Przynajmniej można nadal odgrywać elementy RPG obok akcji.
Studio Obsidian ujawniło, że w ich nadchodzącej grze RPG akcji Avowed nie będzie możliwości wprowadzenia klimatu pacyfistycznego.
W nowym wywiadzie dla Windows Central, dyrektor kreatywna Carrie Patel wyjaśniła, że walka jest nieunikniona, ale to nie oznacza, że trzeba walczyć za każdym razem. Jej słowami:
„Nie da się przeprowadzić całkowicie pacyfistycznego ataku — czasami trzeba będzie stoczyć walkę.
Z pewnością istnieją sytuacje, w których można tego całkowicie uniknąć; w niektórych przypadkach można odwieść niektórych wrogów od spotkania; w innych przypadkach, w wyniku tego, jak poradziłeś sobie z kimś gdzie indziej, otrzymasz dodatkowe spotkanie.
Oczywiście, każdy szuka i pyta o bieg pacyfistyczny z jakiegoś powodu. Być może wprowadzone w Deus Expomysł pacyfistycznego biegu jest intrygujący w grach akcji z kilku powodów. Jeśli gry akcji dają ci poczucie władzy, gdy pokonujesz wielu wrogów, są gracze, którzy mogą uważać, że to uczucie jest płytkie. Są też gracze, którzy naprawdę mają skłonności przeciwko przemocy.
PRZECZYTAJ TAKŻE 19 najlepszych NOWYCH gier MMO 2024 roku
Twórcy gier mogą tworzyć ekscytujące gry, w których gracz nie stosuje przemocy, jak np. Portal gry. Ale jest coś intrygującego w pomyśle stworzenia gry z fantazją o władzy w jej rdzeniu i stąpania po niej, aby znaleźć bezkrwawy sposób na ukończenie gry.
Wspomnieliśmy Deus Exale prawdopodobnie najbardziej znaną i lubianą grą, w której zastosowano ten pomysł, jest Podopowieść. Deus Ex dał graczom alternatywną fabułę jako konsekwencję wyborów podjętych przez gracza w roli pacyfisty. Podopowieść idzie o krok dalej, ponieważ wielu graczy uważa kanon pacyfistycznego biegu za najbardziej satysfakcjonujący, biorąc pod uwagę, ile narracji i rozwoju postaci wyciska się z każdego bossa, gdy namawiasz go, by został twoim przyjacielem. Możesz również odblokować jeszcze więcej warstw historii dzięki drugiemu przejściu pacyfistycznym.
PRZECZYTAJ TAKŻE Na Summer Games Fest nie będzie zwiastuna GTA 6
Obsidian naprawdę idzie pod prąd, wprowadzając konieczność walki i przemocy. Notoryczny. Ale tak naprawdę, to jest zgodne z Notorycznypołączenia z Filary Wieczności franczyza. Specyfika konfliktów frakcyjnych w Filary Wieczności wszechświat sprawia, że konieczne jest, aby postacie walczyły. Albo może to wszystko jest po prostu wymówką, aby gra nie była zbyt nudna.
Ale Obsidian dodaje graczom wystarczająco dużo wyboru w swoich grach, więc gracze poczują, że byli przynajmniej w większości pacyfistami, lub może pacyfistami, dopóki nie będzie to już możliwe. Dość znane, Filary Wieczności ma osiągnięcie o nazwie Relative Pacifism. Zdobycie tego bardzo realnego osiągnięcia wymaga rozpoczęcia drugiego przejścia gry i wcześniejszej znajomości gry, dzięki czemu możesz zminimalizować liczbę zabójstw i konfliktów, w które musisz się wdać.
PRZECZYTAJ TAKŻE Sea of Thieves było najczęściej pobieraną grą na PS5 w maju
Ostatecznie Obsidian chce, aby gracze mieli kompletne doświadczenie, albo przynajmniej tak lubią to ująć. Ponownie cytując Carrie:
„Walka, dialogi, eksploracja – wszystkie te elementy stanowią istotne elementy rozgrywki, z których chcemy, aby czerpali przyjemność gracze”.
Notoryczny zostanie wydany w 2024 roku na Xbox Series X|S i na Windows przez Steam. Będzie również pierwszym dniem w Game Pass.
Powiązany