Brak dobrych wiadomości dla pracowników Facebooka i ogólnie dla branży VR.
Mark Zuckerberg potwierdził plany zmniejszenia działalności Meta i zwolnienia 11 000 pracowników, po strasznych stratach, które ujawnili w ich 3r & D kwartalne sprawozdania finansowe.
W liście Mark potwierdził, że pojawią się zwolnienia, w tym Family of Apps (Facebook, Instagram) i Reality Labs, dział pracujący nad swoimi projektami VR i metaverse.
Dwa tygodnie temu Meta ujawniła, że poniosła drugą z rzędu stratę kwartalną i spodziewała się, że w następnej straci jeszcze więcej pieniędzy. Stworzyło to luz, który wymazał jeszcze więcej wartości z ich zapasów.
Reality Labs nie jest w tej sytuacji bez winy. Dział, który obejmuje ich działalność związaną z zestawami VR, stracił w sumie 9,4 miliarda dolarów w ciągu roku. W tym kwartale ten sam biznes VR zarobił tylko 285 milionów dolarów, co stanowiło monumentalny spadek o prawie połowę w porównaniu z rokiem poprzednim. Jego straty wyniosły łącznie 3,67 miliarda dolarów w tym kwartale, co jest również wzrostem w porównaniu ze stratami 2,63 miliarda dolarów w poprzednim kwartale.
Na szczęście Mark potwierdził, że podejmie kroki, aby zadbać o swoich pracowników, a także wziąć odpowiedzialność, częściowo poprzez wprowadzenie zmian potrzebnych do zmniejszenia działalności Meta jako całości.
Wiadomość ta jest ogromnym hitem, nie tylko dla firmy i jej pracowników, ale także dla krajobrazu mediów społecznościowych 2022 roku. Chociaż nie jest jedyną firmą zmagającą się z niepewnością globalnej gospodarki, Meta źle radzi sobie z zarządzaniem tym, gdzie zostaną zainwestowane ich pieniądze, a następnie po raz pierwszy poniosła oszałamiające straty dla firmy. Jako największa firma w branży, prowadząca dwie największe sieci społecznościowe na Facebooku i Instagramie, może to spowodować fale w mediach społecznościowych jako firmie.
W konsekwencji może to mieć poważne konsekwencje dla branży wirtualnej rzeczywistości. Zaledwie w zeszłym miesiącu Meta zaprezentowała i wydała Meta Quest Pro, znaczącą wersję tego, co pierwotnie nazywano Oculus Quest, która obejmuje zmiany projektowe i nowe technologie, takie jak czujniki o wysokiej rozdzielczości, wyświetlacze LCD, śledzenie oczu i naturalna mimika twarzy.
Sony ujawniło również niedawno szczegóły dotyczące swojego PlayStation VR 2. Sony sprzedaje swoje nowe wrażenia VR z „Sense Technology”, wykorzystując wiele technologii, które są już obecne w ich kontrolerach DualSense. Oznacza to, że adaptacyjne wyzwalacze i dotykowe sprzężenie zwrotne dołączają do technologii śledzenia gałek ocznych i dźwięku 3D, które są już standardem w zestawach VR.
Oba zestawy słuchawkowe VR są znacznie droższe i zostaną wydane w czasie, gdy nawet ich i tak już niszowa publiczność może nie być tak chętna do wydawania pieniędzy. Biznes VR pozornie był wspierany w ciągu ostatnich kilku lat przez potencjał wejścia do głównego nurtu, ale jeszcze nie został przyjęty na tyle, aby cena mogła spaść, a dostępność mogła wzrosnąć. Teraz jest znacznie mniej prawdopodobne, że tak się stanie. Co więcej, firmy te mogą stać się ogromnymi zobowiązaniami dla swoich firm, jeśli nadal będą tracić pieniądze. To już zobowiązanie dla Facebooka w wysokości 9 miliardów dolarów. Niestety, VR stoi przed niepewną przyszłością po tych wiadomościach.
Źródło: Facebook, CNBC