Zdaniem Katsury Hashino, reżysera nadchodzącego RPG-a Metafora: ReFantaziosystem romansów występujący w Atlusie Osoba seria nie miała miejsca w nowym tytule. Nadchodząca gra była mocno porównywana do gier z ligi Osoba franczyza, mogąca poszczycić się podobnym interfejsem użytkownika i elementami rozgrywki – ale wygląda na to, że twórcy wyznaczyli granicę w romansie.
„Wiele naszych gier opiera się na idei życia nastolatków” – powiedział Hashino w wywiadzie dla GamesRadar+. „Który nastolatek nie chciałby mieć w swoim życiu romansu? To część realizmu scenerii. Wiemy, że ludziom naprawdę podoba się ten system i jest on naprawdę popularny, ale… Metafora konkretnie nie chodzi tu o nastolatków. Opowiada o osobie próbującej zostać władcą krainy.”
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Założyciele Rocksteady, a nie WB, ponoszą głównie winę za Legion Samobójców: Zabić Ligę Sprawiedliwości
Metafora: ReFantazio Akcja rozgrywa się w średniowiecznym świecie fantasy, który jest „lustrem” współczesnego świata realnego. Gracze wyruszą w podróż, aby chronić swoje królestwo, pokonując wrogów i zbliżając się do swoich towarzyszy, podobnie jak w przypadku… Osoba seria. Dodatkowo system walki w grze umożliwi graczom przełączanie się pomiędzy przednimi i tylnymi rzędami, podobnie jak w klasycznych grach takich jak Shin Megami Tensei 2.
„Podróżujesz z miejsca na miejsce i spotykasz nowe postacie, zyskujesz od nich wsparcie, uczysz się od nich wielu rzeczy, wspierają cię i inspirują” – kontynuuje Hashino. „Zdobywasz archetypy, które wprowadzasz do świata gry. Koncentruje się bardziej na tych związkach, a nie na ciągłych romansach.
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Fantasian Hironobi Sakaguchi zamierza położyć kres wyłączności na iOS i przejść na wieloplatformowość
Metafora: ReFantazio ukaże się na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC za pośrednictwem Steam i Microsoft Store 11 października.
Powiązany