To według dyrektora EA.
Każdy musi wiedzieć, jak źle jest EA Pole bitwy 2042 działa od czasu wydania prawie rok temu. Krytycy go nienawidzili, fani pogardzali – nawet Pole bitwy lojaliści mieli problem z pokochaniem tego – i szybko stał się znany jako jeden z najgorszych wpisów w całej serii. Według Vince’a Zampella, obecnego szefa serii, gra nie powiodła się, ponieważ była „zbyt ambitna” i „zbyt daleko odeszła od poprzednich gier”.
Vince Zampella jest także współzałożycielem Respawn Entertainment i Infinity Ward, a teraz jest nadzorcą całego Pole bitwy franczyzowa. W niedawnym wywiadzie dla Barronsa Zampella w zasadzie powiedział wprost, że premiera gry i jej późniejsze życie wywierały na nią zbyt dużą presję i pozornie walczyły o osiągnięcie ambitnych wyżyn, które studio próbowało osiągnąć.
„Myślę, że po prostu zbłądzili trochę za daleko od czego Pole bitwy jest”, powiedział Zampella, „Próbowali zrobić kilka rzeczy, które być może były ambitne: zwiększyć liczbę graczy itp. Nie sądzę, aby spędzili wystarczająco dużo czasu na iterowaniu, co sprawia, że jest to zabawne”. To naprawdę takie proste, szczerze mówiąc. Wszyscy jesteśmy za studiami ambitnymi, jeśli celem jest stworzenie czegoś nowego i ekscytującego, ale za EA Pole bitwy 2042, wydawało się, że stara się być inna tylko ze względu na to. Po co zmieniać wypróbowaną i przetestowaną formułę, która stworzyła prawdopodobnie najbardziej autentyczną serię pierwszoosobowych strzelanek wszechczasów, tylko po to, by przenieść ją w innym kierunku? Zampella dodała: „To nie jest z natury zły pomysł. Sposób, w jaki zostały skonfigurowane i sposób, w jaki to wykonali, po prostu nie pozwoliły im znaleźć najlepszej możliwej rzeczy.
Od zeszłego roku w grze wprowadzono wiele zmian, aby spróbować wszystko zmienić – dopiero w maju DICE zdecydowało się usunąć 128-osobową playlistę Breakthrough. Ich uzasadnienie? DICE wyjaśniło, że chce zachować tryb jako bardziej taktyczne doświadczenie, które byłoby lepiej dopasowane do klasycznych 64 graczy.
I nie tylko to, ale w odpowiedzi na Battlefield 2042 „polaryzujących” specjalistów, deweloper potwierdził również plany wprowadzenia systemu klasowego w przyszłej aktualizacji 3 sezonu gry. Pomysł polega na tym, że gra wraca do poziomu, z którym gracze są bardziej zaznajomieni – w takim razie powodzenia
Nawet przy wszystkich nieudanych oczekiwaniach, Pole bitwy 2042 wciąż ma dość dużą liczbę aktywnych graczy (gra nie ma jeszcze nawet roku, aby być uczciwym), a jeśli jesteś jednym z tych graczy, powinieneś cieszyć się ostatnią aktualizacją sezonu 2, która pojawiła się pod koniec sierpnia o nazwie Master broni. Sezon 2 zawiera całą gamę nowych broni i pojazdów, a przyszłe dodatki będą składać się z serii przeróbek map startowych gry.
Źródło