Spis treści[Hide][Show]
Nauka każdej nowej bijatyki może zawsze wydawać się niezwykle zniechęcająca dla nowych graczy, ale ci, którzy trzymają się tego gatunku, znajdą jedne z najbardziej ekscytujących gier w całym medium. Najlepszym sposobem na oswojenie się z gatunkiem lub nowym tytułem jest znalezienie kilku postaci, które mogą ułatwić proces uczenia się, czy to ze względu na ich siłę, czy to, jak łatwo je po prostu podnieść i zagrać. Mortal Kombat 1 to najnowsza bijatyka, która trafiła na scenę, a gracze, którzy chcą wskoczyć do gry po raz pierwszy, będą chcieli poznać kilka postaci, dzięki którym łatwiej będzie im się uczyć i doskonalić. W tym przewodniku znajdziesz listę 5 najlepszych postaci dla początkujących i wyjaśnisz, dlaczego tak łatwo je wybrać i zacząć grać Mortal Kombat 1.
Więcej poradników Mortal Kombat 1:
Mortal Kombat 1: Pełna lista osiągnięć i trofeów | Mortal Kombat 1: Pełna lista składów | Mortal Kombat 1: Jak wykonać łamanie kombinacji | Mortal Kombat 1: Jak zadać śmiertelny cios | Mortal Kombat 1: Jak drwić | Mortal Kombat 1: Jak odblokować Havika | Mortal Kombat 1: Wyjaśnienie ruchów odwrotnych | Mortal Kombat 1: Jak odblokować myśliwce Kameo | Jak długi jest tryb fabularny w Mortal Kombat 1? | Mortal Kombat 1: Wyjaśnienie systemu Kameo | Mortal Kombat 1: Wyjaśnienie dostosowywania postaci | Mortal Kombat 1: Jak odblokować nowe elementy kosmetyczne
5 najlepszych postaci dla początkujących w Mortal Kombat 1
Ponieważ ten przewodnik ma pomóc początkującym graczom, przedstawię wgląd w każdą postać i niektóre ruchy, które czynią ją tak wszechstronną. Wybiorę postacie, które mają proste strategie działania i które mogą samodzielnie walczyć jako wojownicy, mając nawet najbardziej podstawową wiedzę. Kiedy będę zagłębiał się w wyjaśnienia mocnych stron każdej postaci, będę używał terminologii, której niektórzy początkujący mogą nie znać. Pozwólcie więc, że przedstawię kilka definicji, które będziecie musieli znać, zanim przejdziecie do bohaterów.
- Normalni: Są to ruchy znajdujące się w sekcji Ataki podstawowe na liście ruchów. Należą do nich pojedyncze naciśnięcia przycisków. Niektóre normalne zawierają również dane wejściowe kierunkowe, ale nie są sygnałami wejściowymi ruchu.
- Struny kombinowane: Znaleziono także ataki podstawowe. Są to serie naciśnięć przycisków, które można nacisnąć, aby wykonać kombinację.
- Specjalne ruchy. Znajdujące się w sekcji Ruchy specjalne listy ruchów są to ruchy wykonywane poprzez wykonywanie poleceń ruchowych, które wymagają wprowadzenia krótkiej serii naciśnięć przycisków kierunkowych, po których następuje kolejny przycisk.
- Wzmocniony: Ulepszone ruchy specjalne, które będą wymagały użycia paska miernika EX znajdującego się na dole ekranu pod paskiem zdrowia twojej postaci.
- Zbroja: Osłona ochronna, która pozwala przyjąć trafienie podczas wykonywania ruchu specjalnego, co zapobiegnie przerwaniu ruchu.
- Kombinacja powietrza: Ciągi Combo, które możesz wykonać tylko wtedy, gdy twoja postać uderza przeciwnika w powietrzu.
- Wyrzutnia: Ruch, który wyrzuci wroga w powietrze, umożliwiając ci żonglowanie nim poprzez wykonanie kombinacji powietrznej lub wykonanie serii kombinacji lub normalnej na ziemi.
- Odbicie od podłoża: Podobnie jak Miotacz, ten typ ruchu spowoduje uderzenie przeciwnika w ziemię i wyrzucenie go z powrotem w powietrze w stanie żonglowania. Będę używał tego terminu do odróżnienia od Wyrzutni, ponieważ Odbicie od Ziemi zwykle umieszcza przeciwnika na wysokości Twoich oczu, a nie w powietrzu, co oznacza, że będziesz musiał podążać za nim na ziemi, a nie w powietrzu.
- Mieszać: Strategia zmuszania przeciwnika do odgadnięcia, jaki rodzaj ataku będzie następny, i próba nakłonienia go do nieprawidłowego bloku w celu przebicia się przez jego obronę. Termin ten będzie ściśle powiązany z różnymi rodzajami ataków, które możesz wykonać, wymienionymi poniżej.
- Wysoki: Ruch, który uderzy zarówno stojącego, jak i przyczajonego wroga, jeśli blokuje, ale można go uchylić, jeśli wróg zwolni blok i przykucnie.
- Środek: Ruch, który uderzy wroga w każdym stanie na ziemi, stojącego, kucającego i blokującego.
- Niski: Ruch, który uderzy wroga w ziemię, ale zakończy się trafieniem, jeśli wróg stoi i blokuje, zmuszając go do bloku podczas kucania, aby się chronić.
- Nad głową: W przeciwieństwie do niskiego ruchu, ten typ ruchu uderzy wroga w ziemię, ale zada trafienie, jeśli ten kuca, nawet jeśli blokuje, zmuszając go do stania i bloku.
- Powalenie/Twarde powalenie: Stan, w jakim znajduje się gracz, gdy zostaje uderzony o ziemię. Zmusi ich to do wykonania animacji, aby stanąć na nogi, przez co będą podatni na nadchodzące ataki.
- Okizeme (Oki): Sytuacja, w której jeden z graczy atakuje przeciwnika, podczas gdy postać przeciwnika podnosi się z ziemi po upadku.
- Ruch na przebudzenie: Znany również jako ruchy Get-Up, jest to rodzaj ataku, którego gracz może użyć zaraz po podniesieniu się po powaleniu, zwykle wymagający paska metra, aby zapewnić zbroję pozwalającą uciec przed naciskiem przeciwnika.
- Podział na strefy: Strategia utrzymywania przeciwnika z daleka od ciebie za pomocą pocisków i innych narzędzi.
Skorpion
Począwszy od długoletniego chłopca z plakatów serii Mortal Kombat, Scorpion nie ma zbyt wielu szalonych rzeczy, które zobaczymy u niektórych innych postaci, ale ma solidne podstawy, które nauczą graczy podstaw gry bez obaw o dodawaniu sztuczek lub mechaniki. W rzeczywistości wszyscy kolorowi ninja to dobry wybór, ponieważ wszyscy mają podstawy dźwiękowe i nie są zbyt skomplikowani do opanowania i zabawy, ale z nich wszystkich Scorpion jest prawdopodobnie najłatwiejszy do nauczenia i jest pierwszą twarzą, którą wielu nowych graczy zobaczy, kiedy przejmą grę, więc nawet jeśli w końcu odejdą od tej postaci, jest to zdrowy punkt wyjścia.
Scorpion ma prawie każde narzędzie, którego będzie potrzebować, aby stawić czoła danej sytuacji. Jego kultowej Włóczni można użyć w dowolnym miejscu na ziemi, aby przyciągnąć przeciwnika tuż przed siebie, a ponieważ jest on zachwiany, przekształcić go w pełną kombinację. Jest to świetne, ponieważ wiele jego kombinacji można przenieść do Włóczni, co daje szansę na wykonanie pełnej kombinacji przy niemal każdym trafieniu, które z łatwością może osiągnąć 25%-30%, zanim w ogóle zaczniesz patrzeć na możliwe rozszerzenia, jakie może zapewnić Kameo. Ma także wiele wyrzutni z kombinacją Raising Hell i normalnym atakiem Falcon Dragon. Będąc w powietrzu, Scorpion ma kilka silnych kombinacji powietrznych, a także specjalny ruch zwany Kyo Snag, który po wzmocnieniu działa tak samo jak Włócznia i pozwala przedłużyć kombinację powietrza.
Inne silne ruchy specjalne, które uzupełniają zestaw Skorpiona, to Port Płomienia i Płomień Pożerający. Jak sama nazwa wskazuje, pierwszy z nich to klasyczny teleport, który uderza przeciwnika, gdy nie jest wzmocniony, natomiast ulepszona wersja pozwala na natychmiastowe wyjście z teleportu własnym uderzeniem. Jest to świetne narzędzie do ominięcia przeciwników, którzy chcą zachować dystans i przeszkadzać Włóczni pociskami. Pożerający Płomień to niski atak, który podpali wroga w ulepszonej wersji, nie powodując żadnego ogłuszenia hitem, ale będzie niemożliwy do zablokowania i będzie powodować obrażenia w czasie. Ponieważ Scorpion nie posiada tradycyjnego pocisku, jest to najlepszy sposób na zaatakowanie wroga z dystansu, ponieważ ogień aktywuje się tuż pod jego stopami.
Oprócz tych ruchów największą siłą Skorpiona jest zasięg wielu jego ruchów. Jego ulubionymi strunami, które nie są jego wyrzutniami, są Hell’s Hook, Inner Pain i Krackjaw. Wewnętrzny Ból może prowadzić do ciągu Śmiertelnego Zabójcy, ale tego ruchu nie można anulować w Ruchu Specjalnym, tak jak Wewnętrzny Ból. Krackjaw można również anulować, zamieniając w Ruch Specjalny i chociaż Piekielnego Haka nie można anulować, powoduje on mocne powalenie, co pozwala ci ustawić presję, gdy przeciwnik się obudzi. Możesz także użyć Whiplash, kombinacji prowadzącej do Hell’s Hook, ponieważ można ją specjalnie anulować.
Spośród wszystkich tych ruchów, jednym z najbardziej przydatnych w całym zestawie Skorpiona jest Normalny Ogon Skorpiona. Jest to najdalej sięgający zamach w grze, umożliwiający dotarcie do przeciwnika z niemal pełnego ekranu. Uderza także dwukrotnie przeciwnika i powala go na ziemię. Jest to świetne narzędzie do zaskakiwania przeciwników i tworzenia otworu, przez który można dostać się do środka, jeśli Port Płomieni zostanie zablokowany.
Sugestie Kameo: Mróz, Kung Lao, sektor.
Raiden
Czempion Królestwa Ziemi ma jeden z najwyższych potencjałów zadawanych obrażeń w całej grze. Raiden ma prawdopodobnie najlepszy dostęp do wyrzutni z całej obsady, dzięki temu, że prawie wszystkie jego struny można anulować za pomocą specjalnego ruchu Shockera. Gracze korzystający ze wskaźnika będą mogli wyrzucić przeciwnika w powietrze za pomocą Shockera i przedłużyć kombinację. Ma także kilka innych kombinacji, które uruchamiają się same, oraz kilka opcji mieszania, które mogą pomóc ci w zadaniu niezbędnego ciosu. Jedna z jego najlepszych kombinacji nazywa się The Basics i składa się z duetu szybkich ruchów machnięcia, które mają zwodniczo duży zasięg i mogą natychmiast połączyć się z dowolnymi ruchami specjalnymi, w tym z wyrzutnią Shockera. Bez uwzględnienia dalszych rozszerzeń w Kameo Fighters, prawdopodobnie będziesz w stanie uzyskać około 30% dzięki The Basics, ulepszonemu Shockerowi oraz jednemu dodatkowemu ciągowi kombinacji i ruchowi specjalnemu.
Raiden ma także kilka ruchów nad głową, z których jeden może powalić wroga i dać ci Oki, a drugi to odbicie od ziemi, które pozwala ci wykonać kombinację, którą można dodatkowo rozszerzyć za pomocą Shockera. Mieszaj i dopasowuj te ruchy wraz z Rzutami, aby kondycjonować przeciwnika i dezorientować go, jakiego ataku użyjesz. Pozwoli ci to przebić się przez blok przeciwnika i zadać ogromne obrażenia, do jakich zdolny jest Raiden.
Oprócz tego Raiden jest również wyposażony w ruchy, które pomogą mu w każdej sytuacji, w jakiej się znajdzie. Ma ładowalny pocisk, a także kultową elektryczną muchę…