Chyba wszyscy potrzebowaliśmy tego przypomnienia.
Dyrektor ds. projektowania MachineGames, Jens Andersson, dość skromnie przechwalał się, dlaczego fani powinni im ufać, że oddają sprawiedliwość Indy Indiana Jones i Wielki Krąg.
W wywiadzie dla Xbox Wire Andersson przekazał nam następujące przypomnienie:
„Od samego początku wiedzieliśmy, że to bardzo ważne wyzwanie. Na szczęście nie jest to nasze pierwsze rodeo. Duża część zespołu pracowała razem nad opartymi na fabule grami FPS aż do Kronik Riddicka i Ciemności. Poza tym myślę, że seria Wolfenstein zaskoczyła świat bardzo interesującą i spójną postacią z BJ Blazkowiczem, więc mamy w tym duże doświadczenie”.
Rzeczywiście, pierwszą rzeczą, którą większość graczy zapamięta, gdy usłyszą nazwę MachineGames, będzie ostatnia dekada gier Wolfenstein. Ale jak zauważył tutaj Andersson, początki MachineGames miały miejsce w następstwie ponownego uruchomienia gry Starbreeze Studios w 2011 roku Konsorcjum.
Nie mniej niż założyciel Starbreeze, Magnus Högdahl, dołączył do MachineGames, a wraz z nim przybył zespół, który stworzył Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay I Ciemność gry wideo. Starbreeze przejął Overkill i stał się najbardziej znany z Dzień wypłaty koncesja. Choć każde z tych studiów podążało własną ścieżką, Wolfensteina fani dobrze wiedzą, że to MachineGames tak naprawdę odziedziczyło zespół z DNA gier wideo i rozwoju postaci.
Dyrektor kreatywny Axel Torvenius również zabrał głos w tej sprawie. W tym samym wywiadzie powiedział:
„Jedną ważną rzeczą, która od bardzo dawna jest częścią naszego DNA – i zdecydowanie pomaga w tworzeniu wspaniałych postaci – jest to, że stawiamy historię na pierwszym planie. Zawsze zaczynamy od mocnej narracji i zawsze kończymy mocnym narracyjnie zakończeniem. Nasze doświadczenie ściśle łączy te historie z solidną rozgrywką.
Kluczowe znaczenie ma idealne połączenie mocnych przerywników filmowych i ciekawej rozgrywki, napędzanej przez interesującą postać, złożoną z wieloma niuansami, która ewoluuje w trakcie gry. Dobra historia przetrwa wszystko i dlatego zawsze tak bardzo skupiamy się na tym, aby była jak najlepsza.”
I żebyś nie był za młody, żeby wiedzieć, lub za stary, żeby pamiętać, Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay został ogłoszony jako coś odstającego jako rzadka, dobra adaptacja filmu lub programu telewizyjnego w grze wideo w momencie premiery.
Dzisiaj tego typu rzeczy są znacznie bardziej powszechne, między innymi Obcy: Izolacja, Robocop: Zbuntowane miastooraz Chodzący trup, Batmana ArkhamaI Cień Mordoru franczyzy. Oczekiwania są więc znacznie wyższe niż bycie czymś więcej niż tylko leniwym zarabianiem pieniędzy. Ale Indiana Jones i Wielki Krąg zapowiedzi nadal robią wrażenie od czasu oficjalnego ujawnienia i naprawdę wydaje się, że MachineGames wciąż wstrzymuje się z tym, czego faktycznie dokonało, abyśmy mogli dowiedzieć się, kiedy zostanie wydana w tym miesiącu.