Te popularne mody zostały przekształcone we własne tytuły.
Spis treści[Hide][Show]
Modów jest mnóstwo w sieci po wydaniu dużej gry wideo na komputery PC, a niektórzy programiści posuwają się nawet do dostarczania graczom odpowiednich narzędzi do tworzenia własnych, unikalnych modyfikacji. Często pomagają one wydłużyć żywotność gry wideo po jej wydaniu na rynku, ale niewiele jest na tyle popularnych, by stać się ich własną grą. To najlepsi z najlepszych i jest ich więcej, niż można by się spodziewać.
#9 Czarna Mesa
Valve może nigdy oficjalnie nie zapakować Pół życia trylogii, ale to nie znaczy, że nie możemy doświadczyć nowych gier opartych na Pół życia wszechświat. W rzeczywistości Valve wypuściło własną nową odsłonę z Okres półtrwania: Alyxgra osadzona przed wydarzeniami z Okres półtrwania 2 i wyposażony w element VR. Niektórzy fani zrobili wszystko, aby dostarczać własne nieoficjalne treści w oparciu o Pół życiai mod o nazwie Czarny Mesa, stworzony na potrzeby pierwszej części serii, przeszedł do historii. Czarna Mesa jest zewnętrzną wersją oryginału Pół życia zostało to stworzone przez zespół zaledwie czterdziestu osób, z których każdy poświęcił swój czas na wprowadzenie zaktualizowanego wyglądu do klasycznej gry.
Zaczynając jako mod, aby dać graczom świeże spojrzenie na franczyzę, gra została wydana jako samodzielna wersja dzięki zgodzie Valve. Nie ma zbyt wielu programistów, którzy pozwoliliby fanom stworzyć pasjonujący projekt na taką skalę, więc rekwizyty dla Valve za szacunek dla tego zespołu na tyle, aby zmienić Czarna Mesa w samodzielny tytuł. Możesz odebrać grę za pośrednictwem cyfrowego rynku Steam. Jeśli nie grałeś Pół życia jednak zalecamy sprawdzenie Czarna Mesa pierwszy.
# 8 Zapomniane miasto
Nominowany do dwóch nagród BAFTA, Zapomniane Miasto zaczęło się od ukochanej gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim. Skyrim wciąż jest domem dla niezliczonych modów, ale skala Zapomniane Miasto było niesamowite, oferując graczom godziny zupełnie nowej rozgrywki i imponującego pisania. Twórcy nadal wkładali swoje serca w mod, który później stał się samodzielnym tytułem przy użyciu silnika Unreal Engine 4.
Dla niezaznajomionych z grą, Zapomniane Miasto to tajemnica morderstwa, w której gracze trafiają do starożytnego rzymskiego miasta. Wiedząc, że miasto w końcu dojdzie do upadku, protagonista ma za zadanie zbadać, wejść w interakcję z mieszkańcami i dowiedzieć się, co spowoduje zniszczenie miasta. Jeśli lubisz gry oparte na narracji, Zapomniane Miasto zawiera rozgałęzioną fabułę wraz z czterema unikalnymi zakończeniami, z których każde zależy od twoich działań podejmowanych w trakcie gry.
#7 Counter-Strike
Zawór Kontratak seria istnieje od ponad dwóch dekad. Wszystko zaczyna się od oryginału Kontratak mod, seria miała swój udział wzlotów i upadków. Dzięki kilku trybom gry i różnym celom i misjom do wykonania, takim jak umieszczanie i rozbrajanie bomb, gra jest łatwa do nauczenia się i jeszcze łatwiejsza do uzależnienia. Gra ukazała się w 2000 roku, ale rozpoczęła się jako modyfikacja do Half-Life w 1999 roku dzięki Minh Le i Jess Cliffe. Obaj rozpoczęli pracę nad swoim projektem jeszcze na studiach, a po wydaniu mod do gry szybko zyskał na popularności. Ostatecznie, ze względu na popularność graczy pobierających mod, Valve zwróciło uwagę, wykupiło prawa własności intelektualnej i zatrudniło zarówno Minh Le, jak i Jess Cliffe. Porozmawiaj o życiu snem.
#6 Mod Garry’ego
Pół życia zrodził wiele popularnych gier, zarówno poprzez modyfikacje, jak i dostarczanie inspiracji. Jeden z bardziej zwariowanych tytułów, który zostanie przedstawiony światu dzięki Okres półtrwania 2 to mod Garry’ego. Stworzona przez Garry’ego Newmana gra działa jak dom dla kreatywności gracza. W swej istocie Mod Garry’ego to tytuł w stylu piaskownicy, w którym nie ma celów, ale mnóstwo narzędzi i zasobów dostępnych dla graczy do tworzenia własnych, unikalnych światów lub scenariuszy.
Podobnie, narzędzia te pozwoliły graczom stworzyć szereg różnych trybów gier wideo, takich jak zabawa w chowanego, tory przeszkód, a nawet sieciowe serwery RPG. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę zastosowań i nieskończone możliwości, Mod Garry’ego zyskał popularność, stając się samodzielną grą wideo w 2006 roku na PC.
#5 Seria Zabójczych Podłóg
Killing Floor to mod stworzony przez Tripwire Interactive po wydaniu Nierealny Turniej 2004. Rozgrywka jest prosta – gracze przechodzą przez serię rund, walcząc z falami wrogich stworzeń i podejmując epickie walki z bossami. Zasadniczo gra jest podobna do Zombies z Call of Duty franczyzowa. Ogromna popularność moda pozwoliła Tripwire Interactive wydać pełną samodzielną premierę w 2009 roku, a następnie sequel w 2016 roku. Podobnie popularność serii wywołała nawet tytuł VR znany jako Zabijanie podłogi: Najazd.