Monster Hunter Teraz rozpoczyna grę z bronią Miecz i Tarcza, a w miarę postępów w historii dostępnych będzie więcej broni.
Spis treści[Hide][Show]
Łowca potworów teraz zawiera sześć różnych typów broni, z których możesz korzystać. Gra rozpoczyna się od miecza i tarczy. W miarę postępów w zadaniach fabularnych odblokujesz więcej broni.
Monster Hunter teraz: Przewodnik po paintballu | Monster Hunter teraz: jak wykorzystać kody | Monster Hunter teraz: jak odebrać nagrody za rejestrację wstępną
Każda broń ma odrębny styl gry. Wielki Miecz, Łuk, Młot i Długi Miecz są wolniejszą bronią i wymagają od ciebie nauczenia się synchronizacji uderzeń i ataków potworów. Miecz i tarcza oraz lekki łuk to szybsza broń, pożądana, jeśli potrafisz wciskać guziki.
Odblokowywanie broni
Miecz i Tarcza to pierwsza i jedyna broń, której możesz używać, dopóki nie ukończysz pierwszej części Rozdziału 2: Lśniące Bagno. Po ukończeniu odblokujesz Wielki Miecz.
Po ukończeniu całego Rozdziału 2 odblokujesz Łuk, Młot, Lekki Łukgun i Długi Miecz. Kiedy je odblokujesz, będziesz mieć HR15 lub mniej więcej.
Następnie odblokujesz zestawy broni różnych potworów. Na przykład, jeśli w weekend po raz pierwszy walczyłeś z Tobi-Kadachi, odblokujesz zestaw Thunder Edge.
Broń żywiołów
Oprócz zwykłej statystyki ataku, niektóre bronie zadają również obrażenia od żywiołów. Większość dużych potworów ma żywiołową słabość, co pozwala ci szybciej je pokonać, aby uzyskać wyższą rangę i lepsze nagrody.
Istnieje 6 różnych elementów: woda, ogień, trucizna, paraliż, lód i grzmot. Czasami otrzymasz zadania wymagające pokonania potworów skuteczną bronią – w zasadzie musisz pokonać Duże Potwory bronią zawierającą ich żywiołową słabość.
Inne bronie będą miały tylko statystyki ataku. Bronie te zazwyczaj mają większe obrażenia od ataku, aby zrównoważyć je bronią żywiołów. Ogólnie rzecz biorąc, broń żywiołów jest najlepsza do pokonania dużych potworów ze względu na ograniczenia czasowe. Jednak zwykła broń jest dobra dla Małych Potworów, ponieważ nie ma limitu czasu, a Małe Potwory nie mają słabości żywiołów.
Specjalne umiejętności
Po przekwalifikowaniu broni do Stopnia 2, zyska ona Umiejętność Specjalną. Przekroczenie poziomu broni zwiększy jej poziom Umiejętności Specjalnych. Podczas walki z potworami umiejętność specjalna twojej broni będzie stopniowo ładowana. Gdy umiejętność będzie gotowa do użycia, nad paskiem zdrowia pojawi się pomarańczowy przycisk. Użycie umiejętności specjalnej zapewni ci na krótki czas niezwyciężoność i umożliwi wykonanie specjalnego ataku. Każda broń ma swoją specjalną umiejętność.
Pamiętaj, że nie musisz od razu używać Umiejętności Specjalnej. Najpopularniejszą strategią jest umożliwienie ładowania Umiejętności Specjalnej poprzez walkę z Małymi Potworami, a następnie użycie Umiejętności Specjalnej podczas polowania na Duże Potwory.
Broń | Specjalna umiejętność | Opis |
Miecz i Tarcza | Idealne połączenie Rush | Rzuć się na wroga zawrotną serią ciosów i uderzeń. |
Wielki Miecz | Prawdziwe naładowane cięcie | Gromadzi całą siłę ciała w niszczycielskim ataku tnącym. |
Długi Miecz | Łamacz Duchowego Hełmu | Skacz w niebo i rzucaj się na wrogów dzięki tej śmiercionośnej, sekretnej technice. |
Młotek | Wirujący Maczug | Wykorzystuje siłę obrotową młota, aby zadać druzgocący cios. |
Lekki łukgun | Licznik Wyvernblastów | Pojedynczy strzał uwalniający całą niszczycielską moc amunicji Wyvernblast. |
Ukłon | Smoczy Przebijak | Wykorzystuje całą moc ciała, aby wypuścić strzałę, która może przebić wszystko. |
Powiązane przewodniki: Monster Hunter teraz: nadchodzące wydarzenia na październik 2023 r. | Monster Hunter teraz: Przewodnik po klejnotach i Zenny | Przewodnik dla początkujących po Monster Hunter teraz | Plotka: następna gra Monster Hunter pojawi się na Nintendo Switch 2