Talesworld potwierdza to, co niektórzy podejrzewali o tworzeniu gier wideo, to nie tyle wyścig, ile walka na dużą skalę.
Długie oczekiwanie Mount & Blade II: Bannerlord Wygląda na to, że wkrótce się kończy, ponieważ na Steamie pojawia się lista osiągnięć.
To było długie oczekiwanie na fanów, ponieważ musieli powiedzieć fanom, że nie mieli ustalonej daty premiery gry sprzed pięciu lat.
W tamtym czasie deweloper Talesworld przedstawił szczegółowe wyjaśnienie dotyczące specyfiki tworzenia gier i ich szczególnej sytuacji.
Przeciwstawiając się trendowi w branży, Talesworld nie jest własnością dużego konglomeratu. Oznaczało to, że nie odpowiadają przed akcjonariuszami za zapewnienie „rozsądnego” zwrotu z inwestycji, ograniczonego budżetem i skalą. W przypadku Talesworld, jak miało to miejsce w przypadku wielu firm zajmujących się grami w pewnym momencie, mieli czas wolny, aby zdecydować, kiedy wydać grę, a także, czy i kiedy ją anulować.
Talesworld wyjaśnił również szerszą wizję gry. Mount & Blade II: Bannerlord będzie miał gigantyczną kampanię sandbox z wieloma funkcjami, w tym zarządzaniem lennem i królestwem, systemem handlu, systemem dyplomacji i relacji oraz bitwami z setkami walczących. Sekcja wieloosobowa miała też mieć system dobierania graczy, a nawet pełne wsparcie dla modów.
Pięć lat później Talesworld czuje, że zbudowali grę, którą chcą wydać, a ponadto przygotowali porty gry na pięć różnych platform.
W naszej zapowiedzi zauważyliśmy, że tryb wieloosobowy umożliwia graczom łączenie się i angażowanie się zarówno w potyczki na mniejszą skalę, jak i ogromne bitwy z setkami graczy.
Talesworld odniosło sukces w zbudowaniu gigantycznego świata piaskownicy, a także dodało wiele elementów, o których nawet nie mówiono pięć lat temu. Zademonstrowali opcje dialogowe i menu do budowania armii oraz zasugerowali kuźnie, w których gracze mogą się mieszać w dostosowywaniu broni.
Warto zauważyć, że Talesworld nie tworzyło tej gry przez pięć lat w izolacji i faktycznie tak dobrze ją iterowali, że omówiliśmy ich klasę dla wielu graczy i systemy perswazji. Możesz nawet zauważyć od dat, w których opublikowaliśmy te artykuły, że ta gra nadal była w toku publiczną pracą.
Patrząc na szerszy obraz, Talesworld ogłosił Mount & Blade II: Bannerlord Aż do 2012 roku. Ten sukces w niezależnym rozwoju sprawia, że można się zastanawiać, czy inne studia gier mogą powielić tę konkretną metodę tworzenia gier. Ale wtedy może przywodzić na myśl najdłużej rozwijaną grę, Gwiazda Obywatela. Gwiazda Obywatela teraz zebrał pół miliarda funduszy, ale Chris Roberts wciąż nie uważa, że jest gotowy do ostatecznego wydania. Jeśli już, to może są rzeczy, których inne niezależne firmy zajmujące się grami mogą się nauczyć, jak stworzyć taką grę Mount & Blade II: Bannerlord i nie lubię Gwiazda Obywatela.
Mount & Blade II: Bannerlord zostanie wydana na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S i PC 25 października 2022 roku.
Źródło: SteamDB przez Reddit