urządzenia mobilne i komputery PC.
CZYTAJ TAKŻE Dead by Daylight wprowadziło pewne zmiany w swoim DLC
Chociaż koreańskie firmy produkujące gry prosperowały na swoim rodzimym rynku przez dziesięciolecia, osiągnęły punkt, w którym, całkiem dosłownie, wyczerpały ten rynek. Obecnie wychodzi tak wiele gier, że sami koreańscy gracze nie mają czasu na granie we wszystkie inne gry, w które już grają. Chociaż niektórzy znawcy branży kwestionują tę ocenę, prawdopodobnie zgodzą się, że koreańscy programiści od dawna chcieli ekspansji na cały świat.
Według tego sprawozdania koreańska branża gier ma zaledwie 1,5% udziału w rynku światowym. Pomimo plotek, że gry mobilne pewnego dnia zabiją konsole, obecnie Korea widzi, że 40% graczy w Ameryce i Europie gra na konsolach, i stracono szansę, jaką tam mają.
CZYTAJ TAKŻE Nintendo zatrudniło mistrza GameDev Gio Corsiego do kierowania firmą zewnętrzną
Ale poza tym Gwiezdne Ostrze I Kłamstwa P, PUBG był dyskretnie rozwijany i publikowany od lat przez koreańską firmę zajmującą się grami, w Krafton. To ten sam Krafton, który założył Striking Distance Studios w Ameryce w nadziei, że ich Protokół Kalisto przebije je na konsole na Zachodzie.
Może więc być to widoczne dopiero teraz, ale kulturowa inwazja Korei na światowy przemysł gier konsolowych była już od dawna oczekiwana. Wiemy już o kilku większych projektach w najbliższej przyszłości, takich jak NCSoft Projekt LLL i Pearl Abyss Karmazynowa Pustynia. Nie zdziw się, jeśli firmy takie jak NCSoft i Netmarble staną się tak sławne na całym świecie jak Blackpink i Bong Joon-Ho, lub jeśli o to chodzi, tak samo jak Nintendo i Activision.