Solid Snake bycie w Fortnite to za mało.
Kiedy Konami ogłosiło po raz pierwszy Metal Gear Solid Deltawywołało to spore niezadowolenie wiernych fanów. Ale jak powtórzyło Konami w nowym wywiadzie, ten remake tak naprawdę nie jest dla nich.
Jak donosi GamesRadar, producent Noriaki Okamura podzielił się nowymi szczegółami stojącymi za decyzją Konami o modernizacji gry, a po drodze dokonał kilku bardzo dzielących wyborów.
Cytując wywiad Okamury z Play Issue 46:
„Jedną z rzeczy, która naprawdę zainspirowała nas do zrobienia remake'u, było to, że zdaliśmy sobie sprawę, że wielu nowszych, młodszych pokoleń graczy nie jest już zaznajomionych z serią Metal Gear”.
Jest rzeczą oczywistą, że pomiędzy fanami, na których się wychowali, istniałaby teraz przepaść pokoleniowa Metal Gear gry i dzisiejsi gracze. To nie tylko Metal Gear Solid V: The Phantom Pain dosłownie wydany dziewięć lat temu. Chodzi o to, że w ciągu ostatnich pięciu lat całe pokolenie dzieci wychowało się w gry wideo Fortnite, Minecrafta, PUBG, Robloxlub dowolną inną grę z usługą na żywo, zaprojektowaną tak, abyś do niej wracał i uczynił ją codziennym sterownikiem gry wideo.
The Metal Gear gry są jednymi z wielu, które wywodzą się ze starszego typu gier, które mają namacalny początek i koniec. Mogą także posiadać funkcje sieciowe, lecz nie pracuje się nad tym trybem online z zamiarem kontynuowania go na zawsze, a przynajmniej tak długo, jak ludzie będą w niego grać.
W związku z tym sprawienie, by klasyczna seria Konami stała się atrakcyjna dla nowszych graczy, oznacza pójście na ustępstwa, aby były one dla nich bardziej atrakcyjne. Więc tak, wybranie konwencjonalnej kamery 3D zamiast tradycyjnej oznacza, że w nowszych grach nie będzie można grać w nią „właściwy” sposób.
Ale to jest duże ale, jeśli ci gracze zdecydują się na użycie starej lub nowej kamery (i puszki), będą mogli sami przekonać się, jakie zalety miała pierwotna konfiguracja kamery. A jeśli nadal wolą robić to po swojemu, nadal będą grać w tę grę.
Okamura ponownie wyjaśnił, że zdecydowali się zacząć od a Metal Gear Solid 3: Pożeracz węży remake, ponieważ jest to chronologicznie pierwsza gra z serii. Więc tak, zamierzają odłączyć remake'i od dziwnych dziwactw oryginału, ponieważ nie ma potrzeby ich mylić.
Okamura podsumowuje sprawę, powtarzając, że studio ma obowiązek podtrzymywać pamięć o Snake'u i jest dla nas korzystne, że działa w oparciu o to poczucie obowiązku.