W ciągu ostatnich kilku lat wokół Microsoftu i marki Xbox pojawiało się wiele „motywów” i „powtarzających się problemów”. Tak naprawdę, choć Xbox Series X/S i PS5 są mniej więcej w tym samym wieku, bo mają dopiero cztery lata, to w obecnych cyklach konsolowych osiągają zupełnie inne wyniki. Jednym z największych problemów Xbox Series X/S jest to, że nie wydaje się, aby niektóre z największych gier były dostępne w „dobrym czasie”, co prowadzi wielu do zastanawiania się, czy programiści tego unikają. Phil Spencer próbował rozwiać to uczucie w związku z jedną konkretną grą, którą Xbox pominął w chwili premiery.
Taki tytuł Czarny Mit Wukong. Mimo że nie jest to najwyżej oceniana gra roku ani jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów 2024 roku, gra niesamowicie radzi sobie pod względem sprzedaży. Sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy na PlayStation i PC, co jest wielkim dobrodziejstwem dla tych platform… ale nie ukazała się jeszcze na Xbox. Jasne, został on oceniony pod kątem systemu, ale to nie znaczy tak dużo, jak myślisz, ponieważ czasami oceny mogą pojawić się prawie rok przed premierą!
Jak zauważono w jednym z postów na Reddicie, po przetłumaczeniu jej z hiszpańskiego Phil Spencer udzielał wywiadu na temat gry i zauważył, że „wiedział”, kiedy pojawi się ona na Xbox. Na pytanie, kiedy to było, odpowiedział:
„Nie mogę tego powiedzieć”.
Można to przyjąć na kilka sposobów, a jednym z nich jest to, że premiera nie nastąpi w 2024 roku, albo że on naprawdę o tym nie wie i kłamie, żeby sprawiać wrażenie, że jest już blisko. Choć może to wydawać się surową oceną, Phil używał tego w przeszłości, próbując sprawić, by marka Xbox wydawała się silniejsza, niż była w rzeczywistości. Włączając w to stwierdzenie w pewnym momencie, że najważniejsze tytuły dostępne na wyłączność Xbox nie będą dostępne na wielu platformach… a później w tym roku stały się wieloplatformowe. Niespodzianka!
Jakkolwiek na to spojrzeć, brak okna premiery tego tytułu nie stawia Microsoftu w najlepszym świetle, ponieważ nie jest to pierwszy raz, kiedy firma przegapiła ważny tytuł w momencie premiery. Czy ktoś pamięta co się stało z Larian Studios? Dokładnie. Xbox nawet nie chciał umieścić ich w Game Passie, na co Larian nie miał nic przeciwko, a potem przegapili premierę ostatecznej Gry Roku! Nie wspominając o tym, że Larian był zmuszony wprowadzić zmiany w obu wersjach konsoli Xbox, co doprowadziło do jeszcze większej liczby problemów.
Mówi się, że tytuł Wukonga ma podobne problemy, co jest kolejnym podbitym okiem Xboxa.