Nie jesteśmy pewni, czy to aż tak wielka sprawa.
Wygląda na to, że firma Konami podjęła potencjalnie kontrowersyjne decyzje Metal Gear Solid Delta.
Jak donosi Video Games Chronicle, gra nie ma dedykowanego trybu 60 FPS. Jordan Middler z VGC podzielił się anegdotą o tym, jak dzięki Konami mógł doświadczyć podglądu rozgrywki:
„Nasz podgląd obejmował pierwsze 90 minut gry. Przed rozpoczęciem poproszono nas o wybór między trybem jakości 30FPS, który był ukierunkowany na dynamiczną rozdzielczość 4K, a trybem wydajności, który renderuje w rozdzielczości 1080 i będzie dynamicznie skalował się wyżej”.
Tech4Gamers twierdzi, że jest to nie do przyjęcia ze strony Konami, mówiąc: „60FPS stało się standardem dla większości graczy. Płynniejsza częstotliwość odświeżania zapewnia znacznie bardziej responsywne wrażenia z gry, coś, co każda gra powinna mieć w 2024 roku”.
Ale to wszystko jest już dobrze znane. Wiemy, że deweloperzy mogą tworzyć gry na PlayStation 5 i Xbox Series X|S, które mogą działać w 60 FPS. Jest to nieco arbitralne kryterium, ponieważ Sega Dreamcast miała mnóstwo gier w 60 FPS w ciągu czterech lat swojego istnienia ponad dwadzieścia lat temu.
PRZECZYTAJ TAKŻE Dragon Age: The Veilguard Otwarcie będzie przypominać finał
Jak wiemy, powodem, dla którego większość deweloperów nie stawia 60 FPS na pierwszym miejscu, jest to, że stawiają na pierwszym miejscu inne aspekty gry. Najczęściej wymienianym aspektem jest ray tracing, wyrafinowana technika oświetlenia, która rozwija grafikę komputerową. Technologia ta nie jest w rzeczywistości zarezerwowana wyłącznie dla gier wideo i od dziesięcioleci jest siłą napędową, która nadaje filmom Pixara oszałamiającą fotorealistyczną estetykę.
I żeby było jasne, entuzjazm dla 60 FPS nie jest bezpodstawny. To głównie gracze grający w tytuły esportowe takie jak Cenienie I Fortnite które wychwalają zalety 60 FPS. Kiedy grasz w grę rywalizacyjną, granie w 60 FPS lub więcej może mieć znaczenie dla najlepszych graczy.
PRZECZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Black Ops 6 – Jak zdobyć wszystkie nagrody za betę
Ale stałe środowisko wieloosobowej usługi na żywo to zasadniczo inne doświadczenie niż gra dla jednego gracza w otwartym świecie. Oryginalna Metal Gear Solid 3: Pożeracz węży została stworzona do grania w 30 FPS-ach, więc sam Hideo Kojima nie uważał, że jest to szczególnie konieczne w przypadku tej gry.
Tech4Gamers twierdzi, że jedyną platformą, która może działać Metal Gear Solid Delta przy 60 FPS będzie na PC. Ale z naszego zrozumienia zapowiedzi Video Games Chronicle, Konami nawet tego nie potwierdziło, albo przynajmniej nie miało nic do powiedzenia na ten temat. O ile wiemy, użytkownicy Steama otrzymają te same opcje, co użytkownicy PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
PRZECZYTAJ TAKŻE Producent Assassin's Creed Shadows omawia cykl deweloperski
W każdym razie trafia to prosto w sedno idei stworzenia współczesnego remake'u. Czy nadal warto kupić lub zagrać? Metal Gear Solid Delta jeśli wyglądałoby to tak jak na PlayStation 2 20 lat temu, a liczba klatek na sekundę wzrosłaby do 60 FPS? Wyobrażamy sobie, że większość graczy wolałaby uzyskać nowoczesne efekty graficzne pełnego remake'u. Ponieważ chcą, aby Snake zajmował realistyczną przestrzeń podczas gry, 30 FPS jest rozsądnym kompromisem.