Ten duży zakład mógł się nie udać, ale wygląda na to, że Reflector jeszcze z niego nie zrezygnował.
Firma Reflector Entertainment potwierdziła, że zwalnia 18% siły roboczej.
Jak donosi Game Developer, dyrektor generalny Reflector, Marc-André Séguin, ogłosił to na swojej oficjalnej stronie internetowej. Seguin udostępnił tę wiadomość:
„Przez większość historii naszego studia mieliśmy szczęście, że nie musieliśmy wprowadzać takich zmian. Dzisiejsze ogłoszenie nie jest podyktowane sukcesem komercyjnym ani presją zewnętrzną, ale wynika z naszej obecnej rzeczywistości, w której w tej chwili nie możemy zagwarantować wymiernej pracy wszystkim utalentowanym osobom, które zatrudniamy.
Wraz z niedawną premierą Unknown 9: Awakening i naszymi dwiema kluczowymi liniami produkcyjnymi wchodzącymi w wczesną fazę rozwoju, musimy upewnić się, że nasi pracownicy są skupieni na wkładzie w projekty, które w pełni korzystają z ich umiejętności.
W związku z tym zmniejszamy nasz zespół o około 18% całkowitej siły roboczej Reflector, a ta decyzja ma wpływ na osoby, które nie są przypisane do ról, których wymagają nasze aktywne projekty”.
Nieznany 9: Przebudzenie wydana 18 października 2024 r. na Steamie, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Gra osiągnęła wyniki w serwisie MetaCritic wynoszące 59 na PlayStation 5, 64 na Xbox Series X|S i 58 na Steamie. SteamDB odnotowuje, że w momencie uruchomienia osiągnęła szczytową liczbę 285 graczy jednocześnie, a wkrótce potem spadła.
Recenzenci wydają się być zgodni co do tego, że gra wydawała się dość przestarzała i nie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Był to fatalny wynik dla studia Reflector, ale aby zrozumieć wypowiedź Séguina, potrzebujemy więcej kontekstu na temat projektu.
Jak wyjaśniono w tej funkcji GamesIndustry.biz, Nieznany 9: Przebudzenie był tak naprawdę tylko częścią gigantycznego planowanego transmediau Nieznany 9 koncesja. Reflector planował stworzyć pięć gier w ciągu dziesięciu lat, a także opowiedzieć inne części historii za pomocą podcastu, powieści graficznych, powieści tekstowych itp.
W artykule wyjaśniono również, że Bandai Namco Europe zainteresowało się projektem i samodzielnie zakupiło firmę Reflector. Choć wydawało się to nierozsądne, byli na tyle mądrzy, że wstrzymali się z wydatkami na inne media typu spinoff, dopóki nie zobaczą, jak zakończy się gra.
Chociaż jest to zdecydowanie niepożądana wiadomość, chcemy zwrócić uwagę naszych czytelników, że nie informujemy o wyłączeniu Reflectora. Oświadczenie Séguina jest dość jednoznaczne, że nie zwalnia pracowników z powodu sukcesu komercyjnego lub nacisków zewnętrznych.
Wydaje się więc, że można to bezpiecznie powiedzieć Nieznany 9 jest nadal w dużej mierze w fazie produkcji, ale zakres projektu mógł zostać później zmieniony. Jeśli Bandai Namco i Reflector nadal są zainteresowane uczynieniem z tego serii gier, to prawdopodobnie zwolnili ludzi, którzy tworzyliby podcasty, powieści, twórców komiksów itp. Nie możemy jednak wykluczyć, że niektóre z ich planowanych gier mają również został odwołany.
Życzymy wszystkiego najlepszego pracownikom, którzy odeszli i odchodzą z Reflector, i mamy również nadzieję, że Bandai Namco i Reflector znajdą sposób, aby ten projekt zakończył się sukcesem. EA pozwoliło Respawnowi kontynuować ściganie obu Upadek Tytana gry poniosły porażkę i dzięki temu są obecnie jednym z filarów finansowych firmy Legendy Apexa. Zatem studio gier z pewnością nadal ma wartość, nawet jeśli nie uda mu się trafić dobrze za pierwszym razem, i mamy nadzieję, że tę wartość można przełożyć na sukces.