Spis treści[Hide][Show]
Misje w Martwe zło: Gra są prawdopodobnie najtrudniejszym wyzwaniem, które zmienia rozgrywkę w potencjalnie wyczerpującą rękawicę survival horroru. Niektórzy z najlepszych Ocalałych są zamknięci za misjami, ale przejście przez nie nie jest łatwe.
Piąta misja, Homecoming King, jest najdłuższą i najtrudniejszą ze wszystkich. Oto jak przez to przejść bez wyrywania włosów.
Jak pokonać „Króla powrotu do domu” w Dead Dead: The Game?
Grasz w Misję 5 jako Król Artur, walcząc z różnymi szkieletowymi wrogami. Skutecznie ma maksymalne statystyki podstawowe, ale nie ma aktywnej umiejętności. Jednak podobnie jak Pablo, czerpie z amuletów trochę więcej niż Ash; jeden pasek Tarczy na Arthurze może wchłonąć jedno pełne trafienie ze standardowego lub elitarnego szkieletu bez całkowitego rozproszenia.
Homecoming King różni się od pozostałych misji tym, że jest nieco losowy. Zawsze zaczynasz w Lucky Valley Lodge, ale twoja droga przez poziom może najpierw doprowadzić cię do lotu 666 lub wioski rybackiej.
Co więcej, Homecoming King nagradza eksplorację nieco bardziej niż inne misje. Zwykle nie warto zbaczać ze ścieżki krytycznej w Martwe złopoziomy solo, ponieważ miejsca, do których nie musisz się udać, będą generalnie puste. Tak nie jest w przypadku Homecoming King, który ma wiele dodatkowych łupów ukrytych na mapie, a także wiele dodatkowych pojazdów.
Arthur rozpoczyna misję z pustymi kieszeniami i gołymi rękami. Sprawdź budynek bezpośrednio przed tobą, czy zapałki, a cola konopna, jakiś Amuletdockusza, a niektóre Amunicja do broni specjalnej. Jeśli szybko zboczysz do pobliskiej chaty, możesz znaleźć trochę więcej amunicji, kolejny amulet i łopata w jego piwnicy.
Podczas gdy Arthur może również znaleźć garłacz i pistolet do użycia w tej misji, kusza ma wiele do zaoferowania. Zadaje wysokie obrażenia pojedynczym strzałem i robi tak mało hałasu, że możesz zabić wielu losowych wędrownych Deadites strzałem w głowę, nie alarmując nikogo w okolicy. Szkieletowi Deadites, którzy stanowią większość twoich przeciwników na tym poziomie, mają stosunkowo krótki promień wykrywania w porównaniu do tłumu zombie.
Choć może to być głupie dla rycerza w zbroi płytowej, który dąży do ukrycia, możesz przejść długą drogę w tej misji, grając zabójcą z kuszą. Aż do końca poziomu możesz nawet upuścić elitarne szkielety, strzelając z kuszy w głowę, zwłaszcza jeśli szarżują bezpośrednio na ciebie.
Zabranie tu łopaty uruchamia pułapkę, więc trzech szkieletowych Deadites pojawi się na poziomie gruntu, aby cię ścigać, ale warto, jeśli wybierasz się do wioski rybackiej.
Tak czy inaczej, zabezpiecz samochód i udaj się do następnego celu: zdobycia Sztyletu Kandaharu.
Lot 666
Jedź na północ wzdłuż dróg w ogólnym kierunku katastrofy samolotu. Możesz zatrzymać się u podstawy wieży elektrycznej, tak jakbyś mógł poradzić sobie z lokalną populacją szkieletową, jest niebieska jakość młot kowalski i puszkę Shemp’a do kupienia tutaj.
Przejdź do miejsca katastrofy. Zniszcz kilka szkieletów, gdy się zbliżysz, a następnie podejdź do sztyletu. Powoduje to pojawienie się kilku nowych Deadites, w tym pary elit. Cofnij się drogą, którą przyszedłeś i wykorzystaj skrzydło samolotu na swoją korzyść; to płaska, gładka powierzchnia, na której wyróżniają się Deadyci, co ułatwia ich zastrzelenie.
Gdy się z nimi uporasz, zdobądź sztylet. Ostatni elitarny szkielet, którego zabijesz, wypadnie z niebieską jakością kusza. Inne elitarne szkielety również często upuszczają niebieską jakość improwizowana włócznia.
Jeśli nie zdobyłeś wcześniej młota, możesz zrobić mały objazd, aby wspiąć się do przedziału pasażerskiego samolotu i znaleźć rzadką jakość nietoperz do paznokci. Jeśli nie czujesz kuszy, często zdarza się, że pistolet pojawia się gdzieś w ogólnym obszarze.
Wioska rybacka
Z dwóch potencjalnych lokalizacji Sztyletu na tej mapie Wioska jest prawdopodobnie łatwiejsza, ponieważ istnieje działka łupów w pobliżu. Możesz przeszukiwać kabiny otaczające punkt odrodzenia Sztyletu w poszukiwaniu ton amunicji, Shemp i zapasowego amuletu lub dwóch, chociaż w końcu będziesz miał do czynienia z kilkoma zabłąkanymi Deadites w kabinach i między nimi.
Gdy zbliżysz się do Sztyletu, spowoduje to pojawienie się nowej fali Deadites. Jak zwykle w przypadku nagłych zasadzek najłatwiej jest wycofać się z okolicy i wykorzystać ścieżki i klatki schodowe na swoją korzyść, aby Deadites nie mógł cię otoczyć. Ostatni elitarny szkielet, który spadnie, wypadnie w kolorze niebieskim kusza.
Rozpraw się z nimi, a następnie chwyć sztylet i wyjdź z powrotem.
Chata Knowby
Twoim następnym celem jest zdobycie Necronomiconu, ale jest jeszcze jeden przystanek, który możesz zrobić jako pierwszy. Jeśli przylatujesz z lotu 666, to jest w drodze; jeśli kierujesz się z wioski rybackiej, jest to znaczący objazd.
Tak czy inaczej, przed wejściem do kabiny warto wybrać się na wycieczkę do Oczyszczalni Ścieków. Tutaj znajdziesz jeden z bębnów Knowby’ego grający z tyłu rozbitego samochodu, otoczony znajomo wyglądającymi ciałami. Choć jest makabryczna, ich strata jest twoim zyskiem, ponieważ możesz ograbić ich sprzęt za Amuletdwa puszki Shemp’sepicka jakość przybity nietoperzoraz przede wszystkim legendarna kusza.
Po dotarciu do kabiny przeszukaj szopę na zewnątrz i pokoje z tyłu, aby znaleźć trochę amunicji. Jest też Amulet i epickiej jakości siekiera drwala w salonie, wśród martwych ciał jeszcze bardziej grywalnych postaci, plus kilka Konopie w kuchni.
Po zabraniu Necronomiconu uruchamia atak. Najczęściej będzie to fala 8 normalnych i elitarnych szkieletów, które pojawiają się na zewnątrz, ale raz na jakiś czas zostaniesz rzucony w bliskiej odległości przez wersje Deadite martwych postaci w salonie domku. Tak czy inaczej, wyjmij je. Jeden z ostatnich elitarnych wrogów, który spadnie, upuści kuszę epickiej jakości, co jest niepotrzebne, ponieważ znaleźliśmy już legendarną wersję.
Szczelina czasoprzestrzenna
W tym momencie zostaniesz poinformowany, że burza się zbliża i warto potraktować to ostrzeżenie poważnie. Mgła na krawędziach mapy zacznie się kurczyć, a jeśli zostaniesz w niej złapany, zostaniesz dramatycznie spowolniony, twoje zdrowie będzie stale spadać, każdy samochód, w którym jedziesz, zostanie zniszczony przy kontakcie, a nawet bateria latarki zostanie rozładowana. Łatwiej i bezpieczniej jest biec prosto do następnego celu, podziemnej jaskini.
Będziesz musiał wskoczyć do niego z góry. Zbliżając się do szczeliny czasoprzestrzennej, pojawia się Zły Popiół. Nie możesz go teraz pokonać, a zamiast tego musisz po prostu przetrwać niecałą minutę.
Właściwie pomocne jest tutaj przyniesienie kilku dodatkowych Deadites do walki z tobą, pozwalając im ścigać cię do jaskini, aby spalić kilka cennych sekund z ramkami niezwyciężoności na finisherze. Sam Zły Ash może się zregenerować, dusząc cię siłą w stylu Vadera, a jego standardowy atak to kombinacja trzech ciosów, która wymaga trochę praktyki, aby skutecznie unik.
Na szczęście Zły Popiół znika natychmiast, gdy skończy się jego czas, ale burza natychmiast zaczyna się zbliżać. Nie zawracaj sobie głowy szukaniem pojazdu; po prostu biegnij prosto do celu.
Dwór Payne
Na szczęście burza przestanie się zbliżać, gdy znajdziesz się na terenie posiadłości. Użyj kuszy, aby z bezpiecznej odległości zdjąć okoliczne szkielety.
Twoim pierwszym zadaniem jest wytropienie i zniszczenie czerwonych flecistów szkieletowych na twojej mapie. Każdy ma około 500 zdrowia, więc może przyjąć dwa trafienia z legendarnej kuszy lub 4-5 zamachów w zwarciu.
Czerwony szkielet na cmentarzu i na jeziorze wywołuje zasadzki Deadite, gdy zostanie zaatakowany lub zbliżony. Jeśli zaczyna Ci brakować zasobów, warto o tym pamiętać.
Możesz także być na czerwonym wskaźniku strachu, zanim dotrzesz do Payne Manor, między walką w ciemności ze Złym Ashem a czasem, jaki zajęło ci dotarcie tutaj. Chociaż na terenie posiadłości nie ma żadnych poręcznych latarni ani ognisk, które można by rozpalić na terenie dworu, jest mnóstwo lamp zewnętrznych, które można wykorzystać jako wytchnienie. Lubię zaszyć się obok jednego ze źródeł światła i skorzystać z okazji, aby przed kontynuacją strzelić do wszystkich szkieletów, które widzę.
Zniszczenie ostatniego czerwonego szkieletu natychmiast opada barierę na drzwiach Payne Manor. Miecz Artura jest w holu frontowym, ale nie odbieraj go od razu, ponieważ uruchamia to kolejny etap Misji.
Zamiast tego poświęć kilka minut na splądrowanie Payne Manor w poszukiwaniu zasobów. W bocznych pomieszczeniach na pierwszym piętrze znajdziesz Amulet i dużo amunicji, a na drugim Konopie, kolejny Amulet, więcej amunicji i legendarnej jakości garłacz. Ogólnie rzecz biorąc, jest to trochę drugorzędne w stosunku do kuszy, ale jeśli masz dużo amunicji do broni krótkiej, warto ją wymienić.
Gdy zdobędziesz miecz Arthura, uruchomi to kolejny etap Misji. W tym momencie burza zaczyna się zamykać i chociaż masz około minuty okres prolongaty, łatwo utknąć w Payne Manor, jeśli nie wiesz, że nadchodzi burza.
Miecz Artura jest przezabawnie potężny i zadaje 1000 punktów obrażeń przy normalnym trafieniu. To wystarczy do zniszczenia standardowego lub elitarnego Deadite za jednym zamachem, ale nie jest to do końca kod do oszukiwania. Deadites z tarczą może zablokować pierwszy zamach, choć kosztuje ich to ramię, a jeśli nie będziesz ostrożny, nadal mogą otrzymać atak, zanim spadną.
Jak najszybciej pędź z Payne Manor z powrotem do szczeliny czasoprzestrzeni. Tony Deadites pojawią się przed tobą, a burza depcze ci po piętach, nie masz czasu na walkę. Niszcz tylko tych, którzy staną na twojej drodze, i rób co możesz, aby uniknąć i wyprzedzić innych.
Kiedy wrócisz na szczelinę, zostaniesz automatycznie przetransportowany z powrotem…