W miłych słowach Phila pod adresem studia, które pomogło mu rozpocząć przygodę z Xboksem, można wyczuć nutę słodko-gorzką.
Phil Spencer ma naprawdę ciekawą historię o tym, dlaczego kocha Przeznaczeniegrę, którą porzucił, stając się ekskluzywną grą na konsolę Xbox.
Phil miał specjalną prezentację Story Time na tegorocznym PAX West, gdzie omawiał swoje ulubione gry przed publicznością na żywo. I tak, Phil powiedział, że Bungie zaproponowało mu Destiny, a on, jak to ujął, ostatecznie „wybrał Activision”. Ale wróćmy do tego za chwilę.
Phil miło wspominał pracę na tym samym piętrze co Bungie i rozmowy z ich byłymi szefami, takimi jak Alex Seropian, na temat tworzenia gier, a także otrzymywanie opinii na temat innych projektów Microsoftu. Kiedy Phil dołączył do Microsoftu, Bungie było już własnością konglomeratu, więc to oni byli weteranami, którzy wprowadzili go do branży.
Phil potwierdził, że tak naprawdę nie przepada za grami wieloosobowymi, więc za pierwszym razem, kiedy spróbował, Przeznaczenie„nie do końca mi to pasowało”. Oczywiście z czasem zauważył, że nie było to typowe doświadczenie PvP, do którego przyzwyczailiśmy się Wezwanie do służby I Aureola.
Phil podzielił się również własną obserwacją na temat tego, dlaczego Bungie przechodziło między franczyzami. Podczas gdy elementy projektowania gier, takie jak odblokowywanie, strzelanie itp., są wyraźnie Bungie, Phil zauważył, że chcieli odejść od tego, aby Master Chief, pojedyncza postać, była „centrum wszechświata Halo”, na rzecz gry, w której postać gracza, Guardian, jest „czymś, co konfigurujesz”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Najlepsze nasiona Minecraft Xbox One
Phil na koniec pragnie powiedzieć kilka słów o swojej współpracy z Bungie:
„To, od czego zaczynam w Destiny, to po prostu moja historia z Bungie. Ich ewolucja w pracy nad grami, uwielbiam to, że to lokalny zespół. Nadal mam tam wielu przyjaciół. I tak, teraz należą do innych facetów, ale to gra, którą zawsze będę kochać i zespół, do którego zawsze będę miał mnóstwo sympatii”.
Są to nieco słodko-gorzkie słowa w świetle wszystkiego, co wydarzyło się od tego czasu. Nie możemy potwierdzić zarzutów, że obecny dyrektor generalny Bungie, Pete Parsons, złożył Sony obietnice, których studio nie mogło dotrzymać, ale doprowadziło to do spekulacji niektórych fanów, że Microsoft miał rację, pozwalając studiu odejść i Przeznaczenie jako niezależna gra.
PRZECZYTAJ TAKŻE Firewalk przedstawia szczegóły planu startu Concord
A gdyby gracze byli wobec siebie szczerzy, Przeznaczenie stanie się grą multiplatformową było najlepszym wynikiem dla graczy i branży. Stało się jedną z największych franczyz w branży, pokazując nam, co jest możliwe dzięki usłudze na żywo, i sprawiło, że tort stał się większy dla wszystkich.
Gracze spekulują również, czy decyzja Phila, aby ostatecznie zmusić Microsoft do przejęcia Activision, była dobrą rzeczą. Podczas gdy z pewnością istnieje krytyka lobbingowa na temat tego, jak dobrze to się sprawdziło dla graczy Xbox, kwartalne raporty przedstawiają jasną historię dla Microsoftu i ich inwestorów.
PRZECZYTAJ TAKŻE Life is Strange: Double Exposure przedstawia pakiet strojów Final Fantasy
Ale jeśli można z tego wyciągnąć coś konkretnego, to to, że ludzie, którzy tworzą gry wideo, nie wszyscy postrzegają ten biznes jako zaciętą wojnę na wyniszczenie, tak jak mogliby to postrzegać fani. Być może jeśli Phil ma teraz jakieś żale, to takie, że nie jest już w stanie pomóc Bungie w tym, co wydaje się być najciemniejszym czasem, w jakim kiedykolwiek znajdowało się studio. Ale może to okazja, aby zobaczyć, jak to było kiedyś, w tamtych czasach.
Poniżej możesz obejrzeć program Phila Spencera „Story Time” z Pax West 2024.