Ten mecz stanowi wielki krok naprzód dla gier strategicznych.
Nowa aktualizacja do gry typu „budowniczy średniowiecznego miasta” i taktyki czasu rzeczywistego Władcy Dworów jest tutaj, przynosząc ze sobą kilka poważnych zmian i bardzo potrzebnych poprawek. Gra była wielkim hitem, gdy została wydana w Steam Early Access w kwietniu, ale gracze od tego czasu znaleźli wiele frustrujących problemów z tytułem, dostarczając mnóstwo opinii, które zespół deweloperów wziął pod uwagę.
Oprócz wielu poprawek błędów, największą zmianą jest ulepszony silnik. Wcześniej działał na Unreal Engine 4, Władcy Dworów działa teraz na silniku Unreal Engine 5, co eliminuje mnóstwo błędów i awarii oraz poprawia rozdzielczość gry.
Dodatkowo w różnych częściach świata pojawią się stawy rybne, a jedzenie będzie się psuć, co jeszcze bardziej utrudni grę.
Zapoznaj się z pełną listą zmian w wersji 0.7.987 Władcy Dworów poniżej:
Główne zmiany
-Ulepszono Władcy Dworów aby uruchomić na Unreal Engine 5:
a) Wiele starych błędów silnika i awarii nie powinno już występować, w tym losowe awarie podczas ładowania zapisanej gry lub niektórych rozdzielczości, które psują grę
B) [Experimental] Nowy system „wirtualnej mapy cieni”, który generuje bardzo ostre cienie o wysokiej rozdzielczości
d) Nowe renderowanie chmur objętościowych i atmosfery
e) LOD oparty na GPU dla komponentów instancji
-Dodano przegląd transakcji na ekranie rozwoju, który zawiera listę wszystkich poprzednich transakcji przeprowadzonych przez region
-Mechanika psucia się żywności:
a) Każdy rodzaj żywności psuje się w określonym tempie miesięcznym, np. ryby psują się szybciej niż chleb
b) Niektóre budynki wpływają na psucie się żywności, np. przechowywanie jej w spichlerzu jest lepsze niż przechowywanie jej w spiżarni w miejscu pracy
C) Zjawiska pogodowe mogą mieć wpływ na szybkość psucia się żywności (susze powodują szybsze psucie się żywności)
-Rybacki:
a) Dodano nowy węzeł zasobów: Staw wędkarski,
b) Zrobione tak, aby stawy zamarzały zimą
c) Dodano nową gałąź rozwoju: Wędkarstwo zimowe, która umożliwia wędkowanie przez cały rok
e) Dodano nowy zasób żywności: Ryby
f) Dodano nowe miejsce pracy: Chata rybaka, z nowym zawodem (rybak)
-Kusze:
a) Dodano nowy zasób wojskowy: kusze (wykonane w warsztacie łuczniczym)
b) Dodano nowe typy jednostek: Lekcy kusznicy najemni i kusznicy milicji
c) Dodano nową grupę najemników niskiego szczebla walczących na dystans: „Myśliwi”
PRZECZYTAJ TAKŻE High on Life – serial animowany w fazie rozwoju
-Rzeźnicy
a) Wdrożono konwersję rzemieślnika-rzemieślnika. Rzeźnicy biorą nadwyżki owiec i jagniąt i przerabiają je na mięso
b) Dodano nowe złoże (sól) i ponownie dodano zasób soli wydobywany w kopalni odkrywkowej/głębokiej
c) Dodano nowy zasób: Kiełbasa (1 sól + 1 mięso = 2 kiełbasy). Jest wytwarzana w warsztacie rzeźnika i ma znacznie niższy wskaźnik psucia się niż mięso.
-Dodano system limitów produkcyjnych i rezerw dla miejsc wytwarzania towarów
– Usunięto indywidualne limity (limit budowy, limit polowań) i przekierowano wszystko do nowego interfejsu rezerwatu w zakładce „zaawansowane”. W ten sposób chaty rybaków mają teraz również limit połowowy, aby uniknąć przełowienia.
Rozgrywka i równowaga
-Dostosowano generowanie złóż, powinno być (na region): 1 glina, 1 żelazo, 1 jeleń, 1 jagody, 1 kamień + 1 losowo, a następnie albo 2 z nich, albo 1 i żyzność rolnicza awansują do bogatego złoża
– Przeniesiono bogate złoża bliżej obozu startowego podczas pierwszego pojawienia się (jeśli to możliwe), aby początki były nieco bardziej zrównoważone
-Dodano spiżarnię do słodowni
– Teraz w słodowni trzeba faktycznie tankować
-Rozwój gałęzi zaawansowanego skórowania podwaja ilość mięsa u rzeźników
– Pierwszy zbudowany warsztat rzeźniczy będzie automatycznie ustalał rezerwę owiec i jagniąt dla połowy populacji, aby uniknąć zabijania całego stada
Drobne zmiany
-Przepisano algorytm losowego węzła, aby zmniejszyć liczbę przypadków, w których nie można znaleźć odpowiedniego miejsca i obiekt pojawia się w złym miejscu (np. utworzenie obozu bandytów na szczycie stawu)
-Dodano wiele podziałów akapitów do opisów wiki
-Dodano ustawienie umożliwiające wyświetlanie ikon węzłów zasobów (złóż) tylko w trybie budowy.
– Karta „zaawansowane” jest podświetlana za każdym razem, gdy tworzony jest warsztat rzemieślniczy, dzięki czemu gracz zauważa nowe ustawienia koncentracji produkcji i rezerwy dla rzeźników
-[Experimental] Nowy sposób tworzenia obozów bandytów, który jest bardziej losowy i powinien teraz zapobiegać ich tworzeniu na powierzchni stawów
-[Experimental] Przeniesiono skupienie produkcji na zakładkę panelu budynku „zaawansowane”, a przypisanie zwierząt gospodarskich na zakładkę panelu budynku „zwierzęta gospodarskie”
-Dodano brakującą ikonę Baranka
-Aktualizacje tekstu Wiki i podpowiedzi
-Poziom wody w stawie rybnym powinien się obniżyć podczas suszy
-Dodano wpływ suszy do podpowiedzi dotyczącej zepsucia
-Dodano nowe symbole herbu
-Dodano nowe portrety postaci
-Zmniejszono skalę interfejsu w niższych rozdzielczościach, aby zmniejszyć nakładanie się górnego panelu na panel lorda i krawędź ekranu.
-Poprawiono unikanie kolizji, jeśli dwie postacie znajdują się już bardzo blisko odległości kolizyjnej lub są w trakcie kolizji
PRZECZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować JAK Slash
Optymalizacja
-Dodano zaawansowane odrzucanie aktualizacji transformacji (powinno to sprawić, że sesje o dużej populacji będą działać znacznie szybciej)
-[Experimental] Dodano symulację światła kominka LOD
-[Experimental] Optymalizacja kontroli powierzchni i kontroli reakcji na ogień
-[Experimental] Zoptymalizowano wygładzanie obrotu jednostki z dala od kamery
-[Experimental] Optymalizacja sprawdzania wysokości gruntu
-[Experimental] Optymalizacja obliczeń prędkości lokomocji i szybkości animacji
– Optymalizacja systemu kolizji statycznych jednostek
-Optymalizacja systemu trawiastego
-Znaczna optymalizacja systemu animacji tłumu
-[Experimental] Rozproszone obliczenia ruchu jednostek na wiele klatek w celu zwiększenia płynności klatek
-Zoptymalizowane obliczenia sił pchających w walce
-Zmniejszono zacinanie się gry po załadowaniu pliku zapisu poprzez przeniesienie ładowania zasobów budowlanych na ekran ładowania (co spowodowało, że ekran ładowania stał się nieco dłuższy)
-Optymalizacje odnajdywania ścieżki
-Zoptymalizowane wykorzystanie pamięci
Naprawy awarii
– Naprawiono awarię, która występowała, gdy gracz usuwał oddział za pomocą prawego przycisku myszy, podczas gdy narzędzie do rajdów było aktywne dla tego oddziału
– Naprawiono awarię występującą podczas przenoszenia zbieracza z ogrodem ziołowym, gdy jeden z pracowników miał zadanie związane z ogrodem, a następnie ponownego przydzielania zadania pracownikowi w przeniesionym budynku
– Naprawiono błąd powodujący awarię w przypadku zapisów, które miały błędne pole plonu 0, ponieważ gracz umieścił tak wąską działkę, że nie można było jej poprawnie triangulować
Poprawki błędów
– Naprawiono błąd powodujący, że jelenie nie wracały do swojej kryjówki, jeśli kamera była daleko, co było wynikiem optymalizacji wprowadzonej w wersji 0.7.975
-Edytor herbów „pole E” nie wyświetla poprawnie tekstu
– Naprawiono błąd zapisu usuwający dane własności przedmiotów w ekwipunku, co powodowało na przykład, że drwale transportowali kawałki drewna do magazynu
– Naprawiono: Zaokrąglanie wartości wpływów wyświetlanej w interfejsie użytkownika może sprawiać wrażenie, że roszczenie sobie terytorium nie działa prawidłowo
– Naprawiono: Umieszczenie drogi nad wózkami na stałe usuwa je z gry
– Naprawiono: Ograniczenie obszaru roboczego Farmhouse nie uniemożliwia pracownikom zbierania już zebranych plonów z pól
-Naprawiono: Po zniszczeniu studni budynki nie tracą dostępu do wody
– Naprawiono próbę potencjalnie niezdemontowania przez milicję sprzętu wojskowego, jeśli została rozwiązana, będąc nadal w swoich domach, co prowadziło do błędów „animData not found” w przypadku działań cywilnych wykonywanych w wojskowym typie ubioru
– Naprawiono majtki, które przepełniały swoje miejsca pracy
– Naprawiono moduły zamku, które kosztowały zbyt wiele zasobów (aby potwierdzić, czy były już obecne w publicznej wersji)
– Naprawiono sygnatury dźwiękowe rozszerzenia/konwersji, które nie stosowały ustawień głośności
-Dodano tymczasowe obejście problemu braku wyświetlania płatków śniegu na procesorach graficznych AMD
-Naprawiono czarne krzewy występujące w czasie suszy
– Naprawiono pole wyboru „przyciągaj do dróg”, które nie robiło nic podczas umieszczania działek
-Dodano próbę poprawki dla graczy, którzy umieszczali pola, które prawie się przecinały, co powodowało, że były niemożliwe do wybrania i/lub miały 0% żyzności
– Naprawiono błąd powodujący, że teksty nagłówków „zapisz grę” i „wczytaj grę” mieszały się w menu ładowania
– Naprawiono błąd powodujący, że jelenie zacinały się, gdy w pobliżu byli bandyci
– Naprawiono błąd powodujący, że jelenie bały się ptaków i uciekały, potencjalnie na zawsze (zabawne)
PRZECZYTAJ TAKŻE Persona 3 Reload ujawnia nowy zwiastun „Bridge of Time”
Kosmetyki
-Poprawiono animację kombinacji jednoręcznej i pozy bezczynności dwuręcznej
-[Experimental] Zmieniono ikony depozytów, aby były płaskie w celu ujednolicenia
-Ułatwiono przejścia w czasie suszy
-Dodano animacje obracania się wołów, dzięki czemu wydają się mniej sztywne podczas ruchu
-Poprawki wiosennej palety kolorów, aby całość wyglądała mniej żółto
– Scena menu głównego została przerobiona w celu zwiększenia autentyczności historycznej
-Poprawiono animacje walki dwuręcznej (kombinacje atak-obrona-atak-obrona)
-Dalsze kierunki artystycznego materiału terenowego i zmienność lustrzana
– Bardziej precyzyjne obliczanie wysokości na siatkach odkształcających krajobraz, np. w kopalniach
Władcy Dworów to gra typu city-builder osadzona w XIV-wiecznej Frankonii, obejmująca taktyczną wojnę w czasie rzeczywistym. Gracze mogą wybierać spośród trzech trybów: Rise to Prosperity, Restoring the Peace lub On the Edge. Rise to Prosperity i On the Edge kładą nacisk na rozwój miasta i podbój, podczas gdy Resoring the Peace zapewnia graczom bardziej zrównoważone wrażenia z rozgrywki.
Władcy Dworów została wydana w ramach wczesnego dostępu 26 kwietnia. Była to najbardziej oczekiwana gra na Steamie w tamtym czasie, z ponad milionem list życzeń.