Spis treści[Hide][Show]
Po przeszukaniu Helheim wysoko i nisko w poszukiwaniu gigantycznego, niszczącego królestwo wilka, Kratos i Atreus w końcu udaje się wytropić Garma w God of War Ragnarok. Podczas gdy plan Atreusa polegał na próbie oswojenia wilka, jego wysiłki nie przyniosły rezultatu, więc para postanawia zamiast tego postępować zgodnie z planem Kratosa: pokonać bestię.
Poniższa solucja rozpoczyna się na początku walki z bossem Garm, a kończy się po scenie, w której Atreus pokazuje wszystkim maskę, którą interesuje się Odin.
UWAGA: Ta solucja obejmuje tylko główne zadanie i nie obejmuje żadnych zadań pobocznych.
Więcej solucji do God of War Ragnarok:
| Część 1: Przetrwanie Fimbulwinter | Część 2: Przewodnik szefa Bjorna | Część 3: Przewodnik po bossach Thora | Część 4: Sekret Atreusa | Część 5: Dom Sindriego | Część 6: Podróż do Nidavellir | Część 7: Poszukiwanie Tyra | Część 8: Przeszukaj kopalnie w poszukiwaniu Tyra | Część 9: Starzy przyjaciele | Część 10: Sekret Groa | Część 11: Przewodnik szefa Alvy | Część 12: Drewno żelazne | Część 13: Zaginione Sanktuarium | Część 14: Zapadlisko | Część 15: Przewodnik Gryla Boss | Część 16: Przewodnik szefa Vanadis | Część 17: Rozliczenie | Część 18: Przewodnik szefa Nidhogga | Część 19: Rany rodzinne | Część 20: Ucieczka | Część 21: W ogień | Część 22: Słowo losu | Część 23: Wykuwanie Przeznaczenia | Część 24: Rozpętujący piekło | Część 25: Zjazd |
Walka z Garm Bossem
Garm to stosunkowo prosta walka z bossem God of War Ragnarok. Niekoniecznie jest to łatwa walka ze względu na to, ile obrażeń gigantyczny wilk może zadać w krótkim czasie, ale tak naprawdę nie zna aż tak wielu ataków, więc gdy opanujesz schematy, Garma można pokonać relatywnie łatwość.
Kiedy walka się rozpocznie, będziesz musiał priorytetowo potraktować unikanie ataków wilka i kontratak, gdy opiera głowę na ziemi. Ma dwa główne ataki, których należy unikać: atak z ugryzieniem z czerwoną obwódką i atak z dużym dystansem z żółtym pierścieniem. Nie będziesz w stanie kontratakować po uderzeniu z żółtymi pierścieniami, ponieważ Garm nie zbliży się wystarczająco blisko, abyś mógł trafić, ale poczekaj kilka sekund, a przejdzie do kolejnych ataków, które powinny dać ci szansę. Uważaj, aż stopy Garma zaświecą się na niebiesko, co oznacza, że będzie przygotowywał się do ataku.
Innym atakiem, na który należy uważać, jest kombinacja trzech ugryzień, która składa się z dwóch zwykłych ugryzień i trzeciego ugryzienia z żółtą obwódką. Ten atak można sparować, otwierając Garma, aby zadać mu łatwe obrażenia, lub jeśli unikniesz wszystkich trzech ataków, odłoży głowę i pozwoli ci go uderzyć, gdy już to zrobisz.
W końcu Garm wykona na ciebie łańcuchowy atak batem, w którym będziesz musiał unikać łańcucha, który on trzepocze, i ciebie. Kiedy go unikniesz, rzuć toporem w miejsce, w którym łańcuch utknął w lodzie, a następnie podbiegnij do łańcucha i wejdź z nim w interakcję. Kiedy to zrobisz, Kratos ściągnie Garma na ziemię, ogłuszając bestię i pozwalając ci na kilka nieprzerwanych sekund zawodzenia na niej.
Druga faza pojedynku rozpocznie się w momencie, gdy zmniejszysz zdrowie Garma o około jedną trzecią. Większość ataków jest zasadniczo taka sama, ale wszystkie ewoluują w jakiś sposób. Jedyną rzeczą dodaną do listy ruchów wilka w tej fazie jest atak pluciem z czerwonymi pierścieniami, w którym Garm pluje w ciebie kamieniem. Można tego łatwo uniknąć, a czasami pozostawia na arenie kamień, który można złapać i rzucić w Garma.
Atak z trzaskiem z żółtymi pierścieniami wciąż ma ten sam przekaz, świecące niebieskie stopy, ale teraz Garm wykona go trzy razy z rzędu, co oznacza, że będziesz musiał uniknąć trzech fal zamiast tylko jednej. Dodatkowo atak złożony z trzech ugryzień sprzed zmiany, gdy Garm umieszcza ugryzienie z żółtą obwódką na końcu z ugryzieniem z czerwoną obwódką.
Tutaj Garm nadal atakuje biczem łańcuchowym, ale zamiast wymagać od ciebie po prostu unikania jednego bicza, wykona dwa dodatkowe poziome ataki biczem przed wykonaniem bata z czerwonymi pierścieniami, który możesz następnie zamrozić i ogłuszyć.
Ostatnia faza walki rozpoczyna się, gdy Garmowi pozostanie tylko jedna trzecia zdrowia. Wilk wskoczy na skały otaczające arenę bossa i wykona na ciebie serię ataków pluciem kamieniami z czerwonymi pierścieniami. Są naprawdę łatwe do uniknięcia i mogą zostawić kamień na arenie, abyś mógł rzucić. Prawdziwą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest atak z wyskoku AoE, który wykonuje Garm, schodząc ze skał. Zeskoczy i wyceluje bezpośrednio w miejsce na lodzie oznaczone czerwonym obszarem, ale kiedy wyląduje, fala uderzeniowa wystrzeli we wszystkich kierunkach. Nie możesz go uniknąć, więc upewnij się, że blokujesz go tarczą.
W większości ruchy Garmsa są tutaj takie same jak w drugiej fazie, ale pamiętaj, że wilk może ponownie wspiąć się na skały, aby wykonać więcej ataków pluciem i uderzeniem obszarowym.
Kiedy stan zdrowia Garma spadnie do naprawdę niskiego poziomu, trzy razy z rzędu uderzy łańcuchem z czerwoną obwódką. Unikaj ich wszystkich, a następnie wbij łańcuch w ziemię, tak jak wcześniej, podbiegając, by ponownie pociągnąć wilka w dół. Tym razem jednak Garm będzie cię ciągnął, ale po prostu postępuj zgodnie z instrukcjami przycisków, a zakończysz walkę i pokonasz wilka.
Opuść Helheim
Po pokonaniu Garma skieruj się ścieżką na południe, aż natkniesz się na koło w ziemi naprzeciwko kolejnej żelaznej bramy. Zanim pociągniesz koło w dół, wystrzel jedną ze strzał Atreusa w przeciwwagę po lewej stronie drzwi. Pociągnij koło do końca, a następnie wystrzel kolejną strzałę w przeciwwagę, która pojawi się na lewo od pierwszej. Następnie pociągnij koło do połowy, tak aby dwa sigile spotkały się pośrodku. Wystrzel kolejną strzałę poniżej tej po lewej, a następnie rzuć w nią toporem, aby zamrozić koło zębate.
Przebiegnij przez otwartą bramę, a następnie do zamkniętych drzwi w kolejnym obszarze na zachód. Otwórz je, a wpadniesz w zasadzkę Garma.
Biegać!
Po wybiciu przez drzwi odwróć się i uciekaj przed Garmem podążając za Atreusem przez dziurę w podłodze. Podążaj za nim korytarzami, aż zostaniesz zaatakowany przez niewielką grupę wrogów. Zamiast jednak z nimi walczyć, przebiegnij obok nich po schodach po przeciwnej stronie pomieszczenia.
Na szczycie schodów użyj zaczepu, aby przedostać się przez zniszczone pomieszczenie i ledwo uciec garmowi z ust. Kiedy przejdziesz do następnego pokoju, Garm będzie gotowy do rundy drugiej.
Kiedy Garm zablokuje ci drogę do przodu, będzie trzymał się części ściany. Wbij włócznię w jego nogę po lewej stronie, a następnie zdetonuj ją, by spłoszyć bestię. Gdy odejdzie, przeskocz na drugą stronę pomieszczenia i idź przed siebie.
Ponownie wpadniesz w zasadzkę i spadniesz przez podłogę. Biegnij korytarzem i eliminuj potwory, które cię atakują. Gdy się z nimi uporasz, wdrap się na ścianę po prawej i idź dalej główną ścieżką.
W końcu przeskoczysz nad powalonym kamiennym filarem, a Garm złapie Kratosa. Gdy wypluje cię z ust, drugie starcie rozpocznie się w całości.
Walka z Garm Bossem (drugie spotkanie)
Ta sekcja jest znacznie łatwiejsza niż początkowa walka. Garm używa tych samych ruchów, które widziałeś wcześniej, więc nie będziesz musiał tracić czasu na naukę nowych wzorców. Jedyną różnicą jest to, że będziesz musiał unikać ataków wilka i rzucać włócznią w dwa złote kawałki jego ciała: jeden na szyi, drugi na lewej nodze.
Zniszcz kawałki złota, a odrosną. Zrób to dwa razy, a Garm zostanie oszołomiony. Kiedy już się zamrozi, Atreus spróbuje go uspokoić. To nie zadziała, a Garm odzyska całe zdrowie i zacznie atakować bardziej agresywnie, używając większej liczby ruchów od pierwszego starcia.
Atreus wymyśli nowy plan i poprosi Kratosa, aby pomógł mu dostać się na plecy Garma. Zniszcz ponownie obie sztuki złota (lub po prostu zadaj duże obrażenia Garmowi), a wilk się przewróci. Zostaniesz poproszony o wykonanie finiszera za pomocą R3, więc zrób to, a Atreus wykona swój plan.
Podążaj za Garmem
Garm ucieknie, gdy Atreus dostanie się na głowę. Przeczołgaj się przez przejście na południowy zachód i podążaj za Atreusem główną ścieżką, aż dotrzesz do ściany, na którą musisz się wspiąć. Wejdź na nią, a po dotarciu na górę zejdź po ścianie po drugiej stronie. Kontynuuj podróż główną ścieżką, skacząc i wspinając się po śladzie zniszczenia pozostawionym przez Garma.
Gdy dotrzesz na drugą stronę ściany wspinaczkowej, zobaczysz scenkę przerywnikową, w której Garm budzi się jako Fenrir.
Wróć do Mistycznej Bramy
Po scence złap się występu skalnego na południowym zachodzie, skręć w lewo, a następnie zeskocz do obszaru poniżej na południowy zachód. Chwyć sprzęt, ale zanim go ściągniesz, wystrzel strzałę sigila w spód mechanizmu obrotowego po prawej stronie żelaznej bramy. Obróć koło zębate do połowy, tak aby strzała pieczęci dotknęła koła zębatego, które chcesz zamrozić, a następnie wystrzel kolejną strzałę pieczęci w dół mechanizmu obrotowego. Rzuć toporem w pieczęć na dole, a zamrozisz całą bramę.
Przebiegnij przez bramę, a następnie podążaj ścieżką po lewej stronie, aż kopniesz metalową płytę i zeskocz do obszaru poniżej. Wejdź po schodach po prawej stronie i wejdź w interakcję z mistyczną bramą.
Zobaczysz scenę, w której Kratos i Atreus dzielą się swoimi uczuciami. Po scence wejdź w interakcję z bramą i wróć do domu Sindriego.
W środku zobaczysz przerywnik filmowy, w którym grupa dogania, a Atreus pokazuje wszystkim, co zamierza Odin.
Gameranx’s God of War Ragnarok opis przejścia jest kontynuowany tutaj. (Link już wkrótce!)
Więcej poradników God of War Ragnarok:
Wszystkie ulepszenia szału i zdrowia | Przewodnik po skrzyniach Norn | Wszystkie rozwiązania map skarbów | W pełni ulepszona włócznia Draupnira | Jak odblokować Muspelheim | Jak odblokować krater | Jak w pełni zbadać krater | Jak korzystać z krystalicznych odłamków | Lokalizacje składników w różnych królestwach | Jak odblokować styl gry Witch Time | Jak ułatwić znajdowanie przedmiotów kolekcjonerskich | Wszystkie lokalizacje Klejnot Yggdrasil |