Trochę burzliwe otwarcie
Microsoft przeprosił fanów po awarii i spaleniu symulatora lotu w 2024 roku. Kilku graczy doświadczyło problemów z logowaniem, a inni doświadczyli problemów w grze, takich jak brakujące samoloty i potworne czasy ładowania.
Jak donosi VGC, Microsoft musiał przeprosić swoich fanów. Najnowsza wersja legendarnego symulatora lotu boryka się z problemami. Microsoft Flight Simulator 2024 to gra lotnicza, która może poszczycić się wysoką rozdzielczością, otwartym światem i dużą dbałością o szczegóły.
Pomimo tych wszystkich szczegółów i zapewnień o najwyższej jakości, rozgrywka nie była dla graczy płynna. Wielu z nich stwierdziło, że gra zawiesi się na 97%. Kiedy ładowało się poza ekranem ładowania, często brakowało samolotów z bibliotek samolotów graczy.
Szef Microsoft Flight Simulation, Jorg Neumann, powiedział w filmie opublikowanym w dniu premiery, że wie, że wiele osób jest sfrustrowanych. Przeprosił za problemy, których doświadczają gracze i powiedział, że są one wynikiem problemu z pamięcią podręczną serwera spowodowanego gwałtownym wzrostem liczby graczy. Neumann wyjaśnił, że gra została zbudowana w oparciu o dużą bazę danych i że każde załadowanie użytkownika powodowało zapytanie, które powodowało nadmierne nasycenie pamięci podręcznej. Pomimo ograniczenia pamięci podręcznej i pięciokrotnego wydłużenia czasu wyszukiwania, po 30 minutach w systemie nadal występowały problemy. Pomimo szeroko zakrojonych testów w wersji Alpha, które symulowały 200 000 użytkowników, system był po prostu przeciążony. Firma Microsoft dokładniej bada ten problem.
Aktualizacja w witrynie Microsoft Flight Simulator stwierdza, że problem został rozwiązany. Regularna gra powinna zostać wznowiona.
Jeśli chcesz zobaczyć powyższą aktualizację, kliknij tutaj. Jeśli chcesz przeczytać o aktualizacji Game Pass, która obejmowała Microsoft Flight Simulator i kilka innych gier, kliknij tutaj. Link do filmu z aktualizacją znajduje się poniżej!