Firma zajmująca się grami, która z powodzeniem wprowadziła świat wyścigów do e-sportu symulacyjnego w czasie pandemii, przechodzi teraz ciężki okres.
Motorsport Games zyskało sławę podczas tej pandemii, po tym jak zorganizowało kilka znaczących wyścigów e-sportowych w imieniu wielkich mistrzostw wyścigowych, w tym NASCAR, Le Mans i FIA. Jednak ostatnio przechodzili trudny okres po szeregu zarzutów złego zarządzania w firmie. Dyrektor generalny Dmitrij Kozko odniósł się do tych kwestii w nowym wywiadzie.
Po pierwsze, kim są Motorsport Games? Podczas gdy ich najnowsza gra detaliczna, NASCAR 21: Zapłonzostał źle przyjęty przez krytykę, większość graczy nie rozpoznaje tego tytułu, a nawet nie zna firmy, która za nim stoi.
Motorsport Games to deweloper i wydawca gier z siedzibą w Miami na Florydzie, założony stosunkowo niedawno w 2018 roku. Kupując 53,5% udziałów w 704Games, przejęli tytuł oficjalnego dewelopera i wydawcy gier wideo NASCAR. Następnie Motorsport rozpoczął nową umowę roboczą z Automobile Club de l’Ouest, organizatorami mistrzostw wyścigowych 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Motorsport nabył również Studio 397 w 2021 roku, przejmując rFactor 2. Silnik wyścigowy rFactor sim to ten sam prawdziwy symulator wyścigów, z którego korzystają FIA, organizatorzy Formuły 1, a także NASCAR.
Przy tych wszystkich relacjach wspieranych z różnymi organizacjami wyścigowymi, Motorsport Games znalazło się w dziwnej sytuacji, organizując wydarzenia e-sportowe dla NASCAR, Le Mans i Formuły 1, podczas gdy środki pandemiczne powstrzymywały prawdziwych kierowców podczas sezonu wyścigowego.
W szczególności 24-godzinny wyścig Le Mans Virtual Race 2020 na rFactor 2 był ich największym sukcesem w tego typu wyścigach e-sportowych. Ten wyścig obejrzało 14,2 miliona telewidzów i osiągnął 8,6 miliona wyświetleń.
Niestety, Motorsport Games nie było w stanie połączyć tego sukcesu w e-sporcie z tworzeniem gier. NASCAR 21 Zapłon, zbudowany częściowo na rFactor 2 wraz z Unreal 4, uruchomiony w 2021 roku z wieloma błędami i spotkał się z odpowiednim krytycznym przyjęciem. W następnym roku Motorsport ujawnił, że nie ma nowych gier i wyda tylko DLC NASCAR 21 Zapłon.
Kozko miał to do powiedzenia na temat złego stanu startowego NASCAR 21 Zapłon:
„Wiemy, że nawaliliśmy Ignition i od tego czasu staramy się poprawić sytuację, pokazując, że jest nam przykro i że nasze błędy nie były w żaden sposób zamierzone i od tamtej pory płacimy za nie wysoką cenę”.
Ze względu na zwięzłość omówimy kwestie, które Kozko poruszył w tym wywiadzie w odniesieniu do gier, które zostały stworzone lub są w fazie rozwoju.
W odniesieniu do NASCAR 21 Zapłon rozwoju, Kozko zaprzecza jakimkolwiek cięciom kosztów czasu lub zasobów, jak twierdzili niektórzy byli pracownicy.
Wybór tylko uwolnienia NASCAR 21 Zapłon DLC na ten rok, a także wydanie Rywale NASCAR na Switchu używając starszego upał NASCAR silnik, był konsekwencją restrukturyzacji firmy.
O innych licencjonowanych grach wyścigowych w fazie rozwoju, IndyCarGra jest zaplanowana na 2023 rok i jest już gotowa do gry, w tym działający tryb fotograficzny. The Mistrzostwa Wielkiej Brytanii Samochodów Turystycznych gra ma zostać anulowana, ale Kozko twierdzi, że nadal jest zaplanowana na 2024 rok.
Kozko zwraca ponadto uwagę, że mają prawny obowiązek publicznego ujawnienia wszelkich planowanych opóźnień lub innych podobnych problemów, w oparciu o zasady określone przez SEC, NASDAQ i inne organy regulacyjne.
Chociaż Kozko ma rozsądne odpowiedzi na większość pytań, nie rozwiązuje to wielu innych problemów związanych z firmą. Według doniesień Motorsport Games kilka razy w ciągu ostatnich kilku miesięcy prawie zabrakło funduszy. Plotki malują obraz nieufności byłych pracowników do kierownictwa.
W tej chwili wydaje się, że jest wystarczająco dużo ludzi, którzy nadal wierzą w Motorsport Games, w tym pracowników pod kierownictwem Kozko i inwestorów, aby firma mogła dalej działać. Miejmy nadzieję, że spełnią swoje obietnice dotyczące przyszłych licencjonowanych gier wyścigowych.
Źródło: Insider Gaming