No Man's Sky Worlds Part 1 otrzymuje całkiem sporą aktualizację. Ta piękna gra ma stać się jeszcze lepsza, ponieważ tak wiele zostanie do niej dodanych, aby zapewnić więcej poprawek. Gra oficjalnie otrzymała zupełnie nowy remont, który wprowadza tak wiele rzeczy do gry, aby zadowolić jej społeczność.
Jedną z nowości jest Big Hunt Expedition, która pozwoli graczom wziąć udział w galaktycznym polowaniu na robaki, gdzie gracze będą mogli zdobyć nowe ekskluzywne nagrody, a także trofea za robaki, części pancerza, a także plakaty. Do gry dodano również Liquidator Combat Mech.
Wiele roślin w grze również zostało przerobionych, według IGN. Są pływające wyspy i wodospady, które zostały dodane i przerobione tak samo jak chmury. Niebo będzie miało lepszy widok i będzie się również zmieniać z różnych planet. Dodano nowe wsparcie dla tworzenia statków kosmicznych.
Ta duża aktualizacja zmieniła również wiele więcej, co jest wymienione w oficjalnych notatkach o łatce poniżej. W tym aktualizacje renderowania wody, renderowania chmur i nieba, różnorodności planet, aktualizacje stworzeń i wiele więcej.
Renderowanie nieba i chmur
- Całkowicie przeprojektowano system renderowania chmur atmosferycznych i objętościowych, aby uzyskać znacznie większą szczegółowość i rozdzielczość.
- Obecnie planety wykazują większy zakres pokrycia chmur: zmienia się on z upływem czasu, w zależności od planety i warunków pogodowych.
- Planety, na których występuje deszcz, nie będą już wykorzystywać efektu deszczu w otoczeniu, gdy zachmurzenie będzie niewystarczające.
- Kolory nieba w ciągu dnia są teraz znacznie bardziej zróżnicowane.
- Nocne oświetlenie nie jest już wyłącznie niebieskie i może się różnić w zależności od naturalnego środowiska planety.
- Poziom ciemności w nocy zmienia się w zależności od upływu nocy.
- Ciemność nocna różni się obecnie w zależności od planety, a niektóre są znacznie ciemniejsze od innych
Renderowanie wody
- Całkowicie przeprojektowano wizualizację wody, wykorzystując teraz system bazujący na siatce, który umożliwia rzeczywiste generowanie fal i piany.
- Warunki wodne zmieniają się z czasem w zależności od lokalnych warunków pogodowych i głębokości wody w danym miejscu, wywołując różne efekty – od sztormowych mórz i ogromnych fal oceanicznych po spokojne, spokojne stawy.
- Woda odbija teraz światło słoneczne i odzwierciedla odbicia planet, co znacznie poprawia jakość obrazu.
- Różnorodność kolorów akwareli została znacznie zwiększona.
- Elementy podstawy wykonane ze szkła teraz dokładnie oddają warunki wodne na zewnątrz.
- Uszczelnione podwodne części podstawy nie będą już „przeciekać” wody do podstawy.
- Statki latając nisko, zostawiają teraz ślady i smugi na wodzie.
- Efekty podwodnego plecaka odrzutowego zostały znacznie ulepszone.
- Efekt pływania został znacznie ulepszony.
- Statki kosmiczne można teraz wyposażyć w silniki odrzutowe, pozwalające na lądowanie lub przywołanie ich tuż nad powierzchnią oceanu.
- Dodano biologiczny odpowiednik tej technologii dla żywych statków
PRZECZYTAJ TAKŻE Demo Kunitsu-Gami jest już dostępne, a wraz z nim wyzwanie crossoverowe Okami
Ogólne ulepszenia silnika
- System renderowania cieni został przeprojektowany tak, aby wykorzystać techniki cieniowania w przestrzeni ekranu, co skutkuje intensywniej oświetlonymi planetami oraz dokładniejszymi i bardziej szczegółowymi cieniami.
- Renderowanie obiektów planetarnych, takich jak drzewa, skały i trawa, zostało przepisane i przeniesione do nowocześniejszego systemu opartego na procesorze graficznym, co umożliwia obsługę większej liczby obiektów przy lepszej wydajności.
- Odległe obiekty planetarne wyglądają teraz znacznie bardziej szczegółowo i realistycznie.
- Generowanie terenu zostało napisane na nowo, tak aby uwzględnić siatkę wokselową podwójnych marszowych sześcianów, co zmniejsza liczbę wierzchołków, zwiększa szybkość generowania terenu, poprawia liczbę klatek na sekundę i oszczędza znaczną ilość pamięci.
- Przeprojektowano system komponentów w celu zwiększenia szybkości działania i lepszego wykorzystania pamięci.
- Udoskonalono systemy sieciowe w celu zmniejszenia wykorzystania przepustowości.
- W całej grze dokonano znaczących optymalizacji pamięci i wydajności, szczególnie w zakresie wykorzystania metadanych, przesyłania strumieniowego tekstur, generowania poziomu szczegółowości (LOD) i proceduralnego generowania siatki
DLSS3
- Do gry No Man's Sky dodano obsługę najnowszej wersji techniki DLSS3.
- DLSS3 zwiększa wydajność nawet 4-krotnie w porównaniu do tradycyjnego renderowania, zachowując jednocześnie doskonałą jakość obrazu. Dowiedz się więcej na stronie NVIDIA
PRZECZYTAJ TAKŻE MultiVersus doda jutro Samurai Jack, a wkrótce Beetlejuice
Różnorodność planetarna
- Różnorodność planet i ich rozmaitość wzrosła w całym wszechświecie.
- Nowe, mroźne, bujne, pustynne, spalone, radioaktywne i toksyczne światy czekają na odkrycie i zbadanie.
- Podstawowe kształty terenu nie zostały zresetowane, a istniejące bazy planetarne nie zostaną przeniesione.
- Zwiększono szansę na istnienie świata, w którym znajdują się starożytne kości lub nadający się do uratowania złom.
- Światy, w których można odzyskać złom, czasami zawierają dodatkowe zardzewiałe pozostałości do zebrania
Skutki dla środowiska
- Symulacja wiatru została przeprojektowana, aby tchnąć życie w planety i zapewnić spójny efekt w każdym świecie, poruszające się drzewa i liście, efekty dymu, deszcz, mgłę i śnieg – wszystko w ramach ujednoliconego systemu.
- Udoskonalono systemy zamgławiania i wytwarzania cząsteczek, aby zwiększyć dokładność i wydajność.
- Wszystkie efekty wpływające na środowisko planetarne zostały całkowicie przeprojektowane.
- Efekty burzy zostały całkowicie zmienione.
- Planety mogą teraz podlegać dodatkowym efektom atmosferycznym, które odpowiadają pogodzie i zagrożeniom panującym w ich otoczeniu.
- Efekty wizualne plecaka odrzutowego zostały zmienione.
- Efekty wizualne kryształów burzowych zostały przerobione i ulepszone.
- Poprawiono kolorystykę efektów kroków.
- Naprawiono problem powodujący, że smugi kondensacyjne statków kosmicznych wyświetlały się przy niskiej prędkości
Stworzenia
- Dodano nowy typ stworzeń przypominających stawonogi, generowanych proceduralnie, które mogą pojawić się w dowolnym świecie.
- Dodano nowe typy proceduralnie generowanych hybryd roślinno-zwierzęcych, które mogą pojawić się w dowolnym świecie.
- Nowe typy proceduralnie generowanych konstrukcji syntetycznych można teraz znaleźć w wybranych światach…
- Dodano nowy typ wrogiego stworzenia – Matkę Roju.
- Niektóre światy zostały opanowane przez Vile Brood. Na takich światach gracze mogą teraz znaleźć soczyste larwy. Strukturalne uszkodzenie tych larw przywoła Brood
Matka, aby rzutować swoje młode…
- Do Nexusa dodano nową misję wieloosobową, w której gracz musi odnaleźć i zniszczyć ten odrażający szczep.
- Gracze, którzy pokonają matki lęgowe w walce, mogą zdobyć wiele nowych tytułów i opcji personalizacji hełmów inspirowanych insektoidami.
- Dodano ponad 40 nowych przepisów kulinarnych wykorzystujących produkty pozyskiwane z nowych stworzeń.
- Biologiczne potwory po zabiciu upuszczają teraz mięso nadające się do gotowania.
- Będąc pod kontrolą pilota SI, Minotaur będzie teraz namierzał i eksterminował biologiczne potwory.
- Zredukowano drgania kamery wywoływane przez kroki kolosalnych stworzeń.
- Interfejs użytkownika w stylu „walka z bossem” używany podczas walki ze statkami flagowymi jest teraz używany również podczas walki ze Strażnikami-Wędrowcami i Statkami Wielu Paszcz, zapewniając dodatkowe szczegóły dotyczące ich zdrowia i statusu.
- Statek o Wielu Paszczach został wyposażony w dodatkowe ataki dystansowe, co zwiększa trudność starcia.
- Naprawiono problem, który uniemożliwiał zdobycie dokumentów dotyczących historii kultu robaka od nikczemnego pomiotu robaka tytana
PRZECZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Warzone – Wszystkie nagrody za grę rankingową | Sezon 5
Wyprawa likwidatorów
REKLAMA
- Ekspedycja Czternasta, Likwidatorzy, rozpocznie się wkrótce i potrwa około sześciu tygodni.
- W tej wyprawie gracze dołączają do sił Likwidatorów Vanguard, którzy starają się oczyścić wszechświat ze starych i nowych biologicznych koszmarów, w tym z plagi odrażającego potomstwa…
- Nagrody obejmują nowe plakaty, specjalne trofea za polowanie na owady, wyjątkowy plecak odrzutowy z motywem stawonogów i komplet pasującej zbroi.
- Wszyscy, którzy dołożą starań i przyczynią się do wysiłków całej społeczności mających na celu eksterminację tego odrażającego potomstwa, otrzymają części nowego Liquidator Heavy Exomech Hybrid, zestawu ciężkiej zbroi dla Minotaura.
- Wśród ulepszeń dostępnych dla robota Liquidator Mech znajduje się specjalny miotacz ognia, idealny do zadawania dużych obrażeń z bliskiej odległości.
- W miarę postępów społeczności w wyprawie, mech likwidator będzie dostępny w Quicksilver Synthesis Companion dla tych, którzy nie będą mogli wziąć udziału
Gra No Man's Sky jest dostępna na konsolach Xbox Series X/S, PlayStation 5 i komputerach PC.
Powiązany