Zmniejszono poziom trudności, ponieważ jestem zestresowany? Nie potrzebuję twojej litości!
Firma Sony opatentowała nowy typ algorytmu dostosowywania gier, który dopasowuje się do potrzeb gracza na podstawie czynników ze świata rzeczywistego. System ten będzie działał w oparciu o informacje zebrane z Twojego urządzenia mobilnego. Patent ten został nazwany „Kontrolowaniem stanu gry”.
Nowy system gier Sony będzie dostosowywał takie czynniki, jak poziom trudności, efekty wizualne w grze, jasność, kolory i liczba klatek na sekundę. Wygląda na to, że nowy system będzie miał na celu zapewnienie graczom bardziej dynamicznych wrażeń. Na przykład, w zależności od aktualnego stanu, trudność gry może wzrosnąć lub zmniejszyć w zależności od środowiska, czasu itp. Jeśli wydaje się, że gracz może być zmęczony, trudność gry zmniejszy się.
Sony argumentowało, że obecny system ustawień i dostosowania poziomu trudności są zbyt sztywne i nie dostosowują się odpowiednio do gracza i jego indywidualnych potrzeb. Chociaż może tak być. Zapewnienie Sony swobodnego panowania nad takimi danymi osobowymi może nie być idealnym rozwiązaniem.
Najwyraźniej system może nawet sugerować gry na podstawie poziomu stresu. Oznacza to, że gry zostaną sklasyfikowane jako ekscytujące lub relaksujące. Chociaż w zasadzie jest to dobry pomysł, może byłoby lepiej, gdyby Sony nie miało dostępu do tych danych. Aby nie stały się przedmiotem naruszenia bezpieczeństwa danych.
Wygląda na to, że Sony było ostatnio zajęte. Właśnie wypuściliśmy PlayStation 5 Pro. Opatentowali także unikalną funkcję przewijania gry, o której możesz przeczytać więcej tutaj. Nie wierz nam tylko na słowo, sprawdź patent tutaj i opinie Tech4Gamers tutaj.