Tytuł ten mógł być skutkiem ubocznym restrukturyzacji Embracer.
People Can Fly ujawnili w komunikacie prasowym, że odwołali występy Projekt Sztylet.
People Can Fly początkowo ogłosiło istnienie Projekt Sztylet w 2022 roku, faktycznie ujawniając pełną ofertę gier na swojej stronie internetowej. Projekt Sztylet została opisana jako „gra akcji AAA stworzona dla „szerszej publiczności” z budżetem od 40 do 60 milionów euro. W tamtym czasie swoim wydawcą wyznaczyli Take-Two Interactive, a przewidywaną datę premiery mieli na rok 2023.
A następnie we wrześniu 2023 r. Take-Two wycofał się z umowy, pozostawiając People Can Fly znalezienie nowego wydawcy lub zrobienie tego samodzielnie. To też oznaczało Projekt Sztylet stracił fundusze w wysokości 40–60 milionów euro. Warto zauważyć, że sześć miesięcy po tej decyzji Take-Two ogłosiło, że nabyło Gearbox Software.
CZYTAJ TAKŻE Twórca Company of Heroes został sprzedany przez firmę Sega
Dla tych, którzy byli ciekawi, wydaje się prawdopodobne, że Take-Two planował przejęcie Gearboxa i podejmując w ten sposób decyzję o porzuceniu Projekt Sztylet. Embracer Group ogłosiła plany restrukturyzacji swojej działalności w czerwcu 2023 r., około trzy miesiące przed upadkiem Take-Two Projekt Sztylet.
Porozumienie pozwoliło firmie People Can Fly na dalszą pracę nad grą, ale teraz sami zdecydowali się ją anulować. W swoim komunikacie prasowym People Can Fly stwierdziło:
„Zaprzestanie prac nad Projektem wynika z ponownej analizy planów rozwoju projektów realizowanych przez grupę kapitałową PCF Group SA („Grupa”) i wprowadzenia zmian do tych planów w związku z niezadowalającymi wynikami ocena zakresu i potencjału komercyjnego Projektu po ponownym określeniu kierunku rozwoju gry, o czym Spółka informowała raportem bieżącym nr 59/2023 z dnia 28 listopada 2023 roku.”
CZYTAJ TAKŻE Dragon's Dogma 2: Jak odblokować wszystkie umiejętności MAISTERA | Przewodnik „Master of Maisters”.
Game Developer szczegółowo wyjaśnia, co wydarzyło się w listopadzie 2023 roku w swoim raporcie na temat tego anulowania. W czasie, gdy Take-Two porzuciło projekt, firma People Can Fly zmieniała silniki z Unreal 4 na Unreal 5. Jednak w listopadzie ogłoszono, że „na nowo zdefiniują” projekt po otrzymaniu informacji zwrotnych z zewnętrznej oceny. Wyniki były na tyle poważne, że już ogłoszono opóźnienie do 2025 lub 2026 roku.
Nie znamy wszystkich szczegółów tego, co wydarzyło się za kulisami, ale na to wygląda Projekt Sztylet po prostu nie złożyły się na pewien sukces firmy. Po premierze Outriders studio People Can Fly nie może sobie pozwolić na szalone ryzyko. Zwolnili już 30 pracowników po tym, jak zdecydowali się uczynić Project Gemini mniejszą grą.
CZYTAJ TAKŻE Twórca BioShock omawia koncepcję nowej gry Judas
Na szczęście w niniejszym komunikacie prasowym nie podano żadnych informacji o kolejnych zwolnieniach (odpukać), prawdopodobnie dlatego, że People Can Fly ma w przygotowaniu wystarczającą liczbę gier, aby zapewnić pracownikom zatrudnienie.
Twierdzili również, że to anulowanie spowoduje jedynie jednorazowe, niepieniężne straty z tytułu utraty wartości, które nie będą miały wpływu na ich EBITDA. Biorąc wszystko pod uwagę, wygląda na to, że to naprawdę dobra wiadomość, ponieważ studio wciąż może sobie pozwolić na kontynuację i znalezienie pewniejszego sukcesu gdzie indziej. Mamy nadzieję, że w przyszłości porozmawiamy o kolejnej popularnej grze studia People Can Fly.
Powiązany