To nie jest kierownictwo na szczycie. Są to jednak kluczowe postacie kreatywne w firmie.
Potwierdzono, że Luke Smith i Mark Noseworthy opuścili Bungie.
Luke Smith zaczynał w tej branży jako dziennikarz gier wideo. Smith najpierw zrobił sobie nazwisko w Kotaku, ale potem stał się bardziej znany jako redaktor wiadomości w 1Up.com. W tej roli Smith stał się znany z pisania o Halo 2.
Po podjęciu decyzji o odejściu z dziennikarstwa, przeszedł do firmy, której gry krytykował. Smith początkowo pisał i pracował ze społecznością Bungie, ale zaczął pracować również nad ich grami i wspinać się po szczeblach kariery. Jest wymieniony jako pisarz na Halo 3był głównym projektantem Przeznaczeniei reżyser gry Przeznaczenie 2.
Mark Noseworthy również wspinał się po szczeblach kariery deweloperskiej w Bungie. Dołączył do firmy w latach 2009–2010 i został uznany za producenta inżynieryjnego Halo: Zasięgkierownik produkcji Przeznaczenieproducent wykonawczy Przeznaczenie: Król Takeni kierownik projektu Przeznaczenie 2.
Więc nawet jeśli nie jesteś zapalonym fanem Bungie lub Przeznaczenie fan od lat, jasne jest, że Smith i Noseworthy byli dwoma najważniejszymi osobami na stanowiskach kreatywnych i produkcyjnych w studiu. Jeśli dyrektor generalny Bungie Pete Parsons i inni dyrektorzy zarządzający pośredniczyli w umowach z Sony i zajmowali się sprawami biznesowymi, to oni byli szefami w okopach z tymi deweloperami, którzy faktycznie tworzyli gry. Ale wydaje się, że nie byli w 100% skupieni na Przeznaczenie: Ostateczny kształt.
Jak powiedział Jeff Grubb w najnowszym odcinku podcastu wideo Game Mess, obaj mieli zamiar pracować nad Zemstagra, którą znamy, nie była Przeznaczenie 3ale miał to być kolejny mecz w Przeznaczenie wszechświat.
PRZECZYTAJ TAKŻE Pokaz rozgrywki Civilization VII będzie transmitowany 20 sierpnia
Jak już informowaliśmy, Zemsta zostały anulowane jakiś czas temu i możliwe, że ich wyjścia były już zaplanowane, zanim to nastąpiło. Jest jeszcze jedna rzecz w tej historii, która wymaga wyjaśnienia.
Odpowiadając na pewne błędne interpretacje jego oświadczenia, Grubb ujawnił na Twitterze, że Smith i Noseworthy „odeszli z powodu restrukturyzacji kierownictwa”. Obaj nie zostali zwolnieni i możliwe, że Bungie i Sony nie planowały ich obejmować zwolnieniami, ponieważ są wyraźnie cennymi osobami na wyższych stanowiskach.
Tassi potwierdził to twierdzenie Grubba, stwierdzając, że słyszał, że obaj „zrezygnowali” i ubolewając, że inni pracownicy Bungie nie byli w stanie wynegocjować swoich odejść w ten sposób. W zależności od warunków ich odejścia Smith i Noseworthy mogą lub nie mieć swobody, aby powiedzieć nam, co działo się za kulisami.
PRZECZYTAJ TAKŻE FTC nazywa zmiany w Game Pass „degradacją produktu” w swojej apelacji w sprawie Microsoftu
Ale dla fanów Przeznaczenie franczyza, oznacza to bardzo poważny koniec pewnej ery dla Bungie. Czy Bungie będzie nadal wspierać Przeznaczenie 2lub tworzy nowe Przeznaczenie gry, jakkolwiek się nazywają, różne kreatywne zespoły będą od teraz sterować statkiem. Życzymy Smithowi i Noseworthy'emu wszystkiego najlepszego i mamy nadzieję, że jeśli będą chcieli, wrócą do tworzenia gier wideo w przyszłości.