Poznaj nowego twórcę gry, takiego samego jak poprzedni.
Pracownik Gearboxa niedawno podzielił się w nowym wywiadzie, w jaki sposób ich studio pracuje nad tworzeniem własnych New Tales of the Borderlands bez oryginalnego dewelopera, Telltale Games.
Oryginalna gra Telltale Games została założona w 2004 roku przez byłych pracowników LucasArts, stając się protoplastą epizodycznych gier przygodowych opartych na narracji, w których kluczowe wybory zmieniały część niektórych wątków w grze. Chociaż praca Telltale okazałaby się popularna, ogłosiliby bankructwo w 2018 roku z powodu złego zarządzania i problemów z finansowaniem. W 2018 r. wypuszczono również nowe gry Telltale pod innym właścicielem, które przejęły wiele własności intelektualnej Telltale i obiecały stworzyć nowe gry dla tych własności, ale jeszcze nie wydały oryginalnego wydania.
Skrzynia biegów miała oryginalne opracowanie Telltale Opowieści z Kresówpopularny komediowy spinoff z serii Borderlands, który szczegółowo opisuje wydarzenia po zakończeniu Borderlands 2. Do Nowe bajki z KresówGearbox postanowili wybić się na własną rękę, co oznacza również, że będą wprowadzać zmiany w oryginalnej formule Telltale, aby stworzyć coś, co, miejmy nadzieję, będzie zupełnie nowe.
Ten wywiad został przeprowadzony z dyrektorem ds. produkcji Gearbox Jamesem Lopezem, który podkreślił, że z Nowe bajki z Kresówfirma celowo próbowała odejść od rozgrywki opartej na umiejętnościach, z której znane jest Borderlands, na rzecz bardziej swobodnej, przyjaznej, lekkiej gry komediowej.
Nadal będą istniały takie rzeczy, jak minigry i wybory narracyjne, ale sposób, w jaki się rozgrywają, nie sprawi, że poczujesz się tak pod presją, jak pierwotnie miało to miejsce w Telltale. Na przykład dodają rozliczenia, dzięki czemu QTE dadzą ci więcej czasu na naciśnięcie wymaganego wejścia, prawie pozwalając ci na ich automatyczne zaliczenie.
Jednak ważniejszym elementem rozgrywki są subtelności, które dodają do twoich wyborów. Wychodząc poza przekonanie Telltale, że każdy wybór dialogu zmienia grę, Gearbox chce, aby każde wejście wniosło znaczącą zmianę w grze, nawet jeśli tego nie zauważysz.
W szczególności Gearbox nie chciał, aby gracze ponownie zgadywali, jeśli dokonali „właściwego” wyboru z najlepszym wynikiem, a następnie musieli wrócić i ponownie wybrać, aby znaleźć coś korzystnego. Tak więc tym razem będą mniej oczywiste wskazówki, że dokonany przez ciebie wybór wpłynął na wynik. Nie podniosą one tak bardzo poziomu alertu dla graczy, ale jeśli będziesz bardzo spostrzegawczy, zauważysz.
W podanym przykładzie demonstracja sceniczna PAX dla Nowe opowieści z Kresów ma wybór dialogowy, w którym twoja główna bohaterka, Anu, musi wybierać między planami swoich towarzyszy. Jeśli wybierzesz plan Frana zamiast brata Anu, Octavio, uczucia Octavio zostaną zranione, ale zauważysz to tylko wtedy, gdy zwrócisz uwagę na jego gesty i modulację.
Wracając do QTE, Gearbox chce zmienić ogólne wrażenie pass/fail, które generują te interakcje. Więc Nowe bajki z Kresów będzie miał twarde awarie, które będą wymagały ponownego uruchomienia z punktu kontrolnego, i miękkie awarie, które pozwolą ci iść do przodu, ale także wprowadzą małe zmiany w grze. Ponownie, wskazując na demo Pax, jest QTE bojowy, w którym możesz wyjść z niego ranny, ale gotowy do kontynuowania. Niektórzy gracze otrzymają unikalny wynik, w którym zobaczą, że postać zostaje załatana, ale nie każdy gracz to zobaczy lub będzie wiedział, jak to zrobić.
Mają nadzieję, że zamiast bać się nieudanego QTE, gracze będą ciekawi miękkich nieudanych QTE i eksperymentowania w wielu rozgrywkach, jeśli chcą iść naprzód z pewnymi niepowodzeniami, aby zobaczyć, jakie wyniki mogą wygenerować.
Na koniec James ujawnił, że… Nowe bajki z Kresów trwa około dwunastu godzin, ale gracze mogą to przedłużyć, jeśli mają na to ochotę. Wiele z dodanych przez nich elementów, takich jak minigra Vaultlanders czy kolekcjonerskie figurki, jest opcjonalnych i można je pominąć. James zapewnił również, że speedruny będą trudne, ponieważ nie ma elementów rozgrywki, takich jak skoki granatów, aby pominąć sekwencje gry. Oczywiście zapaleni speedrunnerzy zadają sobie trud, by spojrzeć poza oficjalną rozgrywkę i zajrzeć do kodu gry w poszukiwaniu błędów i exploitów, aby umożliwić speedruny, których twórcy nie zamierzali. Dopiero okaże się, jak daleko mogą popchnąć grę, aby ją przyspieszyć, ale dla reszty z nas może się okazać, że najfajniejsze będzie pozostawanie tak długo, jak tylko możesz.
Nowe opowieści z Kresów ukaże się 21 października 2022 r. na Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.
Źródło: Shacknews