Byłoby ciekawie zobaczyć, jak Nightdive podchodzi do projektu, gdyby tylko się wydarzyło
Popularny producent gier wideo, Nightdive Studios, ujawnił, że prawie dostali Gągoł 007 ponownie wydany.
Dyrektor generalny Nightdive, Stephen Kick, dokonał tego objawienia na Twitterze, a w tym samym poście gratuluje Rare za samodzielne wydanie reedycji.
Założona w 2012 roku firma Nightdive specjalizuje się w remasterowaniu gier wideo sprzed piątej generacji konsol do gier wideo. Stephen Kick, były pracownik Sony Online Entertainment, założył firmę początkowo wyłącznie po to, by ponownie wydać System Shock 2, jego ulubioną grę, która według niego nie była już grywalna na nowoczesnym sprzęcie.
Czy Nightdive jest Jamesem Bondem producentów gier wideo? Może nie, ale z pewnością mają ciekawy zestaw umiejętności. Nightdive przechodzi ten sam proces dla wszystkich swoich ponownych wydań FPS w stylu retro. Wszystko zaczyna się od odnalezienia obecnego właściciela lub spółki holdingowej dla danej nieruchomości, a następnie próby nabycia lub udzielenia licencji na tę nieruchomość. Jeśli dostaną zgodę, firma spróbuje znaleźć oryginalny kod źródłowy lub jak najbardziej zbliżony do niego i zaktualizować go o nowsze silniki gier, aby zapewnić zgodność z obecnymi systemami. Od 2015 roku firma korzysta z KEX Engine, niestandardowego silnika gier opracowanego w celu ponownego wydania Cierń 2. Twórca KEX, Sam Villareal, jest obecnie głównym projektantem silników firmy.
Chociaż Nightdive nie udostępnił więcej informacji na temat tego potencjału Gągoł 007 ponowne wydanie pod ich zegarkiem, historia jednego z innych nieudanych projektów może pomóc rzucić światło na to, dlaczego się nie udało. Firma ujawniła swoje wysiłki w celu ponownego wydania Operator: nikt nie żyje wiecznie, komediowy FPS o tematyce szpiegowskiej w tym samym duchu, co James Bond. Prawa do tej gry i serii zostały podzielone między Activision, 20th Century Fox i Warner Bros, a firma nie była w stanie przekonać tych trzech do współpracy przy wydaniu.
James Bond miał niezwykłą historię w samych grach wideo. Przez długi czas dzięki grom takim jak Złote Oko 007gry Bonda były tak głośne, jak Medal Honoru oraz Call of Duty. Gągoł 007 sam w sobie był przełomowym tytułem, dzięki czemu można było grać w strzelanki FPS na konsolach do gier wideo. Jest również pionierem w zakresie trybów wieloosobowych w grach konsolowych i jest powszechnie uważany za jedną z najlepszych licencjonowanych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Podczas gdy prawa do Bonda były przekazywane między Nintendo, Electronic Arts, Activision, MGM Interactive, a teraz Wynajęty morderca dewelopera IO Interactive, sama franczyza pozostaje wspólną własnością MGM i Danjaq LLC.
Więc jeśli Nightdive nie zdołał zdobyć Gągoł 007 licencji MGM i Danjaq, prawdopodobnie Microsoft i/lub Nintendo byli bardziej przekonujący w przedstawianiu projektu firmom filmowym. Mimo to, byłoby ciekawie zobaczyć, jak Nightdive podchodzi do projektu. Podczas gdy Rzadka powtórka właściciele mogą już wiedzieć, że Rare tworzy doskonałe rekonstrukcje swoich klasycznych gier, które w większości aktualizują grafikę, ale zachowują oryginalne elementy rozgrywki, Nightdive idzie o krok dalej i remasteruje swoje klasyczne gry, aby dopasować się do współczesnej wrażliwości. Jeśli grałeś w nowsze wersje Powerslave, Zagłada 64, Człowiek cień, Drżećalbo ukłucie gry, wszystkie zostały stworzone przez Nightdive.
Złote Oko 007 została wydana w 1997 roku na konsolę Nintendo 64. Gra zostanie ponownie wydana na Nintendo Switch w ramach subskrypcji Switch Online we wrześniu 2022 roku. Niedługo pojawi się także port na Xbox One, który będzie darmowy dla posiadaczy Rzadka powtórkai oczywiście będzie również kompatybilny z konsolami Xbox Series X/S.
Źródło: GoNintendo