Rozwiąż cztery łamigłówki i pokonaj jednego upartego bossa, aby podbić podejście Tears of the Kingdom do Zeldy.
Spis treści[Hide][Show]
Jeśli podążałeś za naszym przewodnikiem „Sydon of the Zora”, trafiłeś tutaj – do Świątyni Wody. Ten loch ma silnych wrogów, ale zagadki są przewiewne w porównaniu z niektórymi innymi lochami w Łzy Królestwa.
Oto jak rozwiązać zagadki Świątyni Wody i pokonać jej bossa, The Muctorock
Więcej przewodników Łzy Królestwa:
Wszystkie lokalizacje i rozwiązania Skyview Towers | Jak odblokować autokonstrukcję i kamerę | Jak ulepszyć zbroję | Lokacje wielkich wróżek | Jak odblokować fabułę wymarzonego domu | Jak łatwo znaleźć klejnoty Bubbul | Wskazówki szefa Gleeok | Lokalizacja gigantycznego konia | Lokalizacja tarczy Hylian | Lokalizacje kombinezonów szybowcowych | Wszystkie ulepszenia Purah Pad | Wszystkie lokalizacje skarbów Misko | Wszystkie lokalizacje masek boskiej bestii | Przewodnik po chorobach przenoszonych przez mrok
Opis Świątyni Wody
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to podejść do ołtarza i dotknąć go, aby uzyskać punkt szybkiej podróży i instrukcje, jak rozwiązać loch. Tym razem są cztery śluzy wodne że musisz użyć zdolności Sidona, aby aktywować porozrzucane po tej pływającej wyspie lochu. Oto, gdzie znaleźć każdą z nich.
Zamek Świątyni Wody #1
Najłatwiej dostać się do pierwszego zamka, który znajduje się w piwnicy lochu. Zeskocz z zachodniego występu głównej platformy i poszybuj w dół do schodów prowadzących na zablokowaną przez ogień ścieżkę. Wykorzystaj umiejętność Sidona do ominięcia ognia i wejdź do pomieszczenia z zamkiem. Musisz jednak umieścić piłkę w sąsiednim otworze w ścianie, aby otworzyć śluzę. Zanim przejdziesz dalej, chwyć pływającą platformę i umieść ją na przełączniku w pobliżu drzwi z płomieniami, aby trwale oczyścić przejście z zagrożenia, wpuszczając Sidona.
Wejdź więc do następnego pokoju, a poniżej zobaczysz kulę po drugiej stronie kolca. W rzeczywistości możesz wykorzystać grawitację na swoją korzyść, aby pokonać tę lukę jednym skokiem. Teraz złap piłkę za pomocą Ultraręczny i przymocuj go do jednej z pływających w pobliżu platform Zonai. Ustaw go tak, abyś mógł wspiąć się na półkę do pokoju z zamkiem i nadal chwycić piłkę. Odłącz go od platformy i umieść w otworze w ścianie. Przytrzymaj go tutaj przez około 10 sekund, a następnie pozwól mu opaść i użyj przypomnienie sobie czegoś. Spowoduje to utworzenie małego otwartego otworu, w którym możesz użyć zdolności Sidona do otwarcia tego pierwszego zamka.
Zamek Świątyni Wody #2
Udaj się na pływające wyspy na południowy zachód od głównej platformy. Będzie tu kilka potężnych Konstruktów do walki. Możesz także usunąć błoto z wodospadów tutaj, aby uzyskać klatka piersiowa z tarczą zoanitu. Następnie poszukaj generatora bąbelków, który jest pokryty błotem. Oczyść go, a to stworzy bąbelki, które mogą przenieść cię w górę na następną platformę.
Zanim sam do niej wskoczysz, chwyć pobliską kulę z elementu wodnego, w którym się znajduje. Umieść ją w bańce. Kiedy bańka pęknie, twoja kula znajdzie się dokładnie tam, gdzie powinna. Przenieś się na kolejną platformę i przejdź do bramy. Używając Ultraręczny aby go wyciągnąć, możesz spuścić całą wodę ze zbiornika. Spowoduje to, że piłka wpadnie do właściwego dołka, jeśli do tej pory postępowałeś zgodnie z instrukcjami. Jeśli jest nieco wyłączony, teraz wiesz, gdzie go przenieść, aby następnym razem opróżnić basen. Otworzy się w ten sposób zatopione wcześniej drzwi, w których znajduje się blokada wodna.
Nie będziesz miał wystarczająco dużo czasu, aby to zrobić, zanim zbiornik zacznie się ponownie napełniać, więc skorzystaj przypomnienie sobie czegoś zaraz po tym, jak zacznie się zapełniać, aby kupić sobie więcej wolnego czasu w basenie. Skorzystaj z tego okna, aby wykorzystać zdolność Sidona do rozkręcenia drugiego zamka.
Zamek Świątyni Wody #3
Udaj się do północno-wschodniej części głównej platformy i poszukaj kawałka błota, który blokuje przepływ wodospadu. Strzel w niego strzałą Splash Fruit, a następnie przeskocz nad wodospadem i w górę, aby uzyskać dostęp do sekcji, w której ukryta jest ta blokada. Aby dostać się do szatni musisz skorzystać przypomnienie sobie czegoś na maszynę do baniek, która leci z góry.
Teraz przebiegnij na drugą stronę tej wyspy i spójrz na koło wodne. Weź dwie znajdujące się pod nim płyty i przymocuj je po przeciwnych stronach koła, aby stworzyć perpetuum mobile. Spowoduje to zapalenie pobliskiej linii elektrycznej. Chwyć rzucającą się w oczy bańkę tuż za tą linią, aby połączyć zasilaną linię z nieaktywną linią elektryczną. Umieść go między dwiema liniami, aby przenieść ładunek i voila, brama się otworzy. możesz teraz iść i aktywować tę blokadę, używając mocy swojego dobrego kumpla Sidona.
Zamek Świątyni Wody #4
Zamiast wracać na główną platformę za trzecią śluzą, przejdź obok koła wodnego na południe i przeskocz i przeleć nad kolejną wyspą. Tutaj czeka na ciebie zagadka otwierająca bramę czwartego zamka… to znaczy po wyjęciu kilku konstruktów.
Na tym obszarze znajduje się gigantyczna wirująca wieża z otworem wypełnionym błotem. Będziesz musiał użyć zwolnionego skoku łuku, aby spowolnić czas i wycelować tam wodną strzałę. To ujawni a świecący pomarańczowy przełącznik. Powtórz tę technikę ze zwykłą strzałą, by odblokować bramę do szatni. Stąd po prostu aktywuj śluzę wodną Sidonem i będziesz gotowy, aby przejść do bossa lochu.
Jak pokonać Muctorocka, szefa Świątyni Wody
Muctorock jest irytujący. To tylko mały facet w formie, ale przybierze kształt rekina pokrytego błotem i padającego błota na pole bitwy. Będziesz chciał w pełni wykorzystać zdolność Sidona, aby zarówno chronić się przed nadchodzącymi atakami błota, jak i zniszczyć rekinową postać Muctorocka.
Grawitacja jest niska, więc wykorzystaj to, aby uniknąć ataków naziemnych, które Muctorock wysyła w twoją stronę — jeden to promień, drugi fala pocisków, ale obu można uniknąć, pozostając w powietrzu.
Kiedy trafisz i przekształcisz bossa w jego pierwotną postać, wyceluj w niego strzałą, aby go ogłuszyć i powstrzymać przed ucieczką. W ten sposób możesz podejść bliżej i dobrze wykorzystać ten czas, aby zadać ogromne obrażenia. Pamiętaj, że mając Sidona u boku, każda broń Zora zwiększa obrażenia.
Spowoduje to przejście do drugiej fazy walki z bossem, w której Muctorock naprawdę szaleje na błotnistym deszczu. Unikaj tego i rzucaj Rozchlapać Owoc oczyścić ścieżki i starać się nadal stosować tę samą strategię, co w fazie pierwszej. Jednak zamiast strzelać do bossa zwykłymi strzałami po oczyszczeniu go, użyliśmy zamiast tego strzał Keese, ponieważ Muctorock jest tak wijący się i trudny do przygwożdżenia. Opłucz i powtórz ten proces, a w mgnieniu oka ukończysz Świątynię Wody.
W ten sposób kończy się zadanie „Sidon of the Zora” w Łzy Królestwa. W nagrodę otrzymasz pojemnik na serce i możliwość korzystania ze zdolności Sidona, kiedy tylko zechcesz.