Czy to wina Sony i Bungie? Ostatecznie obaj zawiedli swoich ciężko pracujących deweloperów.
Insider Gaming twierdzi, że ma nowe szczegóły na temat zmian zachodzących w Bungie.
Wczoraj dyrektor generalny Bungie Pete Parsons ujawnił, że 220 pracowników zostanie zwolnionych, a 155 pracowników zostanie przeniesionych do innych studiów lub działów Sony Interactive Entertainment. Podczas gdy zwolnienia oznaczają utratę 15% pracowników, zliczenie wszystkich opuszczających Bungie faktycznie oznacza, że firma skurczy się o około jedną trzecią pierwotnej liczby pracowników.
Insider Gaming zebrał szczegóły, jakie ujawnili pracownicy. Wszystkie działy w Bungie zostały dotknięte, a osoby pracujące w QA, wsparciu graczy, sztuce, dźwięku i muzyce ujawniły, że były wśród zwolnionych.
Jednym ze szczególnie drastycznych szczegółów dotyczących tych zwolnień jest to, że wielu pracowników Bungie nie dowiedziało się o zwolnieniu, dopóki post nie pojawił się w sieci. Dla wielu z nich wiadomość ta pojawiła się z drugiej ręki, ponieważ wieść o ogłoszeniu rozprzestrzeniła się w sieci na platformach takich jak Twitter, Reddit i wielu popularnych forach gamingowych, takich jak ResetEra.
PRZECZYTAJ TAKŻE Twórcy gry Still Wakes the Deep omawiają wyjątkową wizję tytułu
Z pewnością bylibyśmy niedbali, gdybyśmy nie porównali zwolnień, które miały miejsce w Bungie w zeszłym roku i szerszego obrazu, jaki z tego wynika. Chociaż firma nie podzieliła się z opinią publiczną tak wieloma szczegółami, wyszło na jaw, że zwolniła wtedy 100 pracowników i że to Bungie, a nie Sony, zdecydowało się na te zwolnienia.
W tamtym czasie decyzja o zwolnieniu pracowników została uzasadniona słabymi wynikami Przeznaczenie 2Najnowsze rozszerzenie, Spadek światła. Jednak nie była to sytuacja, z którą mamy do czynienia dzisiaj. Dane Newzoo ujawniły, że Przeznaczenie 2 na 5. miejscu pod względem przychodów w czerwcu 2024 r. ze względu na sukces ostatniej i ostatecznej ekspansji, Ostateczny kształt.
Musimy więc stawić czoła innej rzeczywistości i być może zaufać Pete'owi Parsonsowi na słowo. Bungie najwyraźniej podjęło złe decyzje, próbując wyprodukować zbyt wiele gier jednocześnie. Ich zasoby zostały rozciągnięte zbyt cienko, ale nie doprowadziło to do Ostateczny kształt kończy się źle.
PRZECZYTAJ TAKŻE Metafora: ReFantazio otrzymuje nowy animowany zwiastun
Zamiast tego podjęli zbyt wiele ryzyka po stronie biznesowej i w rezultacie sami doprowadzili się do bankructwa jako firma Sony. W tych okolicznościach jasne jest, że nie będą mogli już dalej podążać w tym kierunku, zwłaszcza że dyrektor finansowy Sony Hiroki Totoki pełnił obowiązki dyrektora generalnego PlayStation w czasie między premierami Spadek światła I Ostateczny kształt.
Niektórzy fani najwyraźniej chcą debatować, jak bardzo Sony jest winne błędom Bungie, które teraz prowadzą do masowych zwolnień, więc wyjaśnijmy to. Kierownictwo Bungie popełniło te błędy na własną rękę, ale ostatecznie odpowiedzialne jest Sony. Chociaż ich umowa dała Bungie pewną niezależność, nie oznacza to, że Sony nie miało prawa interweniować. Totoki mógł poświęcić zbyt dużo czasu na ocenę stanu Bungie i innych studiów, ponieważ mogli dokonać tego zwrotu wcześniej lub znaleźć inne sposoby poradzenia sobie z sytuacją.
PRZECZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować JAK Volkh
Sony i Bungie zawiodły swoich pracowników. Ci deweloperzy właśnie stworzyli jedne z najlepszych Przeznaczenie 2 treści od lat i należą do najzdolniejszych i najbystrzejszych programistów, jakich kiedykolwiek widziała branża.
Naprawdę przepraszamy wszystkich dotkniętych restrukturyzacją Bungie, w tym osoby przenoszące się do innych studiów Sony, a także osoby, które zostaną. Pozostali deweloperzy Bungie będą musieli teraz stawić czoła jeszcze trudniejszemu zadaniu, prawdopodobnie otrzymają źle ukierunkowany gniew od fanów za swoją pracę i teraz wiedzą, że wykonanie dobrej roboty nie wystarczy, aby ochronić ich miejsca pracy.
Życzymy również wszystkiego najlepszego osobom, które zamierzają opuścić Sony i Bungie, i mamy nadzieję, że znajdą zatrudnienie w branży gier wideo.