Spis treści[Hide][Show]
The Loch Jabul Ruins to wymagany poziom na bazie wody Legend of Zelda: Echa Mądrości – i choć raz ten loch nie jest taki zły. Po pokonaniu oszusta Jabu-Jabu będziesz mógł dostać się do lochów przez Wielką Szczelinę.
Po drugiej stronie rozpadliny znajdziesz przebiegłe łamigłówki i mnóstwo bardzo wściekłych ryb. Podczas poruszania się po centralnym węźle uważaj na przypominające rekiny Chompfishe i wybuchowe Bombfishy. Ze środka lochu Zelda musi przejść cztery ścieżki, aby odblokować pokój z bossem i ukończyć loch. Wywalczmy sobie drogę na szczyt.
Odblokowanie ruin Jabul
Zanim Zelda będzie mogła wejść do Ruin Jabul, musisz ukończyć długą misję dla dwóch klanów Zora w regionie Jabul Waters. Z pełnego przewodnika dowiesz się, jak znaleźć i odblokować wejście do lochów Jabul Ruins Dungeon.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
Po odblokowaniu jaskini będziesz musiał stoczyć walkę z Oszust Jabu-Jabu w krótkiej walce z bossem. Więcej o walce z bossem dowiesz się tutaj. Pokonaj bossa, a wejście do Wielkiej Szczeliny – a później do lochów Jabul Ruins – będzie wreszcie dostępne dla Zeldy.
Szczelina Jabula Watersa
Podobnie jak w przypadku poprzedniej szczeliny w lochach, jedyne, co musisz zrobić, to przemierzyć ten obszar. Popłyń w górę bocznej wyspy i użyj Echa Starego Łóżka, aby wspiąć się po kamiennych filarach. Za Tanglerami Szczeliny Zelda odnajdzie echa Bloku Wodnego.
- Echo bloku wodnego: Naucz się echa bloku wodnego i przywołaj je, aby stworzyć most. W przeciwieństwie do innych ech, będą one unosić się w powietrzu! Sztuczka związana z używaniem bloków wodnych polega na tym, że można je podłączyć do istniejącego bloku wodnego. Dopóki są połączone, można je układać w stosy lub wystawać, tworząc mosty.
Możesz także umieścić blok wodny w dowolnym miejscu i układać go w stosy. Umieszczając blok wodny na innym bloku wodnym, będzie się on kumulował, umożliwiając ci pływanie prosto w górę. Przejdź na szczyt szczeliny, używając bloków wodnych, aby wspiąć się na górę i stworzyć mosty, aż dotrzesz do lochu.
Jabul rujnuje lochy
Witamy w Jabul rujnuje lochy. Ten loch wystawi na próbę Twoje umiejętności wodne. W miarę postępów pamiętaj o Bombfishach, blokach wodnych i Tanglerach. Jeśli nie masz jeszcze Bombfisha, będziesz mógł je odblokować później w tym lochu.
Za pierwszym punktem Warp podłoga pęknie pod stopami Zeldy i wrzuci ją do B1. Użyj Wiązania, aby przesuwać gigantyczne głazy — i nie zapominaj, że bąbelki uzupełnią tlen Zeldy. Na parterze bocznego pokoju przewijanego pojawi się dziwna ryba, która przywoła wir. Nie pozostaje Ci nic innego jak uciekać!
- NOTATKA: Użyj [R] zakręć, aby przyspieszyć pływanie Zeldy pod wodą.
Poruszaj się po pomieszczeniu i pędź w prawo, aby dotrzeć do wyjścia. Prowadzi to do korytarza z Octorokiem, Tanglerem i krabami. Jeśli nie masz wszystkich tych ech, pokonaj wrogów i zbierz ich teraz.
Centralny węzeł
Dalej Zelda dotrze do centralnego centrum lochu. Znajduje się tu fontanna z pięcioma śluzami wodnymi. Aby dotrzeć do drzwi bossa, będziemy musieli uruchomić wszystkie pięć śluz wodnych i podnieść poziom wody. Na razie naciśnij fioletowy przycisk. Pozostały jeszcze cztery przyciski.
Ścieżka niebieskiego przycisku
Idź w lewo od koncentratora/fioletowego przycisku i podążaj niebieską linią, aby dotrzeć do niebieskiego przycisku. W tym ciemnym pokoju do przewijania zbierz Lvl. 2 Tangler i echa Bio Deku Baba. Poziom. 2 Tangler posiada światło, dzięki któremu łatwiej poruszać się tu po ciemnościach.
Wyjdź z pokoju, płynąc do lewego górnego rogu. W lewym dolnym rogu znajduje się skrzynia z x100 rupii.
- Pokój Łamigłówek Kociołkowych: Wychodząc z ciemnej wody, dotrzesz do pomieszczenia z trzema paleniskami i zamkniętymi drzwiami. Piec w lewym dolnym rogu płonie.
- Rozwiązanie: Aby rozwiązać zagadkę, najpierw wpłyń do wody i użyj Bind na palenisku pod wodą. Umieść go w pustym miejscu w lewym górnym rogu.
- Następnie przywołaj Ignizola lub po prostu przyłóż płonący kocioł do innych palenisk. Zapal wszystkie cztery, aby rozwiązać zagadkę.
Rozwiąż zagadkę, aby nacisnąć Niebieski przycisk i powrót do centrum.
Ścieżka czerwonego przycisku
Przejdź po prawej drabinie, aby podążać ścieżką czerwonego przycisku. W pierwszym pomieszczeniu znajdziesz Bombfisha. Jeśli nie masz jeszcze Bombfisha, naucz się echa już teraz.
- Skrzynia z mapą lochów: Mapa lochów znajduje się w tym pomieszczeniu. Idź do wody z wieloma Bombfishami i Igłą. Przeskocz po dwóch pontonach, by dotrzeć do skrzyni. Trudno przeoczyć tę mapę lochów.
Przepłyń obok Bombowa ryba aby dotrzeć do wyjścia. Po drugiej stronie trafisz na trudne pomieszczenie z Chompfishem i Octorokiem. Płyń szybko i dotrzyj na suchy ląd, korzystając z bloków wodnych, aby dopłynąć na prawą wyspę. Unikaj Chompfish – to bardzo potężne rekiny. Najpierw zniszcz Octoroki, przywołując Igły.
Gdy uporasz się z pobliskimi Octorokami, przyzwij Tanglerzy lub własne Chomik aby oczyścić wody. Gdy woda będzie już czysta, popłyń na tył pomieszczenia i użyj Spętania, aby przesunąć drewnianą skrzynię. Wejdź za metalową bramę i udaj się na tyły w lewo, aby znaleźć skrzynię zawierającą x50 rupii.
Na prawo od skrzyni podejdź do dwóch lin i użyj ich, aby dotrzeć do drzwi wyjściowych. Następny pokój to proste wyzwanie bojowe przeciwko pięciu krabom piaskowym. Ci wrogowie mogą poruszać się tylko w lewo lub w prawo, więc przywołaj Mobliny lub Chompfiny po wodę, aby się ich pozbyć.
Pokonaj pięć krabów piaskowych aby odblokować drzwi do czerwonego przycisku. Naciśnij go, a będziemy mogli dostać się na kolejne piętro.
Ścieżka żółtego przycisku
Jedź gejzerem w piaście i podążaj za żółtą linią w lewo. W następnym pomieszczeniu będziesz musiał wspinać się po platformach na poruszającej się wodzie.
Na pierwszej rzece płynącej na południe przeskocz na lewą stronę i postaw Stare Łóżko, jeśli nie ma platformy. Aby przeskoczyć wyjście przy wodospadzie, musisz znaleźć się po lewej stronie. Rozmieszczaj skrzynie, aby blokować strzały Octoroka podczas jazdy w dół.
Następnie będziemy musieli podjechać pod górę. Podpłyń do platformy po lewej stronie, a następnie utwórz serię starych łóżek w górę, aby dotrzeć do drzwi wyjściowych.
- Pokój Zagadek Niebieskiego Oka: W tym pokoju Zelda musi zamknąć wszystkie niebieskie oczy, aby otworzyć drzwi wyjściowe. Jeden znajduje się przy wejściu w prawym górnym rogu, drugi pośrodku. I kolejny łatwy jest po lewej stronie. Są jeszcze dwa.
- Spójrz pod wodę w południowej części pomieszczenia. Płyń na dół i unikaj kolców. Używać [R] zakręcić, żeby zamknąć oczy.
- Ostatni znajduje się na lewo od drzwi wyjściowych. Utwórz schody prowadzące do lewego tylnego rogu i przebij się przez skrzynie. Przesuń je lub zniszcz w trybie miecznika.
W następnym pokoju, cztery Tektyty zaatakuje. Oczyść je, aby dotrzeć do żółtego przycisku. Naciśnij go i upuść skrót. Pozostał już tylko jeden przycisk.
Ścieżka jasnoniebieskiego przycisku
Idź w prawo na drugie piętro, aby dotrzeć do piątego i ostatniego przycisku. Na początku pomieszczenia przesuń głaz z pierwszej drewnianej platformy i popłyń prosto w dół, aby znaleźć opcjonalną skrzynię z Złote Jajko wewnątrz.
- Duża skrzynia na klucze: Nie przegap Wielkiej Skrzyni z Kluczami w tym pokoju. Idź w prawo i przesuń głaz. Będziesz musiał przenieść głaz z drewnianej platformy, aby go podnieść, a następnie umieścić głaz w dół, aby zważyć platformę poniżej, aby się opadła.
- Po opuszczeniu platformy ponownie usuń głaz tak, aby się uniósł. Użyj Bombfisha, aby rozwalić pęknięty blok. Na dole znajdziesz dużą skrzynię z Wielkim Kluczem.
Wyjdź z bocznego pokoju przewijanego, podpływając w prawym górnym rogu. Prowadzi to do pokoju bojowego pełnego Tanglerów Szczeliny i innych potworów. Przyzwij Chompfisha – dowiedzieliśmy się o tym wcześniej – aby go wytępić i odblokować drzwi po lewej stronie.
W następnym pokoju znajduje się Jasnoniebieski Przycisk. Wezwać A Echo głazu naciśnij go po rozprawieniu się z Baba Deku, a następnie wyjdź za pomocą skrótu. Jesteśmy już prawie na końcu.
Użyj Bombfisha, aby rozbić drewnianą platformę blokującą gigantyczny głaz, a następnie przesuń głaz za pomocą Wiązania. Wyjdź z powrotem do centrum i jedź gejzerem do Drzwi Bossa. Mamy Wielki Klucz, więc czas zmierzyć się z bossem i oczyścić tę szczelinę.
Szef: Vocavor
The Vocavor to boss z wcześniejszej części lochu, który przywołuje niszczycielskie ataki wirowe, tak jak poprzednio. To może być trudny boss — dowiedz się, jak walczyć z Vocavorem, z naszego pełnego przewodnika po bossach tutaj.
NAGRODA: Za ukończenie lochu Tri pójdzie o jeden poziom wyżej i Zelda zarobią pełne serce. Na poziomie 3 możesz teraz trzymać [Y] aby stworzyć echa dalej od Zeldy. Ty też dostaniesz x5 Kryształów Potęgi.
Ukończenie lochu ratuje także generała Wrighta — spotka się on z Lefte'em w domu Lueburry'ego. To kończy jedną Wielką Szczelinę. Na wschodzie jest kolejna szczelina. To oznacza kolejny loch do ukończenia! Czas udać się na pustynię Garudo i odblokować kolejny loch.