Pokemony Scarlet i Violet mają kilka całkiem fajnych nowych funkcji, ale nadal są grami Pokemon w swoim rdzeniu na kilka ważnych sposobów. Oprócz tego, że ogólna historia i koncepcje są takie same (8 sal, zespół/syndykat o tematyce nikczemnej do walki oraz legendarne bestie do oswojenia i schwytania), system walki pozostał w dużej mierze niezmieniony, poza poprawkami i dostosowaniami. W Scarlet and Violet niektórych z najlepszych ruchów można się nauczyć tylko za pomocą maszyn technicznych (TM) dla niektórych Pokemonów, a posiadanie tych TM jest niezbędne, jeśli chcesz stworzyć wszechstronne konkurencyjne stworzenia lub pokonać historię.
Najlepsze TM w kolorze szkarłatnym i fioletowym według typu
Przyglądając się różnym wyuczonym ruchom w grze, bierze się pod uwagę wiele czynników i dlaczego należy je uważać za najlepsze. Oceniana jest ich liczba PP, ich skuteczność ofensywna, siła i celność są sprawdzane pod kątem ataków, a różne ruchy statusowe i wzmacniające są często niezwykle pomocne. Żadne ruchy w Pokemonach nie są niedostępne jako opcje, a nawet te mniej ekscytujące mogą być niezwykle pomocne w uratowaniu cię przed szybką porażką. Oto najlepsze TM i ich ruchy w Scarlet i Violet, według rodzaju:
Normalny: TM007 „Chroń”
Ochrona to kluczowy ruch w wielu konkurencyjnych zestawach ruchów, pozwalający wielu trenerom na natychmiastową ochronę swojego Pokemona z wysokim priorytetem, co oznacza niemal gwarantowaną blokadę przed potężnymi ruchami. Pozwala to graczom zbadać pokemona przeciwnika, a nawet zobaczyć, czy pakują jakieś niespodziewane ataki, aby wykorzystać swoje słabości. Doświadczeni trenerzy będą wtedy musieli zdecydować, czy się przełączyć, ale generalnie jest to świetny ruch i może być doskonałym dodatkiem do ofensywnego zamiatacza ze słabą obroną.
Aby utworzyć TM007 dla programu Protect, w maszynie TM potrzebne są następujące elementy:
- 400 LP
- Włosy Lechonka x3
- Proszek Scatterbug x3
Walka: TM167 „Walka w zwarciu”
Walka w zwarciu jest nadal najlepszym ruchem typu walki w Pokemon Scarlet i Violet. Z oszałamiającą bazową mocą 120 i fizycznym ruchem, nie ma nic lepszego niż walka w zwarciu na szybkim pokemonie zamiatającym, który może z łatwością zrzucić Def i Sp. Krople def, które pochodzą z używania tego. Ten ruch niszczy przeciwników ze 100% dokładnością i jest z pewnością najbardziej odpowiednią opcją dla najlepszej walki TM w kolorze szkarłatnym i fioletowym.
Aby zrobić TM167 do walki w zwarciu, potrzebujesz następujących elementów w maszynie TM:
- 12 000 LP
- Futro Fiolu x5
- Skorupa Crabrawlera x3
- Pot Mauhita x3
Latający: TM164 „Odważny ptak”
Jest to wybitny przykład tego, jak wiele najpotężniejszych ruchów fizycznych w Pokemonach ma wspólną wadę: obrażenia odrzutu. Ale Dzielny Ptak, mający moc bazową 120, ale mający 3-krotność PP walki w zwarciu na podstawie 15, sprawia, że jest to ruch z różnymi zaletami. Może być korzystna, gdy jest używana przez wytrzymalsze typy latające, o ile mogą przyjąć 1/3 obrażeń, które właśnie zadały, jako odrzut i zregenerować je za pomocą trzymanych przedmiotów lub grzędy.
Aby zrobić TM164 dla Brave Bird, potrzebujesz następujących elementów w maszynie TM:
- 12 000 LP
- 5 gwiaździstych piór
- 3 falbaniaste pióra
- 3 Pióra Rookidee
Trucizna: TM091 „Toksyczne kolce”
Toxic Spikes zwyciężył tutaj w dużej mierze nie tylko ze względu na to, ile Pokemonów może go użyć, ale także dlatego, że ruch „Toksyczny” nie jest wyuczony przez TM w Scarlet i Violet. Niemniej jednak Toksyczne Kolce to główny ruch niebezpieczny, który zniechęca graczy do przełączania się i karze graczy za poleganie na swoich obrońcach, jeśli nie mogą odwrócić kolców. Dwukrotne użycie tego, aby mieć 2 warstwy na ziemi, spowoduje, że każdy pokemon, który na nich wyląduje, będzie miał dolegliwość ciężko zatrutego (toksycznego), surowo karząc go za pozostanie na polu. Jest to niezbędny ruch dla graczy, którzy chcą przetrwać swoich przeciwników.
Aby zrobić TM091 dla Toxic Spikes, potrzebujesz następujących elementów w TM Machine:
- 3000 LP
- Mareanie Spike x3
- Pineco Pamiętaj x3
Ziemia: TM149 „Trzęsienie ziemi”
Prawdopodobnie najczęściej używany ruch ofensywny w rywalizujących Pokemonach, ten ruch ma doskonałe pokrycie typowych zagrożeń i jest doskonały zarówno w grze pojedynczej, jak i podwójnej. Grając w pojedynkę, nie musisz obawiać się przegapienia i utraty tury, ponieważ ma doskonałą celność i zabójczą moc bazową 100. W grze podwójnej możesz dostosować swoje kompilacje do tego ruchu, aby nie trafić swojego pokemona (uderza wszystkich pokemonów na polu), więc pokemony typu telepatia, lewitacja i latający są dobre.
Aby zrobić TM149 dla Earthquake, potrzebujesz następujących rzeczy w TM Machine:
- 12 000 LP
- Phanpy Gwóźdź x5
- Brud Diglett x3
- Szlam Barboacha x3
Rock: TM116 „Stealth Rock”
Prawdopodobnie najbardziej niezawodne zagrożenie ze wszystkich, Stealth Rock nie tylko uderzy we wszystko, co się przełącza, w przeciwieństwie do ruchu „Kolce” typu naziemnego, ale może zadać poważne obrażenia wszystkim, którzy się włączają. Latanie, robactwo, ogień i lód Pokemony są zagrożone po prostu włączając się, gdy Stealth Rock jest włączony, i łamie Pokemona Sturdy i Focus Sash, chyba że zagrożenie zostanie usunięte przed wejściem. Stealth Rock to najlepszy Rock Type TM w Scarlet i Violet, ponieważ pozwala ci dowodzić polem bitwy, jednocześnie zmuszając przeciwnika do zmiany taktyki.
Aby zrobić TM116 dla Stealth Rock, potrzebujesz następujących elementów w TM Machine:
- 5000 LP
- Węgiel Rolycoly x3
- Skała Rockruffa x3
Błąd: TM060 „Zawracanie”
Choć może wydawać się głupie, że jednym z najlepszych TM i prawdopodobnie najlepszym ruchem typu Bug w Scarlet and Violet jest ruch, który wyłącza użytkownika, cel taktyczny jest oczywisty. U-Turn zadaje dość poważne obrażenia, ma wiele zastosowań w bitwie i pozwala ci zamienić się na bardziej odpowiedniego wojownika w obecnej sytuacji, jednocześnie używając ich fizycznego ataku, aby nadal zadawać obrażenia i unikać obrażeń. Jest to bardzo powszechny ruch dla wszystkich rodzajów Pokemonów w grze konkurencyjnej.
Aby wykonać TM060 do zawracania, potrzebujesz następujących elementów w maszynie TM:
- 3000 LP
- Zwinny Pazur x3
- Szpon Kosy x3
Duch: TM029 „Klątwa”
Chociaż Hex nie jest od razu jedną z najsilniejszych TM w Scarlet i Violet, staje się niszczycielski jako część kombinacji. Jeśli możesz poprowadzić zespół specjalizujący się w nakładaniu statusów poprzez ruchy lub zagrożenia wejścia, podstawowa moc Hexa podwaja się z 65 do 130, gdy uderzasz Pokemona dotkniętego poważnymi dolegliwościami. Oznacza to, że wszystko zatrute, sparaliżowane, zamrożone, uśpione lub spalone otrzyma jeszcze większe obrażenia od specjalnych atakujących używających tego ruchu.
Aby zrobić TM029 dla Hex, potrzebujesz następujących elementów w TM Machine:
- 3000 LP
- Złom Mimikyu x3
- Wosk Greevarda x3
Stal: TM099 „Żelazna głowa”
Żelazna Głowa to nie tylko potężny ruch w rękach wielu niebezpiecznych fizycznych typów Stali w szkarłatnym i fioletowym kolorze, ale także jedna z najważniejszych baz TM dla trenerów, którzy chcą trochę brudnej walki w rywalizacji. Ten ruch ma 30% szansy na wzdrygnięcie się celu, a w połączeniu z drużynami specjalizującymi się w zadawaniu paraliżu może to być zarówno bardzo skuteczne, jak i irytujące. Jest to znane jako ParaFlinch, gdzie Sparaliżowany Pokemon, już spowolniony przez swoją dolegliwość statusu, musi zasadniczo rzucić się, aby móc użyć ruchu raz przeciwko Paraliżowi i ponownie, jeśli Wzdrygnie się. Może natychmiast zatrzymać impet przeciwnika. Innym rozsądnym wyborem jest Flash Cannon, z tą samą mocą podstawową, ale zamiast tego dla specjalnych atakujących, z szansą na obniżenie Sp. pok.
Aby zrobić TM099 dla Iron Head, potrzebujesz następujących elementów w TM Machine:
- 8000 LP
- Cufant Tarnish x5
- Ostrze lombardu x3
- Pióro Rookidee x3
Pożar: TM157 „Przegrzanie”
Przegrzanie to przykład gry obarczonej wysokim ryzykiem i wysoką nagrodą, która doskonale nadaje się jako przykład dobrych TM typu ognistego w kolorach szkarłatnym i fioletowym. Przegrzanie ma zabójczy atak bazowy 130, ale ma tę wadę, że odrzuca specjalny atak po użyciu i ma 90% celności. Jakakolwiek mniejsza celność i ten ruch po prostu nie byłby dobry, ponieważ RNG w Pokemonach jest niemiłosiernie niemiły, a wszystko poniżej 100% spotyka się z nerwową reakcją (Focus Blast jest często nazywany Focus Miss jako ruch typu Fighting ze słabą dokładnością).
Aby zrobić TM157 do przegrzania, potrzebujesz następujących elementów w maszynie TM:
- 12 000 LP
- Litleo Tuft x5
- Numel Lawa x3
- Nasiona kapsakida x3
Woda: TM123 „Surfowanie”
Surfowanie było podstawową opcją i ma podobne miejsce do trzęsienia ziemi, ale dla specjalnych atakujących. Chociaż jest mniej potężny niż Trzęsienie ziemi, podstawowa moc 90 nie jest powodem do szyderstwa, a doskonała celność wraz z doskonałym pokryciem ruchów typu Wodnego nauczanych przez TM jest atutem w Scarlet i Violet. Może być używany przez szeroką gamę Pokemonów i sprawia, że ten ruch bierze ciasto dla typów wodnych, pokonując wcześniej wybitnych rywali, takich jak Scald.
Aby zrobić TM123 do Surfowania, potrzebujesz następujących elementów w TM Machine:
- 10 000 LP
- Łuski Finneona x5
- Piasek Wigletta x3
- Drobny śluz x3
Trawa: TM159 „Burza liści”
Liściasta Burza jest podobna do powyższego ruchu Przegrzania, ale dla użytkowników Trawiastych. Zarówno to, jak i Przegrzanie mają również tę zaletę, że uderzają dowolnego sąsiedniego Pokemona w grze pojedynczej i podwójnej, więc ma dobre zastosowanie w obu formatach. Główną wadą Liściastej Burzy jest znowu spadek Specjalnego Ataku, ale możesz dostosować swoje konfiguracje wokół tego, aby nie doprowadził do upadku twojej drużyny.
Aby zrobić TM159 dla Leaf Storm, potrzebujesz następujących elementów w TM Machine:
- 12 000 LP
- Bounsweet Pot x5
- Liść Tropiusa x3
- Klapki Toedscool x3
Elektryczny: TM126 „Piorun”
Piorun to niezawodny, potężny ruch, odkąd został wprowadzony w Generacji I. W Szkarłacie i Fiolecie powraca jako jedna z wielu TM, które możesz stworzyć, zapewniając połączenie doskonałej mocy podstawowej (90) i celności (100%) co czyni go bardziej niezawodnym ruchem niż Grzmot (110 BP, ale 70% celności). Piorun jest podstawową opcją, która pozwala typom elektrycznym na istotny ruch specjalnego ataku, który omija okrutny RNG rywalizujących pokemonów.
Aby zrobić TM126 dla Thunderbolt, potrzebujesz następujących elementów w maszynie TM:
- 10 000 LP
- Futro pachirisu x5
- Śluz z cebulki x3
- Futro Pichu x3
Wróżka: TM054 „Psyszok”
Psyshock jest wyjątkowy, nie tylko dlatego, że jest to atak specjalny, ale także dlatego, że zadaje obrażenia w oparciu o obronę wroga, a nie o obronę specjalną. To sprawia, że Psyshock jest świetnym posunięciem do udawania…