Spis treści[Hide][Show]
Wersja 9.0 hitu Steam Early Access Ocaleni wampiry wprowadziła nowy etap, który w najlepszym wydaniu Castlevania Tradycja została stworzona wyłącznie po to, by rzucić Ci wyzwanie, strzelając do ciebie całą masą starych i nieużywanych sprite’ów. Witamy w Boss Rash.
W tym 15-minutowym sprincie zmierzysz się z każdym minibossem i prawdziwym bossem, który VS rzucił się na ciebie do tej pory, prowadząc do paniki, w której będziesz musiał walczyć jednocześnie z Enderem i Utopcem. Oto, co musisz wiedzieć.
Jak odblokować każdą postać | Jak ulepszyć każdą broń | Jak uprawiać monety | Jak odblokować każdą mapę | Najlepsze przedmioty do wyboru jako pierwsze | Ocaleni wampirów: wszystkie osiągnięcia | Przewodnik po osiągnięciach Suor Clerici | Przewodnik po osiągnięciach Tiragisu | Jak przetrwać tryb Hyper | Jak odblokować Poppea Pecorina | Jak korzystać z mapy | Jak odblokować strefę kości | Jak odblokować O’Sole Meeo | Jak odblokować przełamanie limitu |
Diabeł w szczegółach: Rash Boss Ocalonych Wampirów
Boss Rash jest początkowo odblokowany po osiągnięciu punktu, w którym tryb Hyper jest dostępny dla wszystkich 5 normalnych etapów: Szalonego Lasu, Inkrustowanej Biblioteki, Mleczarni, Wieży Gallo i Cappella Magna. To z kolei odblokowuje się po osiągnięciu punktu 25:00 na każdym etapie i pokonaniu bossa, który się w tym czasie pojawia.
Jeśli spełniłeś już wszystkie warunki odblokowania Boss Rash w patchu 8.0 lub wcześniejszej i nie widzisz Boss Rash po aktualizacji, może pojawić się po ukończeniu etapu w 9.0. Udało mi się sprawić, by Boss Rash wyskoczył po tym, jak ukończyłem łatwy bieg Moongolow.
Jesteś tu ze mną uwięziony
Boss Rash to etap wyzwania 15:00, w którym utkniesz na stosunkowo małej arenie. Na pobliskich płytkach jest 5 ustawionych punktów odradzania pochodni, więc masz trochę miejsca na przedmioty, ale poza tym masz tylko trochę miejsca do poruszania się.
Podobnie jak Moongolow, możesz znaleźć jedną kopię każdego pasywnego przedmiotu w grze, z wyjątkiem Skrzyni Torrony w Boss Rash. W przeciwieństwie do Moongolow wydają się one początkowo niedostępne; w chwili pisania tego tekstu jedynym sposobem na dotarcie do przedmiotów poza areną jest zabranie Arkana Szalonego Groove. To również przyciągnie do ciebie dwie kurczaki, jeden stoper, jeden tort z miotaczem ognia Nduja Fritta i różaniec ze stałych punktów odradzania na widowni.
Możesz zdobyć wszystkie pasywne umiejętności, jeśli chcesz, ale są one czymś w rodzaju pułapki. Sztuczka Boss Rash polega na tym, że większość wrogów, którzy będą cię ścigać w danym momencie, to bossowie i minibossowie. Zaczynają się od mnożnika zdrowia 0,1% i 25% premii do prędkości ruchu, a za każdą mijającą minutę otrzymają kolejną premię 0,1% do maksymalnego zdrowia. Najwięksi bossowie w fali jak zwykle upuszczają skrzynie ze skarbami, podczas gdy pozostali upuszczają czerwone kule doświadczenia.
To sprawia, że trudno jest skutecznie awansować w Boss Rash w porównaniu do innych etapów w VS, ponieważ uzyskasz znacznie mniejszą ogólną liczbę zabójstw. Chociaż od czasu do czasu wysyła na ciebie falę jednorazowych nietoperzy lub czaszek, większość walk w Boss Rash toczy się przeciwko wrogom, którzy mają stosunkowo dużo czasu do zabicia. W związku z tym, o ile nie grasz postacią z dużymi bonusami do wzrostu, dobrze zrobisz, jeśli osiągniesz poziom 25 przed godziną 15:00.
Daje to elastyczną, ale ograniczoną pulę ulepszeń do pracy. Będziesz miał szczęście, jeśli zdobędziesz nawet jedną wyewoluowaną broń, chyba że twoja postać zaczyna od jednej. Limit czasu oraz mała ilość PD ograniczają użyteczność postaci, które rozwijają się stosunkowo wolno, takich jak Zi’Assunta.
W związku z tym ładowanie wszystkich umiejętności pasywnych na raz, tak jak w Moongolow, może zatopić twoją postać, ponieważ masz przed sobą tylko tyle miejsc na ulepszenia. Jeśli w pewnym momencie zdobędziesz Mad Groove, lepiej złapiesz pasywne umiejętności, których potrzebujesz, a resztę odrzucisz.
Po lewej i prawej stronie areny znajdziesz zagrożenie końcowe. Co 30 sekund pojawiają się dwie pułapki z płytą naciskową. Ten po lewej, z symbolem klepsydry (powyżej), powoduje pojawienie się kolejnej fali wrogów, tak jakbyś dotarł do znaku następnej minuty; ten po prawej, z czaszką, natychmiast odradza wszystkich potworów w aktualnej fali. Gdy już zdobędziesz morskie nogi, mogą to być przydatne sposoby na zwiększenie zdobywanego doświadczenia.
Gang jest tutaj
Co minutę na arenie pojawia się nowa fala bossów i wrogów, która może nadejść z dowolnego kierunku. Zaczyna się od minibossów i bossów z Mad Forest, a następnie przechodzi przez inne normalne etapy do godziny 10:00.
O 10:00 pojawia się nasz stary kumpel Ender i scena od razu robi się trudniejsza. Ma 2550 HP na zdobyty poziom, co sprawia, że naprawdę trudno go rozwalić, chyba że masz bardzo konkretny plan gry (poniżej), a jego strefy zagrożenia mogą jeszcze bardziej ograniczyć i tak już ciasną przestrzeń na arenie. Nawet w najbardziej idealnych możliwych okolicznościach często doznasz obrażeń od Endera, gdy zmusza cię do przejścia przez swoje niebezpieczeństwa.
W praktyce oznacza to, że wszystko, co masz na kompilację o godzinie 10:00, będziesz mieć do końca Boss Rash. Będziesz miał znacznie mniej swobody biegania po kulach doświadczenia i skrzyniach, gdy Ender znajdzie się w twoim biznesie.
O godzinie 11:00 do Endera dołączają jego czterej kumple-żniwiarze, w tym Utopiec. Chociaż łatwiej jest zabić Utopca w Boss Rash niż w innych etapach, ponieważ możesz go trochę zastraszyć odpowiednią bronią, jego pojawienie się oznacza, że będziesz miał przynajmniej krótki okres, w którym zalał część areny. Pomiędzy nim a Enderem będziesz mieć jeszcze mniej miejsca do pracy i będziesz otrzymywać więcej ciosów.
Najłatwiejszym wyjściem jest uratowanie Różańca, niezależnie od tego, czy jest to losowy upadek z pochodni, czy przyciągnięty spoza areny przez Szalonego Groove, i użycie go, aby wysadzić Utopca i jego kumpli w momencie, gdy się pojawią.
Znak 12:00 dodaje dodatkową komplikację w postaci ogromnej fali wielkich golemów z Zakładu Mleczarskiego, co prawdopodobnie jeszcze bardziej skomplikuje ci życie, jeśli już unikasz labiryntu Endera i powodzi Utopca. W tym momencie możesz w pewnym sensie brutalnie dojść do znaku 15:00 z ogromną liczbą wskrzeszeń, ale bardziej prawdopodobne jest, że zostaniesz tu osaczony i zabity.
Jeśli dotrzesz do punktu 15:00 w Boss Rash, warto zauważyć, że Śmierć po prostu zanurkuje na ciebie spoza areny. Nie ma poprzedzającego momentu, w którym wszystko inne umiera, co oznacza, że nie możesz (w momencie pisania) zrobić czegoś takiego jak latawiec z Laurel/Clock Lancet.
We własnej grze
Ponieważ w grze Boss Rash masz ograniczony zasób doświadczenia, jednym z najłatwiejszych sposobów na pokonanie tego jest zrobienie z tego biegu jedną bronią. (W ten sposób odblokowujesz również nową tajną postać.) Z Mindbenderem, który ogranicza liczbę miejsc na broń do 1, możesz wydać pierwsze sześć poziomów na przydatne umiejętności pasywne, a następnie Przełamać Limit, aby przebić się przez kolejne fale.
Idealnym wyborem jest tutaj Gains Boros, który jest odblokowany w Strefie Kości. Uzyskuje +1% wzrostu na poziom, co pomaga przy ograniczonych zapasach wroga Boss Rash i zaczyna się od Niebiańskiego Miecza, który zapewnia jedne z najwyższych obrażeń podstawowych ze wszystkich wyewoluowanych broni. Dzięki Arcana Silent Old Sanctuary możesz wejść na Boss Rash z 200% Mocą za Niebiańskim Mieczem, który całkowicie rozmontowuje większość tego, na co natkniesz się przez pierwsze kilka minut.
Jeśli następnie wskażesz go przydatnymi pasywami, otrzymasz wystarczające obrażenia po dotknięciu, jeśli nie zbanalizujesz Boss Rash, przynajmniej utrzymasz własne. Slam typy to Szpinak, Pusta Księga, Świeczniki, Karwasz i Powielacz, z których wszystkie mają bezpośredni wpływ na obrażenia Niebiańskiego Miecza, co pozostawia ci ostatnie miejsce na dowolny wybór narzędzia, którego możesz chcieć. Z taką kompilacją i kilkoma szczęśliwymi dropami udało mi się zabić Endera, co sprawiło, że reszta Boss Rash była względna.