John jest uznawany za jednego z pionierów gier w Wielkiej Brytanii.
TimeExtension poinformowało, że zmarł weteran gier komputerowych, John Gibson.
Ostatnią grą Johna była internetowa gra wyścigowa DriveClub od 2014 roku na PlayStation 4. Jednak swoją karierę w grach wideo może prześledzić już 31 lat wcześniej, grając w gry ZX Spectrum Zoomsymulator walki powietrznej o tematyce science fiction, oraz Molowy Maulzręcznościowa gra akcji w stylu.
Kariera Johna była ściśle związana z Sony i jej PlayStation, począwszy od przejęcia Psygnosis przez Sony, kiedy był tam pracownikiem. Z Psygnosis pozostał do 1998 roku, kiedy to stał się częścią Warthog Games.
A potem, w 2003 roku, dołączył do Evolution Studios, sprowadzając go z powrotem do tworzenia gier wyłącznie dla Sony.
Kariera Johna w dziedzinie nowoczesnych gier jest częścią całości Motor Storm franczyza, a potem DriveClub. Jeśli grałeś w oryginał Motor Storm w 2006 roku lub którąkolwiek z następujących gier, w tym jedną PlayStation Vita Motor Storm gra, John też był jej częścią.
Jak odnotowany autorstwa Kevina Edwardsa na Twitterze, John był jednym z pionierów branży gier w Wielkiej Brytanii. Kontynuując swoją karierę na najnowocześniejszych konsolach do gier wideo, jakie widzieliśmy, przeżył boom na mikrokomputery w Wielkiej Brytanii i początki ery PlayStation.
Poniżej znajduje się lista niektórych innych godnych uwagi gier Johna w jego karierze:
Frankie jedzie do Hollywood – Ta gra z 1985 roku została wydana na ZX Spectrum przez Denton Designs, studio, którego John był współzałożycielem. Odbijanie popularności zespołu o tej samej nazwie po ich przełomowych hitach Zrelaksować się I Dwa plemiona, Frankie jedzie do Hollywood to gra przygodowa, w której grasz zwykłego człowieka, który próbuje dostać się do PleasureDome, znajdując każdą hedonistyczną rzecz, którą możesz zrobić w grze.
Mikrokosmos – Strzelanka 3D z 1993 roku, która zawierała pełne FMV i fabułę inspirowaną Fantastic Voyage. Dyrektor generalny został dosłownie zaatakowany w swoim chłopcu przez bandytów rywalizującej firmy, a twoim zadaniem jest przejść przez jego ciało i uratować go, zabijając każdego członka ich zminiaturyzowanej armii. John pracował nad wersjami DOS, 3DO i Amiga CD 32.
Star Trek: Inwazja – John zabrał się do pracy nad wersją na PlayStation tej kosmicznej symulacji walki wydanej w 2000 roku.
burza motorowa – ta gra wyścigowa z 2006 roku pobiła rekord Guinnessa pod względem największej różnorodności pojazdów w grze wyścigowej. Łącząc to z 12-osobowym trybem wieloosobowym online i deformacją torów w czasie rzeczywistym, ta gra pokazała ambicje Evolution Studios.
DriveClub – jednocześnie największa gra, jaką kiedykolwiek stworzyło Evolution Studios, i ta, która doprowadziła do ich upadku, wciąż jest prawdopodobnie najważniejszym wydarzeniem w karierze każdego dewelopera, który nad nią pracował. Ścigasz się w klubie z sześcioma innymi prawdziwymi zawodnikami online, a każde twoje osiągnięcie zwiększa ogólną pozycję zespołu. DriveClub był wczesnym hitem na PlayStation 4, ale problemy ze spełnieniem oczekiwań doprowadziły ostatecznie do wykupienia studia i ostatecznie włączenia go do Criterion Games.
GameRanx przesyła kondolencje przyjaciołom i rodzinie Johna Gibsona.