Spis treści[Hide][Show]
Świątynia Błyskawic na pustyni Gerudo jest jednym z najtrudniejszych lochów w grze. Aby się tam dostać, musisz ukończyć do tego momentu zadanie Riju of Gerudo Town. Gdy to zrobisz, znajdziesz się w tym lochu. Oto jak rozwiązać wszystkie zagadki Świątyni Błyskawic i pokonać bossa — Królową Gibdo.
Więcej przewodników Łzy Królestwa:
Wszystkie lokalizacje skarbów Misko | Wszystkie lokalizacje masek boskiej bestii | Przewodnik po chorobach przenoszonych przez mrok | Jak odblokować fabułę wymarzonego domu | Jak łatwo znaleźć klejnoty Bubbul | Jak odblokować tajny klub Gerudo | Kapliczki i rozwiązania kanionu Eldin | Środkowe i wschodnie świątynie nieba i rozwiązania | Lokalizacja najlepszego przedmiotu leczniczego | Metody uprawy rupii
Opis przejścia Świątyni Błyskawic
Pierwszą częścią świątyni jest a fałszywa walka królowej Gibdo. Po prostu walcz z nią, używając zdolności Riju, zachowując dystans podczas ładowania. Dwa lub trzy duże trafienia w bossa powinny sprawić, że zniknie. Teraz wejdź do świątyni, używając błyskawicy Riju do zniszczenia dużego fioletowego ula na drzwiach.
Kontynuuj ścieżką, która prowadzi w dół do B1. W tej okolicy są skrzynie, które możesz złapać, ale możesz też użyć Ascend z komnaty w piwnicy, a znajdziesz się w centralnej komnacie.
Aktywuj terminal centralny, aby zaznaczyć cztery cele baterii i mapę. Będziesz musiał zmusić ich wszystkich do pracy, aby pojechać windą do pokoju szefa.
Bateria Świątyni Błyskawic nr 1
Pomieszczenie z pierwszą baterią znajduje się bezpośrednio za środkowym terminalem aktywującym punkt szybkiej podróży. Użyj Ultrahand, aby usunąć dwa bloki (obrazek powyżej) w ścianie. Teraz pozostaje już tylko wejść do pomieszczenia i użyć mocy Riju (w połączeniu ze strzałą, jak zwykle), aby uderzyć w baterię potężnym uderzeniem pioruna. To zapewni ci jedną czwartą drogi do aktywacji windy.
Bateria Świątyni Błyskawic nr 2
W pobliżu pierwszej baterii pojawi się prąd wstępujący, który zostanie zablokowany przez kamień. Usunięcie głazu pozwoli ci swobodnie przemierzać liczne poziomy lochów.
Udaj się do 5F i poszukaj dziury w ścianie z ogromną wiązką światła świecącą pionowo. Wejdź do tego pokoju — Pokoju Naturalnego Światła. Tutaj będziesz musiał ułożyć pobliski kamień tak, aby stał wysoko bezpośrednio pośrodku słupa światła. Używając Ultraręczny umieszczając lustro (również w pokoju) na górze, stworzysz wiązkę światła. Upewnij się, że świeci przez otwór z pokoju do głównej komory.
Na piętrze 5F głównej komnaty zauważysz cztery filary z lustrami, po których możesz przesuwać się po wyznaczonej ścieżce. Przesuń najbliższą kolumnę do wiązki światła, którą właśnie utworzyłeś przed dziurą, tak aby odbijała światło na północny wschód. Następnie przesuń filar po prawej stronie w dół, aby się przecinał i skieruj wiązkę w dół, otwierając tajne przejście na 3 piętrze. Poszybuj do drzwi, stań na przełączniku i wejdź do pomieszczenia, w którym znajdziesz kolejną baterię.
W tej komnacie będziesz musiał pokonać kilka Gidbosów i Konstruktów. Skup się najpierw na zniszczeniu ula, a następnie wrogów. Teraz musisz rozwiązać zagadkę pokoju, aby wejść do komory baterii.
Najłatwiejszym sposobem, jaki znalazłem, było zrobienie małego pływaka z pobliskich części, w tym kratek, lusterek i balonów. W pobliżu są kratki i balony, więc sklej je razem, aby stworzyć prowizoryczny balon na ogrzane powietrze. Umieść lustro na górze i przechyl je tak, aby było skierowane w stronę przeciwległej ściany, w której znajduje się wejście bloku do pomieszczenia z bateriami. Teraz po prostu zrzuciłem trochę drewna i krzemienia, aby rozpalić ogień pod balonem, aby podnieść urządzenie.
Gdy się podniesie, lustro będzie odbijać światło. W końcu zrówna się to z przełącznikiem światłoczułym i drzwi się otworzą. Teraz po prostu opuść się i użyj zdolności Riju do włączenia drugiej baterii.
Bateria Świątyni Błyskawic nr 3
Wróć do ruchomych filarów luster na 5F. Przesuń najbliższy filar tak, aby nie przecinał już światła. Przejdź na drugą stronę do najdalszego filaru i usuń piasek, aby go zsunąć. Teraz światło będzie wskazywało na drugi filar, którego jeszcze nie poruszyłeś. Przesuń ten, aby teraz wysłać światło w górę, odsłaniając tajne drzwi na 6F.
Użyj prądu wstępującego, aby poszybować (i wspiąć się) do nowo odsłoniętego przełącznika. Wejdź na nią, a otworzy się pomieszczenie. Riju nie będzie mógł tu za tobą podążać.
Tutaj jest dziura, którą musisz zejść, ale jest ona pełna ognia. Unikaj linii ognia szybując powoli i przygotuj się do walki, gdy dotrzesz na dno. Po wyjęciu dwóch konstruktów możesz otworzyć drzwi do swojej nowej komnaty — teraz na 2 piętrze — i wpuścić Riju, aby aktywował baterię na tym piętrze.
Bateria Świątyni Błyskawic nr 4
Aby zdobyć ostatnią baterię, przejedź prądem wstępującym z powrotem do 4F i skieruj się do północnego rogu głównej komory. Znajdziesz wejście do pomieszczenia, w którym przywita Cię wrogi konstrukt. Po wyjęciu przejdź przez rurkę z dwoma obracającymi się dyskami, aw kolejnym pomieszczeniu Ultrahandem odsuń się na cegły ze ściany, odsłaniając źródło światła.
Użyj Recall, aby upewnić się, że wyżej wymienione dyski są wyrównane. Światło ponownie aktywuje przełącznik, po którym będziesz musiał prześlizgnąć się, aby nadepnąć, aby otworzyć nowe pomieszczenie. Wewnątrz znajdują się pułapki w postaci poziomych i pionowych kolczastych ścian, które cię zmiażdżą. Na szczęście w pobliżu znajduje się kilka dogodnie rozmieszczonych głazów, które można łączyć i układać w stosy, aby zapewnić Linkowi i Riju miejsce do spacerów.
Po przejściu przez wszystkie pułapki trafisz do pomieszczenia ze źródłem światła. Jest tu zagadka, którą musisz rozwiązać aktywując światłoczuły przełącznik w dolnej połowie pomieszczenia. Opuść się, a zobaczysz, że przełącznik się obraca i pojawia się tylko na mniej niż sekundę na raz.
Tutaj masz użyć kołka, aby zatrzymać wirujące urządzenie. Niezależnie od tego, co mówi ci gra, odkryłem, że jeśli będziesz wytrwały w celowaniu lustrzaną wiązką światła bezpośrednio w przełącznik, sprawisz, że zmieni on kolor z pomarańczowego na zielony, gdy jest w pełnym ruchu.
Uderzenie w to odblokowuje pomieszczenie, w którym znajduje się ostatnia bateria. Po uderzeniu piorunem wróć do głównej komnaty i aktywuj windę, by dostać się na 7F i bossa Queen Gibdo.
Jak pokonać Królową Gibdo, bossa Świątyni Błyskawic
Do tej pory powinno być całkiem jasne, jak pokonać Królową Gibdo. Kiedy boss jest w swojej zwykłej formie, użyj umiejętności Riju, aby przekształcić go w kamienną biel, co oznacza, że jest wrażliwy.
Boss Queen Gibdo ma dwa ataki, na które musi uważać. Jednym z nich jest laser piaskowy, który można prześcignąć, ale należy uważać, aby nie zostać złapanym. Dodatkowo, będąc w postaci kamienia, boss atakuje, rzucając w twoją stronę wieloma tornadami. Można ich również uniknąć, po prostu biegając.
Odkryłem, że musisz zachować dystans od bossa, chyba że chcesz otrzymać ogromne obrażenia. Zamiast tego uderz go z daleka potężnymi strzałami wzmocnionymi przedmiotami (jak na ironię, kości Gibdo zadają duże obrażenia) i mocą Riju. Jeśli uda ci się szybko zadać wystarczające obrażenia, królowa Gibdo upadnie na kilka sekund, narażając się na ataki wręcz.
Gdy połowa jego zdrowia zostanie wyczerpana, królowa Gibdo przyzwie sług Gibdo z uli na arenie. Możesz użyć pioruna Riju lub bomby, aby jak najszybciej zniszczyć ule. Walka pozwala ci najpierw usunąć tych wrogów, a następnie powrócić do skupienia się na królowej.
Reszta fazy drugiej jest w dużej mierze taka sama jak pierwsza, tylko trudniejsza. Opłucz i powtórz swoją taktykę i uzdrawiaj w razie potrzeby, aby pokonać tego bossa. W ten sposób uzyskasz tzw Pojemnik na serce oraz możliwość używania mocy Riju do woli.