Będzie to pierwszy raz, kiedy magazyn o grach wideo zostanie udostępniony opinii publicznej w oficjalnym charakterze.
Przed witrynami z grami wideo, takimi jak IGN, Kotaku, Polygon i GameRanx, istniały magazyny o grach wideo. A pomiędzy Nintendo Power i Game Pro był Electronic Gaming Monthly, w skrócie EGM.
Dzisiaj pojawił się nowy Kickstarter Miesięczne kompendium gier elektronicznych. Projekt opisano w formie 320-stronicowej książki przedstawiającej historię branży gier wideo opisaną w magazynie. Zawiera wywiady z byłymi redaktorami, programistami i niektórymi współczesnymi wpływowcami EGM. Znajdą się w nim także szczegółowe informacje na temat każdego wydania magazynu, a także najważniejsze trendy i przełomowe wydarzenia w branży.
Istnieje jednak mnóstwo takich książek związanych z grami wideo, które pojawiają się na Kickstarterze co roku. Twórcy treści, tacy jak Pat the NES Punk i Jeremy Parish, z sukcesem uruchomili długoterminowe projekty książek do gier wideo, tworzenia wykresów historii i informacji o cenach dla całych bibliotek konsol do gier wideo.
Ten Kickstarter ma jedną bardzo dużą ofertę oprócz samego kompendium. Planują utworzenie Cyfrowego Archiwum NWZ, „pierwszego oficjalnego sposobu na przeczytanie w jednym miejscu każdego NWZ, jakie kiedykolwiek odbyło się”.
Każdy numer magazynu będziesz mógł pobrać w formacie PDF, ale będziesz potrzebować także dostępu online. Dzieje się tak dlatego, że archiwum będzie zintegrowane z samym Kompendium. Niektóre części książki będą zawierać kody umożliwiające bezpośrednie odniesienie do odpowiedniego numeru i strony magazynu.
Możesz się zastanawiać, czy Kickstarter jest na odpowiednim poziomie, sprawdziliśmy to również dla Ciebie. Jednak dyskusja na ten temat wymaga cofnięcia się do samej historii EGM.
EGM rozpoczęło publikację w 1988 roku jako miesięcznik gier elektronicznych amerykańskiego National Video Game Team. Została założona przez niejakiego Steve'a Harrisa w ramach Sendai Publications. W 1996 roku NWZ zostało sprzedane firmie Ziff-Davis, a następnie w 2009 roku zostało przez Ziff-Davis zakończone.
Tym, co sprawiło, że to zamknięcie było szczególnie bolesne, był fakt, że redaktorzy zakończyli produkcję numeru z lutego 2009 roku, ale nie pozwolono im go opublikować.
Jednakże Steve Harris powraca do tej historii w maju 2009 roku. Kupuje spółkę EGM i jej aktywa od firmy Ziff-Davis i ponownie uruchamia ją we własnej firmie, obecnie zwanej EGM Media LLC. Dziś EGM to witryna z grami wideo, taka jak reszta z nas. Autorami tego Kickstartera są trzej pracownicy Steve'a w EGM Media, Josh Harmon, Mollie L. Patterson i Michael Hobbs.
Na razie Kickstarter nie wspomina o EGM Media ani Steve'u zaangażowanym w ten projekt, ale przypuszczamy, że pewne ustalenia zostały już wprowadzone. Chcielibyśmy wkrótce uzyskać wyjaśnienia w tej sprawie, ale naprawdę chcielibyśmy, abyście sami udostępnili ten Kickstarter, a jeśli jesteście zainteresowani i macie sytuację finansową, zapisali się także jako sponsorzy. Jeśli to się powiedzie, być może właściciele innych nieistniejących już magazynów o grach wideo, takich jak wyżej wymienione Nintendo Power, PSM, Game Pro, CVG itp., również rozważą udostępnienie archiwów swoich magazynów opinii publicznej.
Podczas gdy niektórzy gracze będą argumentować, że zasoby takie jak Internet Archive zabezpieczą dostęp do dzieł znajdujących się w posiadaniu właścicieli praw autorskich, samo Internet Archive jest obecnie wyłączone ze złośliwych ataków DDOS. Jeżeli uda nam się nakłonić samych właścicieli praw własności intelektualnej do ponownego zapewnienia dostępu do tych magazynów, będą mogli oni również odnowić zainteresowanie opinii publicznej tymi produktami.
Bo magazyny o grach wideo to coś więcej niż tylko materiały promocyjne gier wideo czy poradniki zakupowe dla młodych konsumentów. Są to artefakty kulturowe, które odzwierciedlają nie tylko historię branży gier wideo, ale także ducha czasu trzech dekad. Nie tylko warto to zachować, ale warto już dziś ponownie nadać aktualność.