Łuk jest wolniejszy od lekkiego łuku, ale zazwyczaj zadaje większe obrażenia. Jest dobry dla graczy, którzy chcą mocy i zwinności.
Spis treści[Hide][Show]
Odblokowane po ukończeniu Rozdziału 2 Łowca potworów terazŁuk specjalizuje się w atakach ładowanych średniego zasięgu. W przeciwieństwie do większości innych broni wyposażonych w mechanikę ładowania, możesz wykonywać uniki i nadal utrzymywać ładunek. Jednakże po wykonaniu uniku automatycznie wystrzelisz strzałę z aktualnym poziomem naładowania.
Monster Hunter teraz: Przewodnik po mieczach i tarczach | Monster Hunter teraz: Przewodnik po młotach | Monster Hunter Now: Przewodnik po lekkich łukach
Aktualnie w grze dostępnych jest 10 Łuków. Łuki znajdują się w zestawach broni potworów dla Kulu-Ya-Ku, Pukei-Pukei, Tobi-Kadachi, Jyuratodus, Rathian, Legiana, Diablos i Rathalos.
Walka
Cel
Podobnie jak w przypadku lekkiego łuku, podczas używania łuku na ekranie pojawi się celownik. Jeśli w twojej broni białej dostępna jest opcja Zablokuj, przycisk ten zmieni się w przycisk z napisem Resetuj cel. Gra zablokuje dla ciebie potwory, ale możesz to zresetować, gdy zdecyduje się skupić na pustej przestrzeni.
Jeśli nie jesteś wystarczająco blisko, aby trafić potwora, tekst „Poza zasięgiem” będzie migał w czerwonym polu nad celownikiem. Zasadniczo zbliż się do potwora.
Naładowane strzały
Łuki mogą ładować się do czterech razy, przy czym każdy poziom naładowania zadaje większe obrażenia i zyskuje inne efekty. Twój celownik i łuk będą świecić z każdym poziomem naładowania. Po całkowitym naładowaniu łuk będzie świecić na czerwono. Pierwszy poziom to standardowy strzał – wykonujesz go, jeśli szybko dotkniesz ekranu. W zależności od łuku albo szybko wystrzelisz jedną strzałę, albo wypuścisz trzy strzały. Wszystkie strzały zadają niskie obrażenia.
Dzięki dodatkowym ładunkom niektóre łuki będą oprócz zwykłych obrażeń zadawać obrażenia od żywiołów lub wystrzeliwać więcej strzał, z których każda zadaje większe obrażenia niż wcześniej. Ponownie możesz wykonać Krok Szarży, który aktywuje się, gdy wykonasz unik w stanie ładowania. Jednakże nie możesz kontynuować szarży po wykonaniu uniku, będziesz atakował na dowolnym poziomie naładowania, jaki osiągnęłeś przed przerwaniem. Jeśli wykonasz idealny unik, Twój Łuk automatycznie wystrzeli strzał z najwyższego poziomu naładowania, niezależnie od wcześniejszego poziomu naładowania.
Każdy Łuk wykona co najmniej jeden z trzech Naładowanych Strzałów: Szybki, Rozprzestrzeniony i Przebijający. Niektóre Łuki będą używać więcej niż jednego rodzaju ataku, w zależności od poziomu naładowania.
Umiejętność specjalna – Przebijacz smoków
Pocierając specjalnie wyposażoną strzałę o ziemię, zapala się. Twój Łowca cofa się i wystrzeliwuje strzałę, przebijając potwora, zadając znaczne obrażenia. Może to również skutkować reakcją łańcuchową eksplozji na potworze.
Lista łuków
Pierwsza forma | Druga forma | Zestaw broni | Element | Naładowane strzały | Umiejętność wyposażenia |
Żelazny łuk | Stalowy łuk | Metal | Nic | poz. 1 Szybki poz. 2 Szybki poz. 3 Szybki poz. 4 Szybki |
Odporność na truciznę Skraca czas trwania lub zapobiega zatruciu. |
Strzała Kulu | Taniec łucznika | Kulu-Ya-Ku | Nic | poz. 1 Szybki poz. 2 Szybki poz. 3 Szybki poz. 4 Przebij |
Ufortyfikować Zwiększa twój atak na określony czas za każdym razem, gdy ożywasz po omdleniu podczas polowania. |
Kwitnący Łuk | Ciąg daturowy | Pukei-Pukei | Zatruć | poz. 1 Szybki poz. 2 Szybki poz. 3 Szybki poz. 4 Rozprzestrzenianie |
Atak z ukrycia Zwiększa twoje obrażenia podczas ataku potwora od tyłu. |
Łuk pulsarowy | Łuk Kadachi | Tobi-Kadachi | Grzmot | poz. 1 Przebij poz. 2 Przebij poz. 3 Przebij poz. 4 Przebij |
Unikaj przedłużacza Wydłuża dystans uniku. |
Wodny łuk | Strzał Wodny | Jyuratodus | Woda | poz. 1 Rozprzestrzenianie poz. 2 Rozprzestrzenianie poz. 3 Szybki poz. 4 Szybki |
Ostatni bastion Zwiększa obronę, gdy zdrowie spadnie poniżej pewnego poziomu. |
Płonący Łuk | Anja Arch | Anjanath | Ogień | poz. 1 Rozprzestrzenianie poz. 2 Rozprzestrzenianie poz. 3 Szybki poz. 4 Szybki |
Odporność na truciznę Skraca czas trwania lub zapobiega zatruciu. |
Księżniczka Łuk | Nie dotyczy | Rathiana | Zatruć | poz. 1 Szybki poz. 2 Szybki poz. 3 Rozprzestrzenianie poz. 4 Rozprzestrzenianie |
Zwiększenie zdrowia Zwiększa zdrowie o określoną ilość. |
Lodowa strzała | Śnieżnik | Legiana | lód | poz. 1 Przebij poz. 2 Przebij poz. 3 Szybki poz. 4 Szybki |
Boskie błogosławieństwo Daje szansę na zmniejszenie o połowę obrażeń zadawanych przez atak potwora. |
Łuk Diabła | Diabły Coilbendera | Diabły | Nic | poz. 1 Rozprzestrzenianie poz. 2 Szybki poz. 3 Rozprzestrzenianie poz. 4 Szybki |
Bohaterstwo Zwiększa siłę ataku, gdy zdrowie spadnie poniżej określonej wartości. |
Rathslingera | Nie dotyczy | Rathalosa | Ogień | poz. 1 Szybki poz. 2 Szybki poz. 3 Szybki poz. 4 Szybki |
Zatyczki do uszu Zmniejsza lub niweluje efekty ryków potworów. |
Powiązane przewodniki: Monster Hunter teraz: Przewodnik po umiejętnościach wyposażenia | Monster Hunter Now: Przewodnik po zestawach zbroi | Monster Hunter teraz: Przewodnik po dużych potworach | Monster Hunter teraz: jak tworzyć imprezy | Monster Hunter Now: Przewodnik po kodach zaproszeń